PDA

View Full Version : Fase omdraaien



vincent136
4 januari 2008, 15:36
Hoi, ik had nog een klein vraagje

Hoe kan ik de fase omdraaien op mijn eigen mengtafel? ik heb een Mackie CR1604-VLZ. Ik werk ergens anders met een Allen & Heath GL2400 en op die mengtafel kun je gewoon een knopje indrukken om de fase andersom te zetten.. maar die functie heeft mijn mengtafel niet. Wat is een andere manier?

Alvast bedankt,

Vincent

bert k
4 januari 2008, 15:55
Dan moet je een speciaal snoertje solderen. In feite een gewoon microfoonsnoertje, waar je bij één van de pluggen aansluiting 2 en 3 verwisselt.Ik had er vroeger altijd een paar bij de hand, een halve meter lang, kon je zo tussen het gewone snoer en de input zetten.

DeiDRagonas
4 januari 2008, 16:12
Dan moet je een speciaal snoertje solderen. In feite een gewoon microfoonsnoertje, waar je bij één van de pluggen aansluiting 2 en 3 verwisselt.Ik had er vroeger altijd een paar bij de hand, een halve meter lang, kon je zo tussen het gewone snoer en de input zetten.


Dat is de manier inderdaad.. Die kabeltjes komen vooral bij live PA werk nogal eens van pas en ik heb er dan ook altijd een paar.

Je zou het in de studio natuurlijk ook softwarematig kunnen doen (Als je met een pc of hd-rec opneemt natuurlijk).

R

skanky
4 januari 2008, 18:14
Even om te zeiken:

er staat iets uit fase en je draait de polariteit. :p:D

DeiDRagonas
4 januari 2008, 18:29
Even om te zeiken:

er staat iets uit fase en je draait de polariteit. :p:D


Sorry, ik begrijp je post niet helemaal.

U bedoeld....?


edit: laat maar, ik ben een beetje traag van begrip vandaag... Ik begrijp, ik begrijp...

skanky
4 januari 2008, 18:58
Sorry, ik begrijp je post niet helemaal.

U bedoeld....?


edit: laat maar, ik ben een beetje traag van begrip vandaag... Ik begrijp, ik begrijp...

haha, geeft niks. ik zeg bijv ook vaak genoeg: "dan gooi ik er een bak galm overheen "

prachtig toch, het taalgebruik van techncici.

vincent136
4 januari 2008, 19:01
ahá, oke. dankjewel voor de tip. als het eens zover is dan soldeer ik een paar kabeltjes. nou weet ik tenminste hoe 't zit!

DeiDRagonas
4 januari 2008, 19:10
Ja inderdaad geinig die termologie... Ik kan zo even niks bedenken, maar ik gooi er ook regelmatig ongewild wat jargon uit.. En dan zie je mensen soms kijken met grote ogen.. "Ehhhm... ja?"

lol lol

Alleen je post deed me wel een beetje aan mn ex denken toen ik hem eenmaal door had! "Dit IS zo duur en het KOST zoveel"

Haha..








neuke?

Frits van Mourik
5 januari 2008, 01:20
Even om te zeiken:

er staat iets uit fase en je draait de polariteit. :p:D

hihihi....