PDA

View Full Version : audiointerface&mic



Albertolson
4 januari 2008, 15:00
Om gitaar, akoestische piano en vocals op te nemen had ik in gedachten mij voor die laatste 2 een paar condensermicrophones te kopen (budget+-250euro).
De STC-1 is mij al aangeraden geweest maar er zullen allicht betere mogelijkheden zijn.. enig advies, tips? Het moet enigszins ook mogelijk zijn verder goede kwaliteit te sampelen.. van vallende muntstukken tot de enge geluiden in men garage.

Om deze naar men laptop over te zetten, had ik de Line6 UX2 in gedachten. Is deze zijn 70euro boven de UX1 waard? Is deze ook geschikt om vocals en piano op te nemen of ben ik dan beter met een Edirol? (eveneens circa 250euro)
En belangrijkst vanal... Als ik via deze gitaar wil opnemen via de Boss multi-effect pedal.. Behoud ik dan mijn geluidskwaliteit van de effecten?

Woeh, sorry voor de lange tekst.. :p
en bedankt voor hulp!

Albertolson
8 januari 2008, 20:33
niemand kan ook maar iets aanraden?
alle hulp is ten zeerste geapprecieerd.. moeilijke beslissingen

jw009
8 januari 2008, 20:49
ik weet niet of die STC-1 phantoomvoeding nodig heeft, anders kan je net zo goed een ux1 nemen.

Thoom42
8 januari 2008, 22:48
Ik heb zo'n Edirol kastje en dat werkt als een trein. Simpel, maar goed. Met goed bedoel ik echt goed. Ligt natuurlijk ook aan je mics maar het geluid wat uit je versterker komt, hoor je terug op je PC.

Condensator mics die je kan kopen zijn de studio projects b1 serie; meer dan zijn geld waard. Ook zo'n setje Shure condensator (ik geloof PG51) zijn aan te bevelen.

Succes ermee

Albertolson
9 januari 2008, 13:30
bedankt.. heb ondertussen heir en daar al verstaan dat edirol iin veel gevallen wel beter is dan die line6 UXserie, meer mogelijkheden etc
vielen dank

Thoom42
9 januari 2008, 19:34
Nouja, beter wil ik niet zeggen. Het hangt er gewoon vanaf waar je naar op zoek bent. Alleen voor gitaar zijn die line6 kastjes prima geschikt. Ik vind dat je met edirol meerdere kanten opkunt. En de mics? heb je daar al over nagedacht?

jw009
9 januari 2008, 19:42
Nouja, beter wil ik niet zeggen. Het hangt er gewoon vanaf waar je naar op zoek bent. Alleen voor gitaar zijn die line6 kastjes prima geschikt. Ik vind dat je met edirol meerdere kanten opkunt. En de mics? heb je daar al over nagedacht?


Zitten ook allemaal mic preamp modellen bij gearbox dus voor zang/acoustische gitaar/piano is het ook geschikt.

Thoom42
9 januari 2008, 20:51
Klopt inderdaad. Bedankt voor de toevoeging!

Albertolson
11 januari 2008, 18:27
voor de mics wou k eerst een matched pair van sonntronic de STC1 maar heb nu begrepen dat die investering eigelijk niet zooo nodig is omdat het verschil maar te horen is op monitors van over de 300euro...