PDA

View Full Version : decal verwijderen



meneerrobin
4 januari 2008, 14:39
Hoi daar!

Ik heb een bigsby gemonteerd op mijn squiertje (met veel dank aan verschillende forumleden, in particular to mr. fingers), en hij klinkt goddelijk en ziet er nog tien keer beter uit.

Nu wil ik eventueel de decal verwijderen, omdat die toch een beetje afbreuk doet aan de heerlijke fender-f op de bigsby.

Wat is de makkelijkste manier om dit netjes te doen?


Robin

Gearjunkie
4 januari 2008, 14:51
Tuners eraf, headstock opschuren (eerst grof en daarna fijn). Ten slotte met blanke lak spuiten en polijsten.

pasqual
4 januari 2008, 22:32
juist!!

groeten Pasqual.

Mr.Fingers
5 januari 2008, 11:21
schuren met een 800grit schuurpapiertje OP EEN BLOK! (dus ergens een rechte blok vinden, je schuurpapier errond wikkelen, en dan zachtjes schuren tot het logo eraf gaat). Als je eerst met grof gaat schuren, heb je kans dat je je headstockrand gaat afronden, en dat is niet mooi... Ik heb op een stratprojectje van iemand (squier -> fredder (mens heette fred)) gewoon met een 800 geschuurd, en na 5 minuutjes geduldig schuren was het logo er mooi af!


Decal opzetten: Maak je keuze(beetje spam) (http://www.vintagemojo.com/Telecaster.htm)

En de instructies zitten erbij... eerst headstock een eerste laklaag geven, dan decal erop, en dan nog een laag of 4 erover...