PDA

View Full Version : Oi.



Guidoble
4 januari 2008, 14:17
Ik ben een 17-jarige jongen genaamd Guido uit Hengelo, Overijssel (ben niet de enige "tukker" hier, zag ik al).
Ik heb al een aantal jaren gitaar willen spelen, maar het is er helaas nooit van gekomen.
Ongeveer 6 weken geleden is mijn Beatlemania begonnen, en sindsdien ben ik serieus op zoek naar een gitaar om eindelijk eens te spelen.

Omdat ik geen apart topic wil maken voor de vraag "Wat is een goed beginners gitaar?", stel ik die vraag maar in dit topic.
Ik heb onlangs mijn oog laten vallen op deze Parrot Les Paul (http://www.gitaartoko.nl/05/0830.htm). Een vriend van mij is ook ooit begonnen met een dergelijk beginnerspakket,
en hij gebruikt datzelfde pakket nog steeds na een goede 3 jaar (op het basgitaar zelf na).
Hij raadt mij ook aan om gewoon met een redelijk goedkoop beginnerspakketje te beginnen.
Mijn vraag is dus of dit een goede aankoop zou zijn of een totale miskoop.

B.v.d.

gieros
4 januari 2008, 17:22
Hallo en welkom !!!!! Welk gitaar -licht er aan - hoeveel wil je uitgeven en wat voor stijl muziek hou je van en zou je willen spelen?

gieros
4 januari 2008, 17:22
Probeer ook de zoek functie, schijnt af en toe te helpen ;)

Guidoble
4 januari 2008, 17:40
Hallo en welkom !!!!! Welk gitaar -licht er aan - hoeveel wil je uitgeven en wat voor stijl muziek hou je van en zou je willen spelen?Het liefst zou ik qua muziek richting The Beatles gaan.
Ik vind bv. de intro van Roll Over Beethoven prachtig, of de solo in And Your Bird Can Sing (beide staan op Youtube). Maar ik wil me natuurlijk niet beperken tot intro's en solo's.
Maximaal wil ik aan mijn eerste gitaar (en bijbehoren zoals een goedkope versterker e.d.) rond de €250 uitgeven.


Probeer ook de zoek functie, schijnt af en toe te helpenIk heb al best veel topics doorgelezen, al voordat ik me geregistreerd had.
Ik heb niet bijzonder veel kunnen vinden, laat staan een antwoord op de vraag of die Parrot Les Paul aan goede aankoop zou zijn of niet.

Rocketman
6 januari 2008, 17:23
Welkom!

Voor 250 euro als de Beatles klinken zal lastig worden. Ik vind zelf de Vox Pathfinder een verschrikkelijk goede versterker voor het geld. Daar kun je in elk geval Beatles sound uit krijgen. Ik geloof nieuw 120 euro.

Ik kan wel als de Beatles klinken, klik maar eens op mijn signature link.