PDA

View Full Version : Delay pedaal met genoeg presets voor live



robinvanloenen
4 januari 2008, 13:59
Hey iedereen,

Er wordt hier veel gepraat over delaypedalen, maar er is iets belangrijks dat ik nog niet heb kunnen vinden hier..

Live wil ik een delaypedaal gaan gebruiken waar je via een footswitch een stuk of 8 presets (of meer) kunt oproepen. Aangezien ik ook leadzang doe lijkt me tappen wat lastiger namelijk.

Het lijkt me dat zo'n delaypedaal met genoeg presets wel moet bestaan toch? Maar ik heb er nog geeneen kunnen vinden. Wie wel? Alvast bedankt!

JelmerOnGuitar
4 januari 2008, 14:12
Check deze,

De boss DD-20, een digitale delay met 4 memory kanalen + 1 manual kanaal.
Is dus live 5 kanalen waar je makkelijk tussen kunt switchen.

Een erg uitgebreide digitale delay, een goeie als je het mij vraagt.

robinvanloenen
4 januari 2008, 14:22
Hee cool, die had ik eigenlijk nog niet eens bekeken. Maar die heeft 4 presets zo te zien. Toch iets te weinig vind ik. Ik ben toch op zoek naar iets meer meer presets.

Als pedalen met genoeg presets niet bestaan zou ik dezelfde truc moeten uithalen als The Edge of de gitarist van The Used live doen: gewoon bijvoorbeeld meerdere DL4's in je pedalboard gooien zodat je toch genoeg pre-sets hebt.

Belachelijk eigenlijk dat zoiets nodig is toch?

Michael AE
4 januari 2008, 14:28
Misschien is een 19" delay met een fatsoenlijk midi-board meer iets voor jou? Pedalen zijn ZOOO 2007. ;)

Even serieus, een TCD2 met een behringer midiboard is even duur als twee DL4's en dan heb je 128 presets onder voetbereik.

JelmerOnGuitar
4 januari 2008, 14:55
Misschien is een 19" delay met een fatsoenlijk midi-board meer iets voor jou? Pedalen zijn ZOOO 2007. ;)

Even serieus, een TCD2 met een behringer midiboard is even duur als twee DL4's en dan heb je 128 presets onder voetbereik.

Idd, kun je ook doen! Dan heb je het helemaal luxe... Maar wat kost zo'n rack-delay eigenlijk? Kheb daar ook niet echt verstand van...

robinvanloenen
4 januari 2008, 15:37
Thanks voor de ideeën!

Zo'n 19" tc electronic delay was ongeveer 500 geloof ik..

Toch blijft het lastig, zo'n midi-bak past dan weer niet in mijn pedalboard waarschijnlijk en die 19" is niet echt lopend mee te nemen naar de oefenruimte.

Ik blijf erbij dat er een pedaaltje moet bestaan met een degelijk aantal presets erin!

josh
4 januari 2008, 15:55
Ik denk dat je het beste voor de DD20 van Boss kunt gaan zoals al hierboven is aangegeven, optimale prijs/kwaliteit, 5 presets is toch voldoende als je niet naar 19inch over wil?

Ik kan me niet voorstellen dat je in een live set zoveel verschillende delays nodig hebt. Vooral niet als je ook nog eens leadzang doet. Stel je prioriteiten en neem genoegen met 5.

dml
4 januari 2008, 16:20
TC Nova Delay heeft 9 presets + 1 manual. Maar als je niet kan tapdansen, dan is de Nova Delay ook geen geweldige keuze. Voor het wisselen van presets moet je namelijk ook meerdere malen op beide switches trappen.

Line6 DL4 zou ook een kanshebber kunnen zijn, maar ook weer 4 (of was het 3?) presets.

Eventide Time Factor i.c.m. een Boss FC-50 zou ook een optie kunnen zijn.

Mitch
4 januari 2008, 18:10
Bedenk eerst even wat je nu precies nodig hebt. Je zegt nu wel minimaal 8 presets te willen maar niet aan de midi + 19" te willen, kortom: je spreekt jezelf een beetje tegen.

Even op een rij: 19"+ midi geeft zoveel presets als je wil.
Een TC Nova geeft je genoeg presets, maar is niet 1, 2, 3 te schakelen.
De EH Stereo Memory Man + Hazarai geeft je genoeg presets, maar zijn helaas met een handmatige knop te bedienen in plaats van met de voet.
DL4 heeft 4 en Boss DD20 5 presets en zijn beide makkelijk met de voet te bedienen met een bescheiden footprint.

Is de vraag dus: hoe bepalend is jouw delay in de muziek ? En heb je dus echt die 9 delays nodig ?

robinvanloenen
5 januari 2008, 12:54
Genoeg stof tot nadenken inderdaad!
Maar eigenlijk komt het er dus op neer dat mijn perfecte delay pedaal nog niet bestaat.

Ik ga weer even op zoek..

x19
5 januari 2008, 23:19
DL4 heeft 4 en Boss DD20 5 presets en zijn beide makkelijk met de voet te bedienen met een bescheiden footprint.

Correctie, de DL4 heeft 3 presets ;) de 4de switch is de tap-functie
maar mocht je er een expression-pedaal bijkopen, dan heb je 6 presets.

apekop
20 juli 2008, 10:03
denk eens aan de Yamaha UD stomp modulation delay.

maar liefst 99 user presets, de delay klinkt echt waanzinnig en heeft erg veel mogelijkheden, 8 banden onafhankelijke delay, dus zeer veel ritmische delay mogelijkheden. Presets van Alan Holdsworth.

Ik heb er eentje maar ik ben aan het overwegen om hem weg te doen, omdat hij voor mij te uitgebreid is. Ik twijfel echter nog omdat hij zo goed klinkt.
Hij is niet meer te verkrijgen.

paulusdeBKB
20 juli 2008, 11:13
Ik moest ook denken aan de UD-Stomp. Volgens mij ben je daarmee helemaal het mannetje. Vooral omdat je daarmee ook die Brian May / the Edge-achtige delaystructuren kunt opbouwen.

future2future
20 juli 2008, 12:29
Eventide time factor. 10 banken met elk 2 presets, dus 20 presets onder voetbereik

cosmos
20 juli 2008, 12:59
Of de aankomende Line6 M13, waarbij je in principe 12x12 (=144 delays!) presets hebt, waarvan je 4 tegelijk kunt gebruiken en alleen maar op delays kunt instellen.

Luke-wannabe
20 juli 2008, 13:06
De Line 6 Delay modelar heeft toch 32 presets ofzo?

Mitch
20 juli 2008, 14:26
Daar zal robin na een half jaar ook echt wat aan hebben :listen:
Gooi er dan een PB'tje tegenaan als je die gozer een tip wil geven...

Luke-wannabe
20 juli 2008, 15:45
Ooh damn ik zag niet dat ie al zo oud was. Xcuses!!

cosmos
20 juli 2008, 16:41
Daar zal robin na een half jaar ook echt wat aan hebben :listen:
Gooi er dan een PB'tje tegenaan als je die gozer een tip wil geven...

Uuhh... sorry, dat had ik ook niet in de gaten..

Mitch
20 juli 2008, 16:56
Geen excuses jongens, het was gericht aan onze Weertse vriend die het topic bumpte!

BeeJee
20 juli 2008, 19:35
Hey, een dd-20 met een tap-tempo pedaaltje erbij geeft je al 5 basis-presets en daarnaast de mogelijkheid om van die 5 het tempo naar wens direct aan te passen met je voet. Bijna unlimited lijkt me. Wat wil je nog meer...?

Mitch
20 juli 2008, 20:20
Ja doei.... zo moeilijk is het toch niet om het hele topic te lezen?
Gaat nergens meer over.