PDA

View Full Version : serie nummer Fender



robje
4 januari 2008, 13:10
Een hele goedemiddag allemaal.
Ik heb een Fender Hawaiian steel guitar van mijn vader geerft.het is een champ uit 1965.hij heeft hem in die tyd van Rudy wairatta of van george de fretes gekocht.nu mijn vraag:is het mogelijk als de gitaar toen geregistreerd is om aan de hand van het serie nummer de vorige eigenaar te vinden en zo ja hoe? het schijnt zo te zijn dat als ik dat zou kunnen bewijzen de gitaar voor een liefhebber wat meer waard zou zijn.
mvg en bvd Rob

superfly
4 januari 2008, 14:35
Als er hier niemand met een bruikbaarder antwoord komt zou je eens contact op kunen nemen met palm guitars. http://www.palmguitars.nl/
Heeft verstand van oudere besnaarde instrumenten. Let op de "afwijkende " openingtijden.

Eko
4 januari 2008, 16:17
Ga er van uit dat instrumenten niet echt geregistreerd worden/zijn. Ook kan het zijn dat de administratie van winkels na meer dan 10 jaar is geruimd.
Het kan dus zeer moeilijk zijn om dit uit te zoeken. Misschien een idee om via ( nabestaanden van ) oud eigenaren te zoeken. Tik de naam eens in op Google en probeer het op die manier.

robje
6 januari 2008, 13:55
bedankt voor jullie reacties,ik zal inderdaad op zoek gaan naar nabestaanden
misschien dat er nog fotos zijn oid. THNX
ik heb ook een mail naar boven staande link gestuurd,wacht nog op antwoord

robje
7 januari 2008, 19:26
Hoi allemaal,ik heb een reactie gehad, het is inderdaad mogelijk :)
de persoon die mij terug heeft gemaild heeft mij om het serie nummer gevraagd.ik heb het gestuurd met de hoop dat hij of zij het kan vinden. dat zou geweldig zijn.misschien vinden jullie het leuk om te weten hoe het afloopt?
ik zal het melden!