PDA

View Full Version : Pedaal voor schakelen van presets op Line6 Toneport UX2



artnaz
4 januari 2008, 02:25
Graag zou ik de presets van Gearbox met mijn voeten willen bladeren, en dat kan met de twee Footswitch uitgangen van de Line6 Toneport UX2 heb ik begrepen. Maar ik kan barweinig info vinden over wat voor soort pedalen/footswitches je kan gebruiken, en wat je met de twee ingangen kunt doen. Of zijn de ingangen mono, zodat je een kabeltje nodig hebt voor een preset omhoog, en nog een kabeltje voor een preset omlaag?

Weet iemand dus wat voor soort pedaal ik nodig heb, en wat de tweede ingang doet?

Thanks! :)

boss
4 januari 2008, 15:12
Dit staat op de site van Line6:
---------
2x 1/4-inch footswitch jacks for sending MIDI commands to recording programs (start/stop, punch in/out, etc.)
---------
Dus volgens mij niet bedoeld om presets te schakelen...

M Kactus
4 januari 2008, 15:15
De NoHands Footmouse:
http://www.indiana.edu/%7Eiuadapts/images/footmouse-large.jpg


Nee, ik denk niet dat het mogelijk is...

boss
4 januari 2008, 15:26
Misschien toch nog hoop!!
Kijk hier eens:
http://line6.com/support/entry.jspa?externalID=4145&categoryID=99 ;)

artnaz
4 januari 2008, 16:23
Ja, het moet ook wel kunnen. Kan het nou niet vinden, maar volgens mij stond ergens op de Line6 site dat je een footswitch kan gebruiken voor Gearbox. Ik neem aan dat er dan bedoeld wordt om de presets of bepaalde pedalen te schakelen. Maar hoe en wat is mij nog steeds onduidelijk...

Jorikjet
4 januari 2008, 18:38
volgens mij werkt dat via de midi poort op je computer, maar durf het niet zeker te zeggen... ik heb hier ook al wel eens naar gezocht namelijk.

artnaz
6 januari 2008, 01:36
Ik zal Line6 wel bellen morgen erover. Moet toch vragen of ze iets kunnen doen wat betreft de Power Pack van de Toneport die de vorige eigenaar had aangeschaft. Blijkbaar kun je die Power Pack niet zomaar over zetten, maar ik zou het wel fijn vinden... :)

P.S.: Ik ben jarig vandaag! :D

B_2_the_a
6 januari 2008, 02:01
P.S.: Ik ben jarig vandaag! :D

gefeliflapstaart

artnaz
6 januari 2008, 11:35
gefeliflapstaartHartelijk dank! :)