PDA

View Full Version : loadbox



wouterh
15 juni 2001, 10:50
Weet iemand van jullie wat een goede loadbox is. Ik heb een flinke buizen versterker, en als ik thuis speel staat 'ie al snel veel te hard. Het schijnt dat je met een load box het volume kunt verkleinen en dat je dan nog steeds een fatsoenlijk geluid hebt.

anoniem
15 juni 2001, 16:29
De enige die ik ken is van Marshall, de PowerBrake maar ik heb geen idee of het ook afdoende werkt *kon er zelf ook wel eentje gebruiken*

Krullo
15 juni 2001, 18:09
Hoi,

Ik weet niet of het precies hetzelfde is (lijkt me wel), maar een vriend van mij heeft zo'n bak van Koch, de prijs weet ik niet. Dit apparaat zorgt er voor dat je de sound hebt van een buizenbak die vol opsenstaat, maar dan op een laag volume.

taylor
15 juni 2001, 23:15
ja je zou die powerbrake kunnen gebruiken .
is een soort belasting tussen je amp en speaker.

ik heb zelf ook gehad(op een oude superlead)maar was er niet echt tevreden mee.


probeer maar.

Monty
18 juni 2001, 15:31
De 2 bekendste zijn de Powerbreak van Marshall en sinds kort een van Koch die ook wel goed is. Je kan je amp op 10 zetten zonder dat de buren gaan klagen :smile: Let wel, het is niet echt bevoordelijk voor je eindbuizen en zullen sneller afsterven.

Ic3gl0vE
28 augustus 2001, 14:56
eeuhm ik heb er geen verstand van maar ik heb vaak gehoord dat de THD Hotplate (dat THD weet ik niet zeker) de beste is. Beter dan Marshall Powerbrake. Prijs weet ik ook niet (en nou mag je zelf bedenken of deze post nuttig is of niet)

maestro_nl
27 oktober 2001, 12:41
Marshall PowerBrake klinkt heel blubberig.
Zelf heb ik 2x Koch Loadbox.
Werkt goed. De XLR aansluiting naar P.A. klinkt echt veel dynamischer dan een mic. voor de speakers.

T.a.v. het power attenuating verhaal moet THD Hotplate beter zijn en TubeAmpeDocter (?) de best.
Deze 2 heb ik persoonlijk nooit gehoord.

My gaat het vooral om de speakerfilter.

ekkerman
2 november 2001, 10:43
los van het feit dat je bij de boogie op meer manieren door diverse instellingen dit soort problemen kunt oplossen ,van het merk palmer is zo'n kastje ook te krijgen zij hebben ook hele goeie en proffessionele speaker simulators die je tussen ammp en speaker hangt voor zowel op het podium als in de studio.

maestro_nl
2 november 2001, 10:59
Heb de Palmer PDI-03 (19") en de PDI-09 (di box) ook getest.
Palmer filtert meer hoog uit signaal en is minder dynamisch dan Koch.
Maar PDI-03 i stukken beter dan PDI-09.
Eddy van Halen gebruikt ook Palmer!!!
(Hij kent Koch zeker niet :smile:

taylor
2 november 2001, 12:48
die palmer heeft en vriend van me dat ding is echt niks,en evh zou hem wel hebben zo als zoveel spul maar of die het gebruikt??

wouterh
2 november 2001, 23:03
Ik heb inmiddels een THD Hotplate gekocht.
Deze bevalt uitstekend

maestro_nl
4 november 2001, 12:02
http://www.guitargeek.com
zoek op Van Halen

Nogmaals, ik heb de palmer PDI-09, PDI-03 en Koch Loadbox getest in studio en vergeleken met X-tig mics...
De PDI-09 di-box klinkt als een mic.
De PDI-03 staat op plek 2 en de Koch op 1.

De PDI-03 en Koch LB hebben veeeel meer dynamiek.
Dit is NIET subjectief. Op de MAC-pc in de studio zie je dat de pieken in het geluid (dynamiek) 2x zo hoog zijn als een mic.
Nogmaals, dit heeft dus NIETS met smaak te maken.




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: maestro_nl op 2001-11-04 11:03 ]</font>

taylor
4 november 2001, 16:02
ja hij heeft ook 1 endorsment van peavey denk je nou echt dat die altijd daar op speelt??

taylor
4 november 2001, 16:08
en trouwens ik vind al het direct spul shit.

maar die palmer ken ik dus wel en heb toevallig en keer in de(home) studio gebruikt mijn conclusie tis niks.

ekkerman
5 november 2001, 10:13
ik heb zelf de pdi03 en vroeger zelfs twee ( duur geintje als je stereo speelt) maar in de studio is het leuk te combineren met tegelijkertijd een microfoon te plaatsen en dan zou je nog de palmer uit fase of met een minimale vertraging op kunnen nemen in ieder geval blijf je experimenteren maar mijn ervaringen met palmer zijn niet slecht.

anoniem
8 november 2001, 20:16
Weet iemand of je buizenbak (Vibro King 2 ohm) beschadigd raakt als je een 4, 8 of 16 ohm powersoak gebruikt?

By the way Ruby Tubes maakt ook powersoaks: The Silencer, ok ding wel

maestro_nl
14 september 2002, 19:08
Heren,

Ik heb 2 Koch Loadboxen 8 ohm te koop. 100% ok. Weg wegens beindigen band.
maestro_nl@hotmail.com