PDA

View Full Version : Greenbacks met G12T-75 ?



Henri H
3 januari 2008, 23:47
Ik loop met het idee om mijn G12T-75 speakers uit mijn Marshall JCM 800 combo te verwisselen met 2 Greenback speakers uit m'n Marshall 1960AX Cab.
De reden hiervoor is dat ik het idee heb dat mijn nieuwe JVM410H beter klinkt met G12T-75 speakers.
Mijn JCM 800 2205 klinkt beduidend beter met Greenbacks. Wellicht dat de combo ook beter klinkt na de uitwisselig?
Hopelijk blijft de 2205 ook nog goed klinken maar deze zal ik de eerst komende tijd waarschijnlijk toch niet zo snel meer gebruiken.
Is er iemand die denkt "niet doen!, zonde van de moeite" of "mag" ik m'n gang gaan?

EmgMaster
3 januari 2008, 23:59
Dit is een soort zoektocht naar jouw/hét geluid wat voor jou werkt, dus altijd doen zou ik zeggen! Ik heb geen ervaring met die combinaties trouwens. Maar proberen kan altijd. Let wel goed op dat de impedanties van de speakers overeen komen!

Agent_Smith
4 januari 2008, 08:29
Ik heb het zelf nooit geprobeerd (maar heb wel beide speakers), maar het schijnt dat de GBs iets minder efficiency hebben dan de 75s. Daardoor zullen de 75s waarschijnlijk harder klinken dan de GB. Dat werkt dus niet echt.
Maar wellicht dat iemand met ervaring op dit gebied dit kan bevestigen/ontkennen.

guitartheo
4 januari 2008, 13:15
Hoi ,ik heb een greenback met een g12H gecombineert (naar Matchless voorbeeld) en dat werk goed (klinken ongeveer even hard) ik zou greenbacks boven plaatsen

Theo

Mitch
4 januari 2008, 18:35
Hoi ,ik heb een greenback met een g12H gecombineert (naar Matchless voorbeeld) en dat werk goed (klinken ongeveer even hard) ik zou greenbacks boven plaatsen

Nou, een H en een M verschillen toch best een portie hoor ! Maar goed, dat hoeft helemala geen probleem te zijn. Zelf zou ik ook eerder M's en H's mengen dan M's met T75's, mij te iel.

Chris Winsemius
4 januari 2008, 18:49
In de Matchless DC30 wordt 'n M25 Greenback met 'n Vintage 30 gecombineerd.