PDA

View Full Version : een nieuwe zelfbouw enthousiateling



Barloef
3 januari 2008, 22:14
Hallo allemaal,

Ik ben Tristan 29 jaar en woonachtig in Almere. Ben getrouwd en heb 2 prachtige dochters van resp. 4 en 1 en de derde is inmiddels ook al op komst.

Ik ben vanaf m'n 10e helemaal gek van gitaren en heb op mn 12e ook een tijdje les gehad. Ongeveer vanaf mn 16e is er de klad in gekomen, totdat het ongeveer een jaar geleden weer begon te kriebelen. Nu ben ik de draad weer aan het oppakken.

Sinds een paar weken ben ik op deze site terechtgekomen en ik moet zeggen er is nog geen dag voorbij gegaan dat ik de zelfbouwprojecten niet heb bekeken. Ik heb ze nog niet allemaal gehad, maar ze hebben met enorm geïnspireerd en waarschijnlijk zal ik binnenkort ook gaan beginnen met een projectje. Ik zit te denken om te beginnen met een telecaster, maar dat zie ik nog wel.

Voorlopig is het nog veel lezen geblazen om in de materie te geraken.

Ik werk in Amsterdam west vlakbij de Amsterdamse Fijnhout.
Bovendien zit ik van het voorjaar t/m het najaar op de camping in Hoernderloo en laat dat nou vlakbij Arnhem ( lees Arnhemse Fijnhouthandel )
zijn. Dat komt dus allemaal toevallig goed uit.

In mijn jeugd was ik weg van Metal en Grunge ( Metallica en Nirvana) :blast:
Echter de laatste jaren ben ik eigen meer naar jaren 60/70 muziek omgeslagen. :hippie:

Favoriete bands zijn Beatles, Stones, Doors, Soundgarden.
Maar bovenal ben ik al mn hele leven een echte Floyd fan.

Nou ik ga weer verder lezen en hopelijk duurt het niet al te lang meer voordat ik van start ga.

sjoerd5
3 januari 2008, 22:23
welkom, hier heeeeeel veel lezen.
En als je begint alles hier posten zodat we je voor mogelijke fouten kunnen waarschuwen.

Rocketman
3 januari 2008, 23:25
Die zelfbouwtopics zijn inderdaad reuze interessant. Die zit ik ook heel vaak te lezen. Maar ik ben er te schijterig en te onhandig voor, denk ik. Veel plezier hier en veel succes met de bouw.

JohnLord
4 januari 2008, 11:38
Ik kan er inderdaad ook geen genoeg van krijgen. Ik maak alles zelf, speakerkasten, flightcases,maar ook meubels en zo. Alleen een gitaar.... Dat durf ik (nog) nietaan. Ik ben gewoon schijtbenauwd dat het eindresultaat niet goed is en dus al mijn werk voor niets. Misschien kan iemand mij over de streep trekken?

Barloef
4 januari 2008, 19:35
Mijn motto is altijd: je kan beter spijt hebben van iets dat je gedaan hebt dan spijt hebben van iets dat je niet gedaan hebt. En in dit geval is het ergste dat kan gebeuren is dat het totaal mislukt. Misschien zonde van het geld en de tijd die je er in hebt gestoken, maar dan heb je het in elk geval geprobeerd. Bovendien steek je er altijd wel wat van op.

En vaak kan je meer dan je zelf denkt.

Dus aan allen: GEWOON DOEN !

hugo123
4 januari 2008, 19:51
Idd, ikverveuil mijn bouwtopic de heltijd met alleen maar vragen, en twijfels, maar daar leer ik van!

Het verbaasd me dat jullie mij nog niet zat zijn!

Rocketman
5 januari 2008, 15:36
De neckpocket alleen al....... dat lijkt me toch wel in hoofdzaak het verschil maken tussen een gitaar en een stuk brandhout. Kan me er niets bij voorstellen hoe ik een goeie neckpocket zou kunnen maken.