PDA

View Full Version : Gibson Les Paul Studio of Epiphone Zakk Wylde Signature?



[byakuya]
3 januari 2008, 21:35
Heey Guys,
Ik zit met een dilemma...
Ik zit te twijfelen tussen een Epiphone Zakk Wylde bullseye en een Gibson Les Paul Studio. Wat raden jullie mij aan?
Ik speel vooral Metal :hippie:

Hoor het wel :soul:

Gr.
Ronald

Epiphone:
http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/12657.html

Gibson:
http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/11909.html

Baker
3 januari 2008, 21:42
ik heb die zak de wilde gitaar net even bekeken.
Ik vind het een afgrijslijk lelijk ding. Ik zou dus zeker kiezen voor de studio,

Met wat voor studio vergelijk je hem eigelijk.

Rocketman
3 januari 2008, 21:47
Ik vind die bullseye ook afschuwelijk lelijk.

DeiDRagonas
3 januari 2008, 21:50
Het zal je een worst zijn natuurlijk want jij moet erop spelen... Maar ook ik vind die bullseye echt te lelijk gewoon.

Maar qua sound klinkt ie voor metal vermoed ik iets beter (strakker) dan de Gibson studio, welke gewoon als elke andere LP klinkt.

Grt R.

[byakuya]
3 januari 2008, 21:53
ik heb die zak de wilde gitaar net even bekeken.
Ik vind het een afgrijslijk lelijk ding. Ik zou dus zeker kiezen voor de studio,

Met wat voor studio vergelijk je hem eigelijk.

Met deze:
http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/11909.html

Madcow
3 januari 2008, 21:54
ik zou voor de Epiphone Zakk Wylde bullseye gaan!! Prachtig ding! ik zou de emg's wel vervangen voor een 81/85 setje, maar die keus ligt helemaal bij jou. (alexi laiho speelt op emg hz)

[byakuya]
3 januari 2008, 21:58
ik zou voor de Epiphone Zakk Wylde bullseye gaan!! Prachtig ding! ik zou de emg's wel vervangen voor een 81/85 setje, maar die keus ligt helemaal bij jou. (alexi laiho speelt op emg hz)

Heey Dude,
Haha, als ik de Epiphone zou kopen was ik dat ook zeker van plan. En dan de EMG HZ's in mijn BC Rich :)

joskedentweede
3 januari 2008, 22:02
ik heb op die wilde zak gespeeld (allez, de gitaar dan)
ik vond hem lelijk en zwakjes in vgl met en gibson LP (maar ik ben dan ook geen metaller)
naar mijn mening ben je beter af met een studio (mss hier die andere pu inpleure)

maar jij beslist uiteraard...

Wiellem
3 januari 2008, 22:39
Ik zou voor de Studio gaan :cooler:

De Beer
3 januari 2008, 22:51
de studio is veelzijdiger, de ZW geschikter voor metal maar beperkter allround.

wiegersma
4 januari 2008, 10:10
Als je de Bullseye koopt wordt je 'gelabeled' (en wordt er wat van je verwacht) en lijk je ook vast te zitten in een genre. Met een Gibson Les Paul ben je wat vrijer in wat en hoe je speelt.

Thunders1988
4 januari 2008, 10:36
Koop gewoon die studio... In alpine white met gouden hardware. Kan gewoon niet missen! :cooler:

TimmU
4 januari 2008, 10:47
Dude, denk even na. die Zakk Wylde is een signature, dus je betaald voor de naam. Daarbij is het een Epiphone, het budget merk van Gibson. Epiphone is ook goed, zeker. maar als je een gibson kan kopen ,doe dat dan, in plaats van zakk wylde te sponsoren, die heeft al zat geld!

Rinze
4 januari 2008, 11:03
Ik vind de ZW wel mooi, nadeel zijn de pickups. Als je toch echt EMG's gaat kopen, dan zou ik de Studio kopen en ze daar in zetten.

Argumenten voor de Epi:
- uiterlijk
- esdoorn hals, strakker geluid

Argumenten voor de Studio:
- de echte Gibson-bouw qua hout
- minder in een "hokje" qua uiterlijk
- inruilwaarde

LP_CL
4 januari 2008, 11:28
ow ow ow.
Wacht eens even.

Is een LTD EC-500 of LTD EC-1000 dan niet stukken beter voor het geld?
Daar zit al een setje EMG 60/81 in, of zelfs SD JB/'59 in de EC-1000 als je dat wil.

Even vergelijken:
ZAKK WYLDE:
Brol EMG pickups
LP mahoganie body
rosewood toets
gelijmde hals
22 frets
brol tuners
789€

LTD EC-500:
60/81 EMG pickups
LP mahogany body
EBONY toets
gelijmde hals
24 Jumbo frets
Grover tuners
729€

Hmm, ik zou snel weten wat gekozen...
De EC-1000 is net hetzefde als de 500, alleen stukken mooier afgewerkt, en ook verkrijgbaar met SD pickups. Kost net geen 1000€

nevyn292
4 januari 2008, 11:43
ik zou zoiezo niet naar verspuy gaan, dat is vet overpriced daar. ook service is niet altijd even soepel, spreek hier uit eigen ervaring :sneaky: kijk maar bij feedback ofso, daar zullen ze ze ook wel hebben :cooler:


over die gitaren, ik zou eerder de studio nemen omdat die wat 'all-rounder' is. die studio kan je nog wat meer stijlen mee spelen en die EMG's stoppen je een beetje in een hokje.

daarentegen zou ik als ik jou was op beide eens gaan spelen, kijken wat beter voelt en klinkt, en daarbij zou ik ook zeker die LTD eens in je handen nemen :hippie:

marter544
4 januari 2008, 16:13
Als het tussen die 2 gaat, dan de Studio, 100%. Mooiere gitaar, waarschijnlijk betere kwaliteit, en aangezien je er EMG's ingooit zullen ze toch etzelfde klinken.

[byakuya]
4 januari 2008, 16:47
Als het tussen die 2 gaat, dan de Studio, 100%. Mooiere gitaar, waarschijnlijk betere kwaliteit, en aangezien je er EMG's ingooit zullen ze toch etzelfde klinken.

Begrijp me niet verkeerd, in de Gibson zal ik geen EMG's zetten, daar laat ik de orignele 490R en 498T zitten.

TimoSomers
4 januari 2008, 17:00
StudioStudioStudioStudioStudio

LP_CL
4 januari 2008, 17:03
StudioStudioStudioStudioStudio
Laat je geen idee opdringen. Ga voral zelf eerst testen en maak dan je keuze. Neem zeker ook eens de LTD in de hand. Dit is een gitaartje die ik misschien ooit ook wel nog koop (de EC-1000 dan met SD pups). Wie weet...

gieros
4 januari 2008, 17:13
De studio - zeker weten. Daar kan je overal mee aankomen. Over 3 jaar is zo'n Bullseye;
- zwaar uit de mode (slechte mode dan) - je word uitgelachen en gebruikt als bewegende target.
- niks meer waard
- gestripped van zijn PU's en gebruikt als brandhout

JP074
4 januari 2008, 17:14
Absoluut voor de les paul studio gaan. Beter hout, betere elementen en absoluut een betere "Gibson-feel". Speelt gewoon lekkerder en heeft meer sustain. Ik heb op de Zakk Wylde signature gespeeld, mijn god wat een baggergitaar voor het geld. Absoluut voor de studio gaan dus. Maar je moet het natuurlijk zelf weten.....

vulvasonic
4 januari 2008, 17:23
STUDIO!!!!!!!!!!!!!!
Maar dat is slechts MIJN mening.

Neals
4 januari 2008, 17:25
Studio., en eventueel daar EMG's indrukken, maar beter druk je die EMG's in een bezem. Klinken ze nog het zelfde.

yanto
4 januari 2008, 17:36
Studio! Koop een witte met gold hardware, emg's erin en een bullseye erop (laten) spuiten en klaar :D

Wickerman
4 januari 2008, 17:38
Beter een dure epiphone dan een goedkope gibson...

E-J
4 januari 2008, 17:42
Er zijn nog zat andere 'Les Pauls' in die prijsklasse die misschien wel beter zijn!

Denk hierbij aan Burny, Tokai en Edwards.

http://img521.imageshack.us/img521/8460/hpim1915fw1.jpghttp://img521.imageshack.us/img521/3460/hpim1907rp4.jpg

Van die laatste heb ik een Les Paul, ik heb al verscheidene Gibson Les Paul Standards van €2500 die slechter spelen, slechtere afwerking hebben en gewoon minder klinken. Laat staan Studio's :)

Ik wil alleen maar zeggen, staar je niet blind op die twee gitaren.

pieter-jan1
4 januari 2008, 17:45
klein prijsverschil he .......... :satisfie:

Wickerman
4 januari 2008, 17:52
klein prijsverschil he .......... :satisfie:

Euh, positief wel. Je betaalt bij Gibson ook deels voor de naam, terwijl er goedkopere merken zijn die beter kunnen spelen/klinken dan Gibsons.

@ TS; kijk ook gewoon eens naar andere merken dan Epiphone en Gibson, er zijn zat andere lespauls, die ook voor metal meer geschikt zijn.

Row
4 januari 2008, 17:56
Er zijn nog zat andere 'Les Pauls' in die prijsklasse die misschien wel beter zijn!

Denk hierbij aan Burny, Tokai en Edwards.

http://img521.imageshack.us/img521/8460/hpim1915fw1.jpghttp://img521.imageshack.us/img521/3460/hpim1907rp4.jpg

Van die laatste heb ik een Les Paul, ik heb al verscheidene Gibson Les Paul Standards van €2500 die slechter spelen, slechtere afwerking hebben en gewoon minder klinken. Laat staan Studio's :)

Ik wil alleen maar zeggen, staar je niet blind op die twee gitaren.
Sommige studio's klinken ook beter dan de standards.
Het ligt er maar net aan uit wat voor bouwjaar de
gitaar komt en of je net mazzel hebt met dat ene model!

Arts
4 januari 2008, 18:00
100 % studio

heb de epiphone van wilde zak 1 x bespeeld, en dat is dan ook meteen de laatste keer.

DeiDRagonas
4 januari 2008, 18:17
Ik krijg een beetje het idee dat iedereen direct STUDIO roept omdat daar Gibson op staat. Ik snap het niet helemaal... Want ondanks dat t ding enorm lelijk is klinkt de ZW toch veeel strakker voor metal dan de gemiddelde Studio! Ik denk dat de meesten even vergeten waren dat de ts aangeeft METAL te spelen. En dan kun je hem wel om allerlei andere redenen een Gibson aanraden, maar puur qua sound zeg ik nog steeds koop de Epi.

Echter dat is alleen als ik perse tussen deze 2 zou moeten kiezen... Want de beste tip die ik tot nu toe gehoord is, is de LTD. Check die ook eens!!

grt Roy.

Wiellem
4 januari 2008, 18:41
Ik krijg een beetje het idee dat iedereen direct STUDIO roept omdat daar Gibson op staat. Ik snap het niet helemaal... Want ondanks dat t ding enorm lelijk is klinkt de ZW toch veeel strakker voor metal dan de gemiddelde Studio! Ik denk dat de meesten even vergeten waren dat de ts aangeeft METAL te spelen. En dan kun je hem wel om allerlei andere redenen een Gibson aanraden, maar puur qua sound zeg ik nog steeds koop de Epi.

Echter dat is alleen als ik perse tussen deze 2 zou moeten kiezen... Want de beste tip die ik tot nu toe gehoord is, is de LTD. Check die ook eens!!

grt Roy.

ey maar iedereen die zegt Metal te spelen zal echt wel een paar keer afwijken naar dingen als Rock en dergelijken, tenminste zo is het bij mij en mensen die ik ken... toch?

DeiDRagonas
4 januari 2008, 18:50
@ Wiellem:

Oh, dat zal vast wel. Maar de ZW is niet perse veel minder allround dan een studio denk ik. En daar komt bij, dat was de vraag niet. Ts zegt vooral metal te spelen en te wtijfelen tussen deze 2 gitaren. Dus raad ik hem de Epi aan.


Maar het blijft subjectief natuurlijk. Het enige goede antwoord zou zijn dat ie zelf maar eens moet gaan kijken en luisteren. Smaak is eigenlijk ook te persoonlijk en iemand iets aanraden via het internet is in beginsel eigenlijk fout, mja..











(Want dan komt ie misschien ineens met een Ibanez thuis ofzo... je weet t niet he. Ligt er ook nog eens aan wat ts onder "metal" verstaat.)

De Beer
4 januari 2008, 18:54
']Begrijp me niet verkeerd, in de Gibson zal ik geen EMG's zetten, daar laat ik de orignele 490R en 498T zitten.Goed zo! De enige juiste beslissing in dat geval!

Maar dan is hij in mijn mening alleen niet geschikt voor metal.
Die ESP tip vind ik er een waar je serieus eens over na zou moeten denken.

[byakuya]
4 januari 2008, 19:15
ey maar iedereen die zegt Metal te spelen zal echt wel een paar keer afwijken naar dingen als Rock en dergelijken, tenminste zo is het bij mij en mensen die ik ken... toch?
Opzich heb je wel gelijk ja. Misschien een paar keer The Eagles ofzo :)

[byakuya]
4 januari 2008, 19:17
Goed zo! De enige juiste beslissing in dat geval!

Maar dan is hij in mijn mening alleen niet geschikt voor metal.
Die ESP tip vind ik er een waar je serieus eens over na zou moeten denken.
Dan probeer ik die LTD ook eens.

nevyn292
4 januari 2008, 19:19
heb je ze allebei al uitgeprobeerd? :hippie:

ga naar een zaak waar ze ze alledrie hebben, en kijk dan nog eens :cooler:

Dark_Tranquillity
5 januari 2008, 14:25
Ik zou zeggen, Jackson Dinky uit de MG series, heb je je EMG's, goede afwerking, strakke looks, sustain, floyd rose. Dat is metal. Pin je niet vast op die Les paul modellen. (Of een kevin bonds signature rhoads, mahogany body :O)

CrudeSapphire
5 januari 2008, 16:51
Studio hoor :)

Dark_Tranquillity
6 januari 2008, 14:26
Studio hoor :)

Valt me mee dat je nog geen BC Rich bronze serie warlock aanraad.

Wickerman
6 januari 2008, 15:12
Valt me mee dat je nog geen BC Rich bronze serie warlock aanraad.

:seriousf:

Ibanez666
6 januari 2008, 15:16
ik, als Zakk Wylde fan, zou toch voor de studio gaan...

Wickerman
6 januari 2008, 15:21
Laatste keer...

Beperk je niet tot die 2 types. Als je echt een lespaulmodel wilt voor metal zou ik eens gaan kijken voor een mooi EC-type van ESP/LTD. Daar zitten er bij die er toch nog vrij klassiek uitzien, maar uitermate geschikt zijn voor metal. Van die ZW ga je spijt hebben en die studio is nu niet echt de metalgitaar.

Orpheo
6 januari 2008, 15:22
ik vind de wylde leuk, maar niet bijzonder. Als je een goeie studio hebt, een ECHT goeie studio, kan je daar jaren mee vooruit. de wylde zou mij heel snel gaan vervelen, en ik zou gaan zoeken naar iets met meer diepgang en meer complexiteit en finesse. Niet dat gibson dat perse levert, maar tis in ieder geval een instrument waar je langer mee kan doen. En daarnaast... Gibson op je headstock staat toch veel cooler dan epiphone? :hippie:

Orpheo
6 januari 2008, 15:24
Laatste keer...

Beperk je niet tot die 2 types. Als je echt een lespaulmodel wilt voor metal zou ik eens gaan kijken voor een mooi EC-type van ESP/LTD. Daar zitten er bij die er toch nog vrij klassiek uitzien, maar uitermate geschikt zijn voor metal. Van die ZW ga je spijt hebben en die studio is nu niet echt de metalgitaar.
vind ik teveel metal-gitaren. de cutout is imo te scherp, maar goed.. de EC-serie vind ik sowieso niks. Teveel speelgoedgitaartje. Het speelt zo licht, ook al heb je er 013 snaren opliggen. Het voelt teveel 'strat' aan. Een stratfeel met een LP achtige look en uistraling, en een sound die er tussenin zit. Vlees noch vis...

Wickerman
6 januari 2008, 15:24
En daarnaast... Gibson op je headstock staat toch veel cooler dan epiphone? :hippie:


Uh... 4 pagina's lang 'de naam maakt niet uit' en daar is Orpheo ;)

Wickerman
6 januari 2008, 15:26
vind ik teveel metal-gitaren. de cutout is imo te scherp, maar goed.. de EC-serie vind ik sowieso niks. Teveel speelgoedgitaartje. Het speelt zo licht, ook al heb je er 013 snaren opliggen. Het voelt teveel 'strat' aan. Een stratfeel met een LP achtige look en uistraling, en een sound die er tussenin zit. Vlees noch vis...

Daar heb je wel gelijk in, ik verglijk het 'licht spelen' meer met een Ibanez. 't Is noch vlees nog vis... Tja, sommige mensen zweren bij het verschil tussen een strat en een LP, ik vind het persoonlijk niet storend, ik denk ook mar luidop ;)

We zijn hier wel serieus aan het slowchatten.

Silco
6 januari 2008, 15:28
']Heey Guys,
Ik zit met een dilemma...
Ik zit te twijfelen tussen een Epiphone Zakk Wylde bullseye en een Gibson Les Paul Studio. Wat raden jullie mij aan?
Ik speel vooral Metal :hippie:

Hoor het wel :soul:

Gr.
Ronald

Epiphone:
http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/12657.html

Gibson:
http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/11909.html

Ik zou zeker voor de Studio gaan!

Orpheo
6 januari 2008, 16:04
Uh... 4 pagina's lang 'de naam maakt niet uit' en daar is Orpheo ;)

ghehe, het was natuurlijk niet serieus bedoeld, leek me een instinker. Maar de rest is wel serieus bedoeld :)

Wickerman
6 januari 2008, 19:19
ghehe, het was natuurlijk niet serieus bedoeld, leek me een instinker. Maar de rest is wel serieus bedoeld :)

Weet ik, vandaar ook die knipoog, verder denk ik niet dat TS hier nog iets uit gaat halen :dontgeti:

[byakuya]
6 januari 2008, 19:54
Bedankt voor het reageren allemaal :)
Waarschijnlijk wordt het de Gibson.

:B

[byakuya]
17 januari 2008, 00:17
Het wordt dus de Gibson.
Ik heb hem al besteld, maar het gaat waarschijnlijk nog 1/2 weken duren :nervous:

Bedankt voor jullie reacties :cooler:

Agent_Smith
17 januari 2008, 08:24
Gefeliciteerd alvast! :)

[byakuya]
17 januari 2008, 13:39
Gefeliciteerd alvast! :)
Thanks :)

Maja, moet nog 1/2 weken wachten :mad: