PDA

View Full Version : Bas op een Roland microcube 9watt



blue spotted gherkin
3 januari 2008, 20:15
Hey ik ken iemand die bas wil gaan spelen, en daarvoor een roland microcube van 9watt wil gebruiken als het kan....ik weet niet veel van versterkers maar blaast dat niet op???

Rude Perception
3 januari 2008, 20:17
De speaker vindt dat niet leuk.

DeiDRagonas
3 januari 2008, 20:25
Ja.. Dat ding sloop je waarschijnlijk vrij snel idd...

Powerchordschuiver
3 januari 2008, 22:09
Niet doen dus...

gothax
4 januari 2008, 02:00
ik speel thuis gewoon over de microcube als ik oefen (met de bas) omdat ik anders de buizen weer moet laten opwarmen, kan prima zolang je het volume niet te hoog zet!

Tankman
4 januari 2008, 02:51
Het kan wel, maar niet te hard idd. Maar het klinkt sowieso kut. Dus koop gewoon lekker een bassamp.

Nocki
4 januari 2008, 08:31
Ja... Ik kan me ook nog wel herinneren dat ik niet zo hard speelde over mn crate combo met mn basje... Toch ander speakertje hoor :)
Zijn die dingen gewoon niet voor gemaakt. Niet doen.
Gitaren en basgitaren zien er hetzelfde uit en heten allebei gitaar. maar daar houden de overeenkomsten ook echt op hoor...

Evil-Payasos
4 januari 2008, 09:50
Ja... Ik kan me ook nog wel herinneren dat ik niet zo hard speelde over mn crate combo met mn basje... Toch ander speakertje hoor :)
Zijn die dingen gewoon niet voor gemaakt. Niet doen.
Gitaren en basgitaren zien er hetzelfde uit en heten allebei gitaar. maar daar houden de overeenkomsten ook echt op hoor...

Nou snaren...Materiaal...Kosten...

TimmU
4 januari 2008, 10:42
m'n bassist speelt over een spider II line 6 met een 412 eronder. dat gaat best goed. Omgekeerd, een Fender studiobass klinkt HEERLIJK om gitaar op te spelen!

Kaboemba
4 januari 2008, 12:27
m'n bassist speelt over een spider II line 6 met een 412 eronder. dat gaat best goed. Omgekeerd, een Fender studiobass klinkt HEERLIJK om gitaar op te spelen!

Ach ja het is maar net wat je gewend bent, ik weet zeker dat het kut klinkt.
Thuis speel ik op heel zacht volume over een buizen versterker met 2 keer twaalf en dat klinkt hooguit tot het volume op 1 nog een beetje. Maar zelfs dan is een lekkere diepe bas er niet uit te halen.

Raffel
4 januari 2008, 12:39
amp zelf kun je niet mollen, hooguit de speakers. Als je het volume inderdaad minimaal houdt kun je er wel over spelen. Niet vol open draaien dus!