PDA

View Full Version : Fender Strat + p90's + GFS



Chroxy
3 januari 2008, 19:38
Alweer een elementen topic; ik denk dat dit de rage van 2008 gaat worden ;).

Ik heb een Fender Strat, uit de Classic '60's Serie *Mexicaantje dus*.. Ik gebruik hem eigenlijk nooit; mijn maingitaren zijn een Fender Jazzmaster en een Gibson Les Paul...

Dus!? Verkopen die strat! Nee: want hij speelt zo ontzettend lekker. Mijn enige probleem is dat ik er niets meer *soundwise*: hij scheurt nietlekker genoeg (itt tot mn jazzmaster + telecaster) en ook op zn nekelement klinkt ie minder lekker.

Andere elementen is dus de oplossing en dan kijk ik vooral meteen naar GFS... Maar, aangezien ik ook weer een tele met P90īs heb, die heerlijk klinkt. Is het geen optie om P90 elementen (van GFS) iun mijn strat te doen.

Heeft dus iemand ervaring met de P90īs van GFS en heeft iemand ervaring met een strat met 2 p90īs?

Chris Winsemius
3 januari 2008, 19:42
Hijacking...

met de P90s van GFS heb ik geen ervaring, wel met Lollar en Gibson.

Ik wil trouwens zelf 'n SSP Strat "maken" a lā Hollestelle, zal eens foto's zoeken en/of hem contacten. 't Lijkt mij iig. 'n toffe combi op 'n Strat.

Chroxy
3 januari 2008, 19:55
heb je enige ervaringen met lollar/gibson in niet-mahonie gitaren?

Enja; het lijkt me een ideale combi: de heerlijke speelbaarheid van mn stratmet het geluid van mijn Tele (die heeft duncan design p90's, lekker maar iets TEveel output)

bass blom
3 januari 2008, 19:59
ik heb de GFS P90 in humformaat en vergeleken bij de gibson P90 en P94 klinken ze als blikken speelgoed (licht overdreven) :D

G.G.
3 januari 2008, 20:00
Ik heb een Wilkinson P90 in een strat gepropt en vind het resultaat geweldig.


http://img81.imageshack.us/img81/1967/p1000710qc1.jpg

De twee overige singlecoils zijn van Hondo en hebben net iets meer output dan normaal, wat mooi matched bij de P90 (8.8 Kohm)

In dit topic vind je meer info, en ook geluidsbestanden (ergens op de laatste pagina's zijn een paar posts met geluidbestanden)

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=97547

Orpheo
3 januari 2008, 20:16
heb je wellicht al nagedacht over het feit dat je moet frezen voor een p90?

G.G.
3 januari 2008, 20:18
heb je wellicht al nagedacht over het feit dat je moet frezen voor een p90?

Da's zo gedaan. Plankje mdf, elementkapje neerleggen, 4 latjes strakomheen schroeven, freesen. Latjes eraf halen, plankje op de body en fresen. Slagplaat onder het plaatje mdf en ook fresen op dezelfde manier.