PDA

View Full Version : epiphone les paul kopen



Maurice_732
3 januari 2008, 17:00
Hallo,

Ik ben op zoek naar een epiphone les paul.
Ik heb op een epiphone les paul standaard plus gespeeld en deze beviel mij geweldig, deze dus (http://www.groove-factory.nl/catalog/epiphone-paul-standard-plus-p-2873.html)
En ik zag deze (http://link.marktplaats.nl/137494888) nog in korea gebouwde epi op marktplaats staan, deze heeft ook nog een tremlo systeem.
De nieuwe epiphone les paul standaard plus kost 480euro en de epiphone uit korea kost ongeveer 450euro.
Dus mijn vraag: welke van de twee gitaren kan ik het beste kopen.

EDIT: Ik zat nog wat op internet te kijken en kwam bij max guitar deze Epiphone Les Paul Standard flamed maple top Honeyburst (http://www.maxguitarstore.com/store.php?productID=1974) nog tegen deze kost 349euro maar dan moet ik hem laten verzenden omdat ik in groningen woon en ik weet niet wat de verzend kosten zijn :chicken:.
Is dit ook iets goeds? Want ik vind deze kleur wel erg mooi :cooler:

Mr.Fingers
3 januari 2008, 17:05
Die van MP, met de gibsonkoffer & Bigsby!!!

LP_CL
3 januari 2008, 17:08
Hmm

korea > china, maar wel jammer van die fake-bigsby waar je sowieso problemen mee gaat krijgen.

Mr.Fingers
3 januari 2008, 17:15
Hmm

korea > china, maar wel jammer van die fake-bigsby waar je sowieso problemen mee gaat krijgen.

Is een bigsby van epiphone zelf, die zijn niet slecht hoor!


En een LP met factory B5-bigsby (als die op MP) zijn maar eventjes gebouwd, en kunnen eventueel gegeerd worden.

DeiDRagonas
3 januari 2008, 17:18
Op een nieuwe gitaar heb je garantie he! En ik vind 450,- voor een ouwe Epi met gammele Bigsby wel erg veel.. Als je hem voor zo'n 300,- kunt kopen zou ik voor de tweedehandse gaan anders zeker weten een nwe.. Probeer je niet blind te staren op waar ze geproduceerd zijn, maar ga naar een winkel gewoon een paar proberen en je zult zien dat er ook bij de nieuwen heeel erg nette gitaren tussen zitten! (en GARANTIE dus!!)

Grt Roy.


edit: Bedenk alleen ook wel dat de service bij de GF in Drachten wel extreem kut is en ze daar een heel andere opvatting hebben over het begrip "garantie" dan bij andere zaken.

Maurice_732
4 januari 2008, 16:31
edit: Bedenk alleen ook wel dat de service bij de GF in Drachten wel extreem kut is en ze daar een heel andere opvatting hebben over het begrip "garantie" dan bij andere zaken.
was ook niet de bedoeling de gitaar bij GF te kopen maar bij tonika in groningen maar daar kon ik van deze gitaar geen goede link krijgen;)

[byakuya]
4 januari 2008, 16:50
Ik zou voor die laatste Epiphone gaan.

Rexke21
4 januari 2008, 18:10
Ik zou ook voor die tweedehandse gaan :P
Iedereen zijn smaak, maar de keuze ligt uit eindelijk toch bij jou hoor
Mischien kan je die van MP ook eens gaan proberen?

Grtz

Luke-wannabe
4 januari 2008, 18:20
450 is wel duur voor een 2dehands LPtje! Die Bigsby is wel echt super vet (en gewoon prima). Maar ik zou dan voor een andere gaan. Hoe wel er zit wel een koffer bij... Hmmmm moeilijk.

DeiDRagonas
4 januari 2008, 18:24
....maar dan moet ik hem laten verzenden omdat ik in groningen woon en ik weet niet wat de verzend kosten zijn :chicken:.
Is dit ook iets goeds? Want ik vind deze kleur wel erg mooi :cooler:


Tja.. moet je zelf weten. Tis een prima gitaar. Maar ik zou zeggen NIET DOEN!! Om de simpele reden dat je een gitaar ALTIJD bespeeld moet hebben voor aankoop anders heb je geen flauw idee wat voor kwealiteit je koopt.. Misschien klinkt ie wel zwaar ruk. Ik koop nog liever een gitaar in de buurt voor 50 eu of zelfs 100 eu meer, zodat ik hem eerst kan zien, voelen en horen.


Roy

ACSlater
4 januari 2008, 21:07
Tja.. moet je zelf weten. Tis een prima gitaar. Maar ik zou zeggen NIET DOEN!! Om de simpele reden dat je een gitaar ALTIJD bespeeld moet hebben voor aankoop anders heb je geen flauw idee wat voor kwealiteit je koopt.. Misschien klinkt ie wel zwaar ruk. Ik koop nog liever een gitaar in de buurt voor 50 eu of zelfs 100 eu meer, zodat ik hem eerst kan zien, voelen en horen.


Roy

Mmm beetje overdreven. Ik bestel wel eens een gitaar zonder te proberen maar dan wel bij een bedrijf dat niet moeilijk doet met retourneren.
Ik heb mijn eerste Epiphone LP wel uitgeprobeert maar kan niet zeggen dat ik de beste eruit gezocht heb bij Feedback. Het enige waar ik enig onderscheid in kon maken was de kleur :) Destijds kende ik ook niemand die met me mee zou gaan om me te helpen met mijn keuze. Als je zelf (nog) geen expert bent zou ik iemand mee vragen die er wel wat kijk op heeft. Epiphone zijn over het algemeen degelijke gitaartjes voor iemand die verder wil na zijn eerste plank.

DeiDRagonas
4 januari 2008, 21:16
Overdreven??

Voor mij is het een gouden regel zelfs!
Net zoiets als je kont afvegen nadat je even flink gekakt heb...
Hetzelfde als wat 1 van de tien geboden voor een gelovige is...

ALTIJD check ik een gitaar irl anders wordt er niet gekocht. Wat een ander doet moet ie zelf weten... maar overdreven vind ik t zeker niet.

Maar idd... moet je er wel genoeg verstand van hebben om de beste uit te zoeken natuurlijk. Als je dat toch niet kunt gaat t nergens over natuurlijk.
:cooler:

ACSlater
4 januari 2008, 21:38
Overdreven??

Voor mij is het een gouden regel zelfs!
Net zoiets als je kont afvegen nadat je even flink gekakt heb...
Hetzelfde als wat 1 van de tien geboden voor een gelovige is...

ALTIJD check ik een gitaar irl anders wordt er niet gekocht. Wat een ander doet moet ie zelf weten... maar overdreven vind ik t zeker niet.

Maar idd... moet je er wel genoeg verstand van hebben om de beste uit te zoeken natuurlijk. Als je dat toch niet kunt gaat t nergens over natuurlijk.
:cooler:

idd ik had er toen nog geen verstand van en had net zo goed niet kunnen proberen. Bij die Epi die ik gekocht heb bedoel ik dan uiteraard