PDA

View Full Version : Ground Control Pro-vraag



Angel
3 januari 2008, 14:55
Is het mogelijk om met de GC Pro alle loops van de GCX(eventueel 2 stuks) te bedienen EN de tap-functie van een replica?

boss
3 januari 2008, 15:06
Hey Angel,
Een GCP kan tot 4 GCX'en bedienen, dus 32 loops.
Maar aangezien je maar 8 cc knoppen tot je beschikking hebt zal je wel een compromis moeten sluiten.
Je kan onder 1 cc knop volgens mij meerdere loops van verschillende GCX'en tegelijk schakelen. Dit alles kan je per preset instellen.
Een tap-tempo kost je één direct acces button, dus die kan je dan niet voor de loops gebruiken.

Wat ik persoonlijk een gemis vindt is dat je niet 1 van de exp.pedal aansluitingen kan gebruiken met bv. een FS5U....

Angel
3 januari 2008, 15:26
Je kan onder 1 cc knop volgens mij meerdere loops van verschillende GCX'en tegelijk schakelen. Dit alles kan je per preset instellen.
Een tap-tempo kost je één direct acces button, dus die kan je dan niet voor de loops gebruiken.

ALs ik het dus goed begrijp, kan ik per preset de 8CC toewijzen? Klopt dat?
Hoe doe je dat dat?

boss
3 januari 2008, 15:34
ALs ik het dus goed begrijp, kan ik per preset de 8CC toewijzen? Klopt dat?
Hoe doe je dat dat?Nee, dat klopt niet.
Je kan 1 CC programmeren per direct access button.
Maar als je kiest om de loops van de GCX te schakelen, en als je dan meer dan 1 GCX hebt kan je 1 loop PER GCX aan de direct access buttons toewijzen.
Dus bijvoorbeeld knop 1:
GCX1 Loop5 & GCX2 Loop3
Knop 2:
GCX1 Loop3 & GCX2 Loop4

Zo staat het uitgelegd in de manual op pagina 10/11
Hier te vinden: http://www.voodoolab.com/manuals/gcpro_manual.pdf

EDIT: Ho even... je zegt "8CC per preset". Dat kan natuurlijk wel.
Maar dat zijn dan wel alle 8 de bovenste knoppen van je Ground Control Pro wanneer hij in "4 Presets/Bank" modus staat.

boss
3 januari 2008, 15:40
Als je trouwens hier even de pdf's bekijkt krijg je een aantal prachtige voorbeelden van wat je met de GCX allemaal kan doen.
Echt een aanrader, de meeste schakelingen zijn niet het standaard "in-out" idee.
http://www.voodoolab.com/gcx.htm

Angel
3 januari 2008, 15:50
Nee, dat klopt niet.
Je kan 1 CC programmeren per direct access button.
Maar als je kiest om de loops van de GCX te schakelen, en als je dan meer dan 1 GCX hebt kan je 1 loop PER GCX aan de direct access buttons toewijzen.
Dus bijvoorbeeld knop 1:
GCX1 Loop5 & GCX2 Loop3
Knop 2:
GCX1 Loop3 & GCX2 Loop4

Zo staat het uitgelegd in de manual op pagina 10/11
Hier te vinden: http://www.voodoolab.com/manuals/gcpro_manual.pdf

EDIT: Ho even... je zegt "8CC per preset". Dat kan natuurlijk wel.
Maar dat zijn dan wel alle 8 de bovenste knoppen van je Ground Control Pro wanneer hij in "4 Presets/Bank" modus staat.

Je kan toch per preset alle 16(in mijn geval) aan- of uitzetten, niet?
Of is dat altijd een combinatie van één loop op GCX1 en één op GCX2?

boss
3 januari 2008, 15:59
Heb je de manual al gedownload van bovenstaande link Angel?
Kijk eens op pagina 19, daar staat de uitleg over meerdere GCX'en.

To program loops on a GCX, first select a preset and enter EDIT mode.
Then press [SELECT 2] until you see: GCX-1
Now press [1] through [8] to turn on or off the appropriate loops. The LEDs above each button
show the current status of the loop. If you have additional GCX units, press [SELECT 2] to
select “GCX-2” and repeat as necessary.

Angel
3 januari 2008, 16:04
Heb je de manual al gedownload van bovenstaande link Angel?
Kijk eens op pagina 19, daar staat de uitleg over meerdere GCX'en.

To program loops on a GCX, first select a preset and enter EDIT mode.
Then press [SELECT 2] until you see: GCX-1
Now press [1] through [8] to turn on or off the appropriate loops. The LEDs above each button
show the current status of the loop. If you have additional GCX units, press [SELECT 2] to
select “GCX-2” and repeat as necessary.

Yep, heb die gedownload en al doorgenomen maar op één of andere manier geraak ik hier niet echt wijs uit. :(

boss
3 januari 2008, 16:24
Je moet wel eerst de extra GCX activeren op je ground control pro Angel.
Misschien is dat je struikelblok...?? Zie pagina 8 van de manual.

Angel
3 januari 2008, 17:03
Je moet wel eerst de extra GCX activeren op je ground control pro Angel.
Misschien is dat je struikelblok...?? Zie pagina 8 van de manual.

Hey Patrick

Ik was met het idee aan het spelen om een 2de gcx aan te schaffen. De eerste om de kanalen van de versterker en de pre-ampeffecten te schakelen, de tweede om de modulatie-effecten mee te schakelen. Aangezien ik hou van de klank van vele pedalen, daarom de 2de gcx. Hij is nog niet aangeschaft, maar zal niet lang meer duren.

boss
3 januari 2008, 17:24
Hey Lieven,

Ja dat moet volgens mij gewoon kunnen.
Jammer dat we een eind uit elkaar wonen, anders was er wel iets uit te testen.
Niemand anders bij je in de buurt met een GCX??

dml
3 januari 2008, 20:43
Wat ik persoonlijk een gemis vindt is dat je niet 1 van de exp.pedal aansluitingen kan gebruiken met bv. een FS5U....

Mmm, heb je alle mogelijke contacten en schakelingen geprobeerd m.b.v. een TRS-plug? Bij Boss/ Roland werkt een FS5 wel op een Exp.-ingang, gewoon met een mono(TS)plug. Maarrrr, ik heb ook een Rocktron Midi-Xchange gehad en daar werkte een FS5 niet met een TS-plug maar wel met een TRS-plug. Ik weet alleen niet meer welke aders met welke contacten verbonden moesten worden......

boss
4 januari 2008, 01:32
Mmm, heb je alle mogelijke contacten en schakelingen geprobeerd m.b.v. een TRS-plug? Bij Boss/ Roland werkt een FS5 wel op een Exp.-ingang, gewoon met een mono(TS)plug. Maarrrr, ik heb ook een Rocktron Midi-Xchange gehad en daar werkte een FS5 niet met een TS-plug maar wel met een TRS-plug. Ik weet alleen niet meer welke aders met welke contacten verbonden moesten worden......Hey Dennis, leuk dat je je even laat horen.
Ik heb hierover al met menig gebruiker en kenner contact gehad, zelfs op HRI is er ooit een thread over geweest.
En daar zitten mensen tussen die de VooDoolab's spullen van binnen en van buiten kennen.
Maar niemand die het echt werkend kreeg.... Niet met TRS noch met TS.
Je krijgt een hele vreemde readout van de waardes tussen 0 en 127, niets bruikbaars jammer genoeg. Welke combinatie je ook probeert. Helaas...
Maar euh... mocht je DE oplossing hebben, dan weet ik zeker dat je vele gebruikers erg blij maakt!! :)

Angel
16 januari 2008, 06:55
Ok, 2de GCX is binnen. Alles aangesloten en ik gebruik 6 van de 8 loops op beide.
Kan iemand me nu zeggen hoe ik één van de 2 overgebleven knoppen kan toewijzen aan de tapfunctie van de replica?

boss
16 januari 2008, 18:24
Ok, 2de GCX is binnen. Alles aangesloten en ik gebruik 6 van de 8 loops op beide.
Kan iemand me nu zeggen hoe ik één van de 2 overgebleven knoppen kan toewijzen aan de tapfunctie van de replica?Volgens de manual van de Replica kan dat via midi:
The MIDI - socket allows you to control following:
TAP/TEMPO (CTL. No. 20), ON/OFF(Bypass) (CTL No. 21)

Angel
17 januari 2008, 16:18
Volgens de manual van de Replica kan dat via midi:
The MIDI - socket allows you to control following:
TAP/TEMPO (CTL. No. 20), ON/OFF(Bypass) (CTL No. 21)

Blijkbaar wil hij daarop niet reageren. Ik heb knop 6 ingesteld op CC20.
Midi-signaal loopt als volgt GCPro->GCX1->GCX2->G-major->Replica

boss
17 januari 2008, 19:06
Ik vraag me af of "CTL. No. 20" eigenlijk wel het zelfde is als "CC 20"?
CTL. No. 20 lijkt mij een midi-note nummer......

Je PM kom ik nog op terug Angel, ik moet zo repeteren!

boss
18 januari 2008, 16:47
Je PM kom ik nog op terug AngelPM beantwoord Angel!!

Angel
19 januari 2008, 13:15
Ik vraag me af of "CTL. No. 20" eigenlijk wel het zelfde is als "CC 20"?
CTL. No. 20 lijkt mij een midi-note nummer......

Iemand die hier een antwoord op weet?

ateng
20 januari 2008, 04:35
Midi kanaal gelijk ingesteld?

Angel
20 januari 2008, 11:19
Midi kanaal gelijk ingesteld?

Nergens staat vermeld op welk midi-kanaal de replica moet bestuurd worden.

ateng
20 januari 2008, 14:13
Nergens staat vermeld op welk midi-kanaal de replica moet bestuurd worden.
Ik weet niet hoe dat zit met je Replica maar je kan dus een aantal verschillende fx aansturen door ieder een kanaal te geven want anders stuur je tegelijk meerdere fx terwijl je alleen maar 1 fx wil aansturen... wat cc betreft.
Dus misschien als je de Replica bijvoorbeeld op kanaal 2 zet en GCP stel je ook in Replica op kanaal 2 en daarna de instant op control #20.

ateng
21 januari 2008, 00:18
Net even gekeken in de manual van de Replica maar kon niks vinden over midi dan alleen maar tap control #20 en bypass control #21.