PDA

View Full Version : Goed (trash) metal geluid



toon-
3 januari 2008, 13:52
Hallo,
Ik heb momenteel een Bc rich warlock special edition IT en een ashdown G60R. Van mijn gitaar ben ik wel tevreden omdat hij met distortion goed klinkt en clean ook, een volle sound door de speciale neck constructie. Van de ashdown ben ik heel wat minder tevreden... clean is hij wel oke, maar ik vind hem in distortion veel te slap klinken.
Dus denk ik eraan om een nieuwe versterker te kopen. Ik dacht misschien aan een roland cube 30X (vriend heeft hem) omdat ik hem wel goed vind klinken en er staan al veel (goede) effecten op. Hij is ook niet duur, maar weten jullie een ander/beter alternatief?
Alvast bedankt.

Marc Oblivian
3 januari 2008, 13:53
Zie het topic dat over een deathmetalgeluid gaat: staan ook veel versterkers genoemd die trash goed doen...

toon-
3 januari 2008, 13:57
Zie het topic dat over een deathmetalgeluid gaat: staan ook veel versterkers genoemd die trash goed doen...

Ja , maar daar gaat het over veel zwaardere metal denk ik...
Mijn gitaar staat standaard gestemd en ik wil er ook goed solo's op kunnen spelen, bv. metallica van op ride the lightning en master of puppets.

jw009
3 januari 2008, 14:13
Hallo,
Ik heb momenteel een Bc rich warlock special edition IT en een ashdown G60R. Van mijn gitaar ben ik wel tevreden omdat hij met distortion goed klinkt en clean ook, een volle sound door de speciale neck constructie. Van de ashdown ben ik heel wat minder tevreden... clean is hij wel oke, maar ik vind hem in distortion veel te slap klinken.
Dus denk ik eraan om een nieuwe versterker te kopen. Ik dacht misschien aan een roland cube 30X (vriend heeft hem) omdat ik hem wel goed vind klinken en er staan al veel (goede) effecten op. Hij is ook niet duur, maar weten jullie een ander/beter alternatief?
Alvast bedankt.

Die roland is een prima ding. Vox heet ook iets dat er op lijkt. Anders misschien iets van line6

Wiellem
3 januari 2008, 14:49
Kheb een Cube 60 en ben best wel tevreden over de 2 Metal standen, ik zou zeggen proberen. Maar denk dat je uiteindelijk toch voor de Cube zal gaan.

gerrekat
3 januari 2008, 15:01
het is trouwens "thrash" metal....;-)

Marc Oblivian
3 januari 2008, 15:13
Nou, op zo'n klein transistortje is het blijkbaar trash....:-)

toon-
3 januari 2008, 17:01
het is trouwens "thrash" metal....;-)
ziezo... al aangepast

toon-
3 januari 2008, 17:02
Die roland is een prima ding. Vox heet ook iets dat er op lijkt. Anders misschien iets van line6
Over Line6 heb ik ook al veel goede dingen gehoord. Enig idee welke en hoeveel hij kost?

Sarco
3 januari 2008, 17:10
Als het is om thuis mee te oefenen zal die Cube wel volstaan, of een Line6 spiderke. Die Vox AD series doen het iets minder goed voor high gain maar hebben nu een aparte reeks voor de zwaardere muziek dacht ik, wel nog nooit gehoord.

Als je er in een band mee wilt spelen moet je eens inspiratie op doen in het topic over deathmetalgeluid, al de amps die daar opgesomd worden zijn zeker ook inzetbaar voor thrash! Niet dat je met een Cube 60 ofzo niet in een band kan spelen hoor, maar het zal gewoon niet echt overtuigend klinken vrees ik..

Silco
3 januari 2008, 22:08
Hallo,
Ik heb momenteel een Bc rich warlock special edition IT en een ashdown G60R. Van mijn gitaar ben ik wel tevreden omdat hij met distortion goed klinkt en clean ook, een volle sound door de speciale neck constructie. Van de ashdown ben ik heel wat minder tevreden... clean is hij wel oke, maar ik vind hem in distortion veel te slap klinken.
Dus denk ik eraan om een nieuwe versterker te kopen. Ik dacht misschien aan een roland cube 30X (vriend heeft hem) omdat ik hem wel goed vind klinken en er staan al veel (goede) effecten op. Hij is ook niet duur, maar weten jullie een ander/beter alternatief?
Alvast bedankt.

Vox AD XL serie's. Die XL is een serie die speciaal voor de harde muziek kant is gemaakt. Er zitten dus meer High Gain opties op.

Zelf heb ik een gewone Vox Ad30 en daar kan ik ook al metallica (enter sandman) mee spelen. Als je daarboven op nog een distortion of overdrive pedaal gebruikt, klinkt het wel goed :lp:

pol
3 januari 2008, 23:24
spaar toch verder voor iets deftig, goeie lampenbak, minstens een 2 x 12 met V30's eronder.

die kleine rommel zoals roland cubes en vox valvetronix & line6 spiders hou dat maar voor thuis, is niet echt overtuigend in een band.