PDA

View Full Version : DOD TEC 8, tijd voor wat anders



Litaliano
3 januari 2008, 13:30
Hallo allemaal,

ik heb een vraagje, ik heb een DOD TEC 8G, die ik zo'n 3 a 4 jaar terug heb aangeschaft. Nu speel ik al zo'n 7 jaar in een band, we spelen over een PA, dus ik koppel hem niet aan een versterker.

Nu wil ik een effectenkastje, met meer blues-geluid, want zoals jullie misschien wel weten is de DOD een grunch-kastje.

De eerste die ik overweeg is de Boss GT-8, maar ik wil echt een kwaliteitding. Ben ook van plan om langs feedback te gaan, maar wat adviseren jullie mij en waarom?

Spitfire
3 januari 2008, 13:44
Hallo allemaal,

ik heb een vraagje, ik heb een DOD TEC 8G, die ik zo'n 3 a 4 jaar terug heb aangeschaft. Nu speel ik al zo'n 7 jaar in een band, we spelen over een PA, dus ik koppel hem niet aan een versterker.

Nu wil ik een effectenkastje, met meer blues-geluid, want zoals jullie misschien wel weten is de DOD een grunch-kastje.

De eerste die ik overweeg is de Boss GT-8, maar ik wil echt een kwaliteitding. Ben ook van plan om langs feedback te gaan, maar wat adviseren jullie mij en waarom?

Dan zou ik eerder nog gaan kijken naar een Vox Tonelab, van horen zeggen is dat ding geweldig voor low tot medium gain geluiden.
Niet dat er iets mis is met een GT-8, iemand op het forum (ben even de naam kwijt) gebruikt ook alleen zijn GT-8 als versterking en is daar heel tevreden over (en het klinkt inderdaad geweldig).

Litaliano
3 januari 2008, 14:14
Ohkee met die Vox Tonelab zou ik meer de John Mayer, Stevie Ray Vaughn sounds kunnen maken? Ik hou niet zo heel erg van die echte grunge metal scheurstanden van die DOD, maar t was een goed begin kastje...
Kan iemand me anders vertellen wat echt de belangrijke verschillen tussen de Boss GT-8 en de Vox Tonelab?

Spitfire
3 januari 2008, 14:24
Ohkee met die Vox Tonelab zou ik meer de John Mayer, Stevie Ray Vaughn sounds kunnen maken?
Volgens mij is dat ding zo'n beetje daarvoor gemaakt :satisfie:

Als ik jou was zou ik gewoon naar de muziekwinkel gaan en de GT-8, Tonelab SE en de Tonelab LE (tussen die laatste twee zitten een paar verschillen, moet je even op de Vox site kijken) testen. Ik kan je er niet veel over vertellen omdat ik er geen ervaring mee heb, maar als ik andere mensen mag geloven zijn dat de drie beste amp- en effects-moddelers.

Litaliano
3 januari 2008, 14:29
Hartstikke bedankt! Ga ik zeker doen!

Litaliano
3 januari 2008, 17:22
Nog een vraagje... Als ik rond de prijsklasse 400 euro blijf, is t dan de moeite waard om ipv een kastje te kopen, een pedalboard te 'bouwen'?

Dan zou ik een wah, chorus, distortion, delay, volume en miss compressor of flanger erbij willen hebben...

imlikeajungle
4 januari 2008, 11:02
Kom je niet toe met 400 euro, m.i.

Litaliano
4 januari 2008, 11:19
hoeveel zou er nodig zijn om een goed begin te maken met floorboard?

Erikt
4 januari 2008, 11:24
TS9/808 een RAT en een fijne Carl Martin delay en je bent al een heel eind geholpen denk ik..

Litaliano
4 januari 2008, 11:47
Ik denk een basis met wah, distortion, delay en dan verder uitbouwen met chorus, compressor, flanger maar die zijn nu nog niet heel erg belangrijk. Ik moet dus, voor een echte kwaliteits-basis, meer dan 400 euro wel investeren? :satisfie:

Nielsje
4 januari 2008, 12:00
Ik zou zeggen, struin eens een webshop af, en kijk eens naar de prijzen.
Je hoeft heus niet alles in een keer te kopen, echt niet.
Met losse pedalen (met multi fx trouwens ook) blijf je schuiven en kopen.
Doe gewoon 1 ding tegelijk, er zijn 100-en drives, test er een hoop! Het is belangrijk wat jij fijn vind klinken.

Maar om concreet antwoord te geven op je vraag: Afhankelijk van hoeveel en wat je koopt, heb je aan 400 euro niet voldoende (kijkend met een schuin oogje naar al het geld wat bij mij op de grond ligt..)

Spitfire
4 januari 2008, 12:33
Ho wacht eens even, @ topic starter, je kunt niet zomaar gitaar --> effecten --> mengtafel doen, want dan wordt je gitaar niet versterkt. In zo'n GT-8 of Vox zit juist ook de versterking, waardoor je geen aparte versterker meer nodig hebt.

Litaliano
4 januari 2008, 12:53
Nee met floorboard zou ik er mn box tussen zetten, maar is er geen device zodat je zonder box je floorboard naar PA zou kunnen linken?