PDA

View Full Version : basgitaar



de kater
3 januari 2008, 12:34
Ik ben op zoek naar een basgitaar met de volgende eigenschappen a:longscale,b:een interspacing van minder dan 18 mm,c: de hals moet doorlopen in de body,d: en het moet een actieve bas zijn.
Vraag: welke naam c.q. namen passen hierbij en o ja!

Nothing beats the blues.

Bij voorbaat hartelijke dank voor uw sugesties raad en hulp

Mr.Fingers
3 januari 2008, 12:35
Gitaarmarkt!!!

hoofd
3 januari 2008, 12:37
Word, deze gaat dicht.

hoofd
3 januari 2008, 14:05
Bij nader inzien (lees: een bak koffie en een frisse douche verder) gaat deze niet op slot maar verplaats ik 'm naar basgitaren, die kunnen de beste jongen wel adviseren.

bassmart
3 januari 2008, 15:21
Rond welke prijsklasse moet ie zitten? Hoeveel snaren? misschien kunnen we je dan meer helpen?

vincent136
5 januari 2008, 17:16
een mooie aktieve jazz-bass? de plaatselijke muziekwinkel bij ons heeft er eentje staan, echte tegek :)

de kater
14 januari 2008, 16:24
Rond welke prijsklasse moet ie zitten? Hoeveel snaren? misschien kunnen we je dan meer helpen?
4 snaren lijkt mij genoeg is mij moeilijk genoeg en ach heer Olivier B Bommel zei al geld speelt geen rol Tom Poes.

nogmaals mijn dank is groot

OJJVZ
15 januari 2008, 21:59
een mooie aktieve jazz-bass? de plaatselijke muziekwinkel bij ons heeft er eentje staan, echte tegek :)

Voor blues vind ik zelf een jazz wel de slechtste keus. Ik zou voor een vette p-bas gaan, of een gibson model, voor blues hoor je een vette warme (ietsje dof mag) toon te hebben.

Hm... geld speelt geen rol? Dan kunnen we natuurlijk de meest ultieme bas gaan opzoeken van 5,000 euro, maar dat is vast ook niet de bedoeling xD

*leest nog even vereisten*
Ik zou voor een uhm... Cort B4 gaan Klik (http://www.cort.co.kr/english/products/common/view.asp?product_id=81)
Moet nieuw te krijgen zijn voor 660 euro, volgens drgonzo.nl