PDA

View Full Version : Les Paul project



Timmy-rock
3 januari 2008, 12:25
Hoi,

Ik wil een Les Paul project starten en ben een advertentie tegen gekomen op marktplaats (en die link post ik hier lekker niet :cooler: )

Het gaat om een Mahonie body met een verlijmde hals, er zit verder HELEMAAL niks op! Nu wil hij er minimaal 50 euro voor hebben, is hij dit waard?

En dan nog een vraag hoe kan ik aan Les Paul onderdelen komen? Want ik kan niet bepaald veel vinden op het i-net.

Tim :lp:

Mr.Fingers
3 januari 2008, 12:34
Deze misschien (http://link.marktplaats.nl/137538897)

Bwa, 50€ is wel een mooie prijs, alleen erg jammer van die uitsparing voor een tremolo vanachter, een gewone stopbar geraakt er dus al niet op.

EDIT: geen onderdelen voor een Les Paul op het internet? probeer ebay.com eens, of warmoth.com, thomann.de, plunder de feedback leeg, ik weet het niet, maar het stikt van de LP onderdelen op het internet

Timmy-rock
3 januari 2008, 12:40
Shhht niet de link posten! :P

Die uitsparing van de tremelo vond ik ook best jammer ja..

Hmm ik kon niet zo veel vinden ik kijk zo wel even op die site's. Maar hebben ze bij de feedback ook onderdelen dan? (mijn squiertje komt er vandaan :) )

hassent
3 januari 2008, 12:41
Zeg dan niets, ik had 'm zo gevonden :cooler: . Ti's een leuk ding om mee te prullen. Dat gat kun je wel vullen en de body dekkend lakken. Voor euro 50,- kun je je geen buil vallen.

Lijkt me eerder een zelfbouw project van iemand anders, gezien de control cavety.

Timmy-rock
3 januari 2008, 12:50
Maar het probleem is ik ben 15 jaar oud en heb niet zo'n super groot budget :P

Het lijkt me zeker leuk om hem te kopen (heb de 15e ongeveer genoeg geld). Alleen dan heb ik nog niet genoeg geld voor de rest van de onderdelen..

Maar dat gat van de tremelo kan ik gewoon vullen met een stuk hout en dan goed plamuuren?

Zie nu trouwens wel dat zo'n "normale" brug compleet ~25,- is op http://www.guitarsupplies.nl en dat is best te doen :)

orreltak
3 januari 2008, 14:38
Maar het probleem is ik ben 15 jaar oud en heb niet zo'n super groot budget :P

Het lijkt me zeker leuk om hem te kopen (heb de 15e ongeveer genoeg geld). Alleen dan heb ik nog niet genoeg geld voor de rest van de onderdelen..

Maar dat gat van de tremelo kan ik gewoon vullen met een stuk hout en dan goed plamuuren?

Zie nu trouwens wel dat zo'n "normale" brug compleet ~25,- is op http://www.guitarsupplies.nl en dat is best te doen :)


iets wat me opvalt is wel dat ie misschien een halshoek heeft van +4 graden en dat je met zo`n brug die je net postte die hoek niet trekt.niet hoog genoeg.

Timmy-rock
3 januari 2008, 15:01
Shit daar heb je gelijk in..

Begin toch steeds meer af te zien van de koop, de verkoper is ook nogal 'hard'..

Mischien toch verder kijken :)

orreltak
3 januari 2008, 15:07
of doen wat hassent zei

KoenB
3 januari 2008, 16:34
Voor 50 euro kun je juist heerlijk knutselen aan die gitaar en lekker vanalles uit proberen. Allemaal handige ervaring voor latere projecten toch? Ik zou het gewoon doen, dat gat vul je op met een blokje mahoniehout (of iets anders natuurlijk) en gewoon een Tune-o-matic bridge en Stop tailpiece erop.

En als je een krap budget hebt, koop dan gewoon dat ding, spaar eventjes een maandje en ga dan weer verder. Heeft je bankrekening ook even tijd om adem te halen ;)

Timmy-rock
3 januari 2008, 16:36
@ orreltak

Maar dan blijft die hals toch nog onder een verkeerde hoek staan?

Ben er wel achter gekomen dat ik hem super graag wil :eek:


Voor 50 euro kun je juist heerlijk knutselen aan die gitaar en lekker vanalles uit proberen. Allemaal handige ervaring voor latere projecten toch? Ik zou het gewoon doen, dat gat vul je op met een blokje mahoniehout (of iets anders natuurlijk) en gewoon een Tune-o-matic bridge en Stop tailpiece erop.

En als je een krap budget hebt, koop dan gewoon dat ding, spaar eventjes een maandje en ga dan weer verder. Heeft je bankrekening ook even tijd om adem te halen ;)

Ja klopt, als ik binnen kort weer geld heb hoop ik dat ie er nog is (de 15 e) Want hij had het in een mailtje ook over 75 euro ofzo.. Naja als het lukt horen jullie nog wel van me!
Bedankt voor jullie hulp!


Ga gewoon zo bij me moeder slijmen om vervroegd zakgeld 8-)

hugo123
3 januari 2008, 16:54
Mijn project is al bijna een half jaar bezig, en ik begin nu pas met het frezen van elememten en alles;-)

Timmy-rock
3 januari 2008, 17:37
Kijk daar heb ik nog niet de skills voor en daarom zocht ik naar zoiets :)

orreltak
4 januari 2008, 12:50
@ orreltak

Maar dan blijft die hals toch nog onder een verkeerde hoek staan?

Ben er wel achter gekomen dat ik hem super graag wil :eek:



is geen verkeerde hoek hoor.
maar je raakt gewoon het gat aan het opvullen en er een tune-o-matic brug+stoptail er opzetten.die is geschikt voor die halshoek.

Timmy-rock
4 januari 2008, 13:07
Oke dankje voor de informatie :)

Ik had net een mailtje van haar en nu heeft ze het ineens over 100 euro alleen dan krijg ik er bij:
Tuners
een chrome bridge en tailpiece

Jammer genoeg kan ik nét 50 euro opbrengen dus heb ik haar een mailtje terug gestuurd. :(

Saf
4 januari 2008, 15:01
jammer dat ik je topic nu pas lees, had nog een richwood set neck body plus hals liggen. Raakte ik zelf svoor 50 niet kwijt ben er gisteren dus zelf aan begonnen.

Ik vind die control ruimte inderdaad ook erg vreemd zo'n vierkantje. Misschien is het juist wel een optie om er een tremelo brug op te zetten is weet eens wat anders.

Timmy-rock
5 januari 2008, 10:59
Wat voor model Richwood? Heb je hier ook een project log?

Als ik hem toch nog krijg ga ik die ruimte wel opvullen want een tremelo op een Les Paul vind ik niet echt mooi staan :) Maar dat is een kwestie van smaak.