PDA

View Full Version : Laag / geen signaal met D.I. Out



Maiden Michiel
3 januari 2008, 12:09
Ik heb een Digitech GSP 2101 (http://www.tube-tester.com/sites/gsp2101/sites/gsp2101main.htm) die ik al op een aantal manieren heb aangesloten om te recorden op mijn pc.
Direct van de GSP naar geluidskaart (Audigy) klinkt totaal niet.
Nu heb ik de GSP naar mijn Marshall JTM60 (http://www.marshallamps.com/downloads/files/JTM%20hbk%20Eng.pdf)gestuurd en de Marshall via de ingebouwde DI naar het mengpaneel, die weer naar de line in van mijn PC gaat.
Ik krijg dan echter niet tot nauwelijks signaal binnen.

Wat wellicht zou kunnen werken is om de DI naar de mic ingang van mijn PC te laten gaan, maar de inputs op die kaart zitten zo dicht bij elkaar dat ik niet tegelijk de mic, line out en line in kan gebruiken.

Volgens mij moet het via het mengpaneel wel kunnen, maar wat doe ik fout?

Han S
3 januari 2008, 14:24
De uitgang van een DI is op mic level, dus moet je naar een mic in.

bert k
3 januari 2008, 14:43
In principe moet dat ding direct aan je PC kunnen hangen. Ik zag dat de uitgang twee keer gebalanceerd XLR of jack is. Hoe sluit je de zaak precies aan? Verloopkabeltje, DI, mengtafel?

Maiden Michiel
3 januari 2008, 20:57
Ik probeerde dus de gewone digitech output (niet de balanced) naar de Marshall, en via de DI out van de Marshall naar de mengtafel.

Maar als Han al aangeeft dat het gemaakt is voor die mic in, kan ik wellicht beter eens kijken naar een andere kaart.

Ik had ook al geprobeerd om de balanced out te gebruiken, direct in de mengtafel maar dat geeft stofzuiger Black Metal geluid en daar zit ik niet echt op te wachten.

Thanks voor de reacties!

bert k
3 januari 2008, 21:16
Als je de XLR in de mengtafel stopt met twee XLR-XLR snoeren dat zit ie in de microfooningangen van de mengtafel, en dat gaat ie zwaar in de vervorming. Je moet dan de ingangsgevoeligheid (gain) op de mengtafel flink terugdraaien. Als er een knopje line/mic op je kanaal van de tafel zit moet je hem op line zetten.

Als dat niet werkt moet je op de tafel de jackinput van het kanaal gebruiken.
Maar in ieder geval kijken of je de gevoeligheid van de mengtafel kan aanpassen aan het apparaat.

caelin
5 januari 2008, 19:54
hmm ik zou gewoon een pod-xt kopen :P

maar goed ik sloot de digitech dus aan op de line-ins van mn maudio
klonk niet echt lekker ...wat jij mist is een cabsimulatie
nu heeft de gsp 2101 zelf ook cab sims je kan ze in je algoritme zetten en daar mee spelen
beter is om gewoon voxengo pristine space te gebruiken en daar cab sims gaan gebruiken ,zogenaamde impulses
daarmee klinkt het nog wel redelijk en je moet na veel tweaken er wel de sound uit kunnen halen die je wil

Maiden Michiel
11 januari 2008, 20:59
Ik heb nu xlr-xlr gebruikt, direct via de digitech.
Achterin zit ook een knop voor cab simulatie wist je dat Bert?
Dat werkt in ieder geval erg goed zo!
Het geluid is nog wel wat dof maar dat kan ik wel tweaken.