PDA

View Full Version : For the love of God for Dummies



Mithrandir
5 februari 2003, 12:56
Ik heb een versie opgenomen van "For the love of God", ik mis nog een hele zooi techniek en het klinkt dus ook absoluut niet als het origineel, maar het is dan ook een loeer-projectje van me.

Maar ondanks dat wil ik hem toch laten horen zodat jullie adviezen kunnen geven en me eventueel af kunnen kraken :smile:

http://home.hccnet.nl/e.duinsbergen/ftlog_mdnn.mp3

Barret Wallace
5 februari 2003, 14:09
ok dan gaan we nu ff afkraken :grin:

bij het begin mis je sustain, en de gitaar komt niet echt goed naar boven en ik hoor ook een paar foutjes..

nu de goeie punten :wink: :
ik vind de stukken waar je zelf improviseert en niet precies de cd naspeelt erg mooi, en JE WEET WAT JE SPEELT je let goed op de backing track en weet precies waar je zit ( ja toch :wink: ? )

FNaRK
5 februari 2003, 14:53
lekker gespeelt, klinkt alsof het op een Gibson SG is gespeelt :grin:
Vind het geluid wat aan de iele, droge kant. Mag van mij iets vetter (maar kan ook aan mijn laptop-speakertjes liggen)
Maar goeie poging, ik doe het je (nog) niet na. Waar vind ik die backing track ? Ga misschien ook eens een poging wagen.....

Barret Wallace
5 februari 2003, 14:56
Ik heb de backing track, als iemand em ff voor me kan uploaden..

moretel
5 februari 2003, 14:57
Op welke CD staat for the love of Gods ?

Ik heb geloof ik ergens een backingtrack staan op een Guitar Technique CD, zal hem ook eens onder handen nemen.

Barret Wallace
5 februari 2003, 14:59
Op 2003-02-05 13:57, schreef moretel:
Op welke CD staat for the love of Gods ?

Ik heb geloof ik ergens een backingtrack staan op een Guitar Technique CD, zal hem ook eens onder handen nemen.

op de cd passion and warfare, op g3 live in concert en op the 7th song

Mithrandir
5 februari 2003, 14:59
De backing track heb ik via een link die hier op het forum staat gevonden (topic hendrix backing tracks).

http://www.hickoryshomepage.com/guitar.htm

Daar staat een lijstje met backing track en ook ove of god.

Het iele geluid komt denk ik vooral omdat de solo track eigenlijk niet goed genoeg boven de backintrack uitkomt. Ik had eigenlijk even het geduld moeten nemen om hem fatsoenlijk af te mixen. Daarbij is het met een guitarport opgenomen en daarmee krijg je toch niet zo'n vet geluid als met een normale versterker en een goeie microfoon.




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2003-02-05 14:02 ]</font>

FNaRK
5 februari 2003, 15:02
ok dan
dus het kan nog beter :grin:

Barret Wallace
5 februari 2003, 15:04
guitarport :grin:

domie
5 februari 2003, 17:23
hey heb je er de tablatuur van? Zou ik die anders kunnen krijgen, vind wel goed nummer en ik denk (hoop) dat ik dit wel aankan..

Mithrandir
5 februari 2003, 17:25
Van het eerste stuk is wel tabulatuur te vinden op de bekende tab pagina's. Alleen er zit ook een groot stuk voldoening en lol in het zelf uitzoeken van nummers.

Negative K3 fan
5 februari 2003, 18:14
ik ben hem nu even aan het downloaden terwijl ik het origineel nog even aan het luisteren ben...

er zit wel een hoop gewhammy in, en dat wil volgens mij neit zo met een SGX :smile:

negatieve dingen
-de opname kwaliteit kan beter
-je mist wat sustain
-je improvisties klinken goed, maar soms iets te cliché (ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorderen, maar je begrijpt mn punt vast wel) en ze missen het steve vai gevoel, dit kun je allebei zowel negatief als positief opvatten.
-wat verder in het liedje begint de kwaliteit van de improvisatie steeds meer af te nemen en het wordt ook een beetje eentonig, dat is wel jammer, maar ik kan het zelf niet beter.


potsitieve dingen:
-geen (duidelijk hoorbare) fouten/slordigheden(!)
-mooie vibrato
-je blijft goed in de maat

RaNk
5 februari 2003, 18:34
Mooi gespeeld hoor. De improvisatie komt je alleen maar ten goede omdat het zo niet geforceerd en lekker vloeiend klinkt. Het geluid mag ook de pret niet drukken want hoewel het mooier kan, is het zeker goed gezien het weinig aan sustain dat je hebt. Als je het zo al lekker kan brengen, gaat het met een beter geluid alleen maar beter bedoel ik dan.

Kitaarhiero
5 februari 2003, 19:25
Dit is echt muziek uit van die Vrijdagavondfilms van V8 :razz:

wel goed trouwens.

Swan
5 februari 2003, 20:11
ik haaaat dit nummer maargoed..
ik vind t n beetje houterig gespeeld, beetje alsof je elk stukje apart hebt opgenomen en toen achter elkaar gespeeld...kan ook t gebrek aan sustain zijn

maar over t algemeen goed gespeeld :smile:

Barret Wallace
5 februari 2003, 20:44
Waarom haat je het dan?

domie
5 februari 2003, 20:58
hey heb je er de tablatuur van? Zou ik die anders kunnen krijgen, vind wel goed nummer en ik denk (hoop) dat ik dit wel aankan..
&lt;/quote>

Oh sorry, heb eigenlijk gelijk aan mezelf gedacht en niet gezegd wat ik ervan vond:

Ik vind het dus erg goed, misschien wel een klein beetje eentoning, komt misschien ook wel door die backing track, maar voor de rest vind ik het echt goed. Doe je dit uit je hoofd, of lees je van tab?
(ik ben namelijk best slecht in het onthouden van nummers)

Ic3gl0vE
5 februari 2003, 21:59
ik vind het wel een vette opname, doe ik je niet na denk ik. Sustain is inderdaad te weinig maar al met al vind ik het goed!



P.S. Ik vind steve vai wel kut trouwens, maar zijn muziek is 'goede muziek', alleen geen 'leuke muziek'.

ach jullie snappen me wel

Ibanez
5 februari 2003, 22:11
Hmmmm ik snap het wel maar ben het totaal niet met je eens. Maar heb geen zin om weer erover te beginnen. Maarre ik vind het erg goed klinken! Idd een beetje weinig sustain, maar de improvisaties zijn wel goed. Ik doe het je niet na.....over een paar jaar (hoop ik) zeker wel :smile:

Mithrandir
5 februari 2003, 22:58
Hey bedankt voor al die positieve reacties en opmerkingen dat vind ik leuk om te horen. De eentonigheid komt deels door de backingtrack en omdat ik nog niet genoeg techniek in huis heb om er wat meer variatie in te brengen, maar dat komt wel.

Domie: Ik heb dit uit het mijn hoofd gespeeld, ik vind het lastig om van tab te lezen, het is af en toe wel makkelijk als leidraad, maar je leert maar van goed luisteren en zelf uitzoeken. Daarbij is het merendeel improviatie.

Swan
6 februari 2003, 00:02
Op 2003-02-05 19:44, schreef Barret Wallace:
Waarom haat je het dan?


ik haat t omdat n zeikmelodie is en t klinkt als gejengel van jankende kinderen nou goed

jdd
6 februari 2003, 00:52
it iz zloooouwh...., laik e bar faiwoklok
ant litow pipow

jdd
6 februari 2003, 00:56
oh, nee, tis gewoon de begeleiding

Mithrandir
6 februari 2003, 08:37
Op 2003-02-05 23:52, schreef jdd:
it iz zloooouwh...., laik e bar faiwoklok
ant litow pipow


huh.....kan je misschien vertellen wat dit betekent.

BLOK182
6 februari 2003, 18:51
Mooi gespeeld, gitaar klinkt niet optimaal, maar het klinkt wel lekker, al is het niet mijn favo nummer, vind het een beetje langsdradig. Maarre, mijn complimenten, goed gedaan!

jdd
6 februari 2003, 22:21
ik vond het langzaam maar dat kwam van de begeleiding, mithrandir, en dat hoorde ik pas na m'n impulsieve eerste berichtje

Mithrandir
6 februari 2003, 22:40
Oh, ok, vreemd taaltje is dat brltsms :smile:

moretel
6 februari 2003, 23:45
Lekker gespeeld hoor,
toch niet een van de makkelijkste nummers.

Ik begin er nog niet aan.
Als ik jou was zou ik me ook niet concentreren op perfect spelen van het hele nummer maar op de technieken die voor jou leerzaam zijn en dan in de improvisatie gebruiken, levert op den duur een hele andere, maar jou versie op.

JM-150
22 februari 2003, 18:05
ik vind het een erg goed nummer en je hebt em inderdaad best goed gespeeld. als je de juiste sound had gehad was je veel beter uit de klauwen gekomen. blijf het herhalen en je wordt veel preciezer. maar wat wil je, steve vai is een perfectionist. dit speel je in je leven niet perfect na.

RadiuS
22 februari 2003, 23:11
Leuk gespeeld, leuk geluid alleen je mist idd wat sustain. Ik zou zeggen: crank de gain wat op, gooi jezelf harder in de mix en zo komt er al meer emotie in want dat mis ik nu nog!

Neals
27 februari 2003, 01:16
xou het niet beter kunnen...

Stitch
27 februari 2003, 11:56
Die noot op 7 seconden ong. is net een halve (denk ik) noot te hoog en dat stoort nogal als je het origineel (goed) kent.

Voor de rest goed gespeeld! Gaaf!

Mithrandir
27 februari 2003, 12:28
Die noot was zo bedoelt, was een vrije improvisatie op het origineel :razz:

Stitch
27 februari 2003, 18:31
hehe...zo kun je het ook noemen ja :wink:

Shay
27 februari 2003, 22:53
Veel emotie (sommige stukken ook agressie) zit in je spel. Ik vond het leuk om te horen.