PDA

View Full Version : opamp's van boss ge-7 vervangen



TiLT
3 januari 2008, 02:00
Ik ga een boss ge-7 kopen en nu wil ik de opamp's vervangen met stillere versies. Nou heb ik begrepen dat ik de standaart opamp's kan met NE5532 's of met TL072 's. Welke is nou beter? En ik zou ze dan op newtone-online kopen alleen stel dat ik de NE5532 's koop dan kan ik (bij newtone-online) kiezen tussen de NE5532P en de NE5532AP. Welke moet ik hier van kiezen? Is het handig om IC-voetjes te solderen of gaat dat ten kosten van de contactjes, dus kwaliteit van het geluid? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

mvgr,

Jonatan

Dirk_Hendrik
3 januari 2008, 10:33
5532's blijven link op een voedingsspanning van 9 volt. Gaat maanden goed en ineens begint het te piepen. 9 volt is echt op het randje van te laag.

vinni
3 januari 2008, 11:32
Ik zou eens googelen op sniper mod en GE-7

De sniper mod is een bekende mod om de GE-7 beter te laten klinken.

Groet,
Vinni

TiLT
3 januari 2008, 17:29
5532's blijven link op een voedingsspanning van 9 volt. Gaat maanden goed en ineens begint het te piepen. 9 volt is echt op het randje van te laag.Dus jij raad aan om die helemaal niet te gebruiken en voor de TL072 te gaan?


Ik zou eens googelen op sniper mod en GE-7

De sniper mod is een bekende mod om de GE-7 beter te laten klinken.

Groet,
VinniJa die heb ik gezien alleen daar betaal je veel geld voor en als je 4 (of 3, ligt aan het model) opamp's koopt ben je maximaal 2 euro kwijt.

Dirk_Hendrik
3 januari 2008, 17:56
Dus jij raad aan om die helemaal niet te gebruiken en voor de TL072 te gaan?


Jep.

+ 10 tekens

-Heineken-
5 februari 2008, 17:33
Ik heb mijn GE-7 een jaartje terug laten modden door ons aller Dirk-Hendrik en deze meneer weet waar ie over praat, hij is echt stukken stiller geworden en veel warmer gaan klinken.