PDA

View Full Version : Scheur in de headstock



Petekay
3 januari 2008, 01:00
Ik zit een tijde rond te kijken naar een Les Paul. Nu kan ik er 1 op de kop tikken. Maar hij heeft een scheur in de headstock (en is gelijmd). Heeft dit nog verdere invloed op het geluid?

Hier een pic:

http://www.windandstrings.co.uk/current/tokai8.jpg

vulvasonic
3 januari 2008, 01:16
Neem 'm mee naar een beetje gerespecteerde gitaarbouwer en hij weet je precies te vertellen of de breuk goed is gerepareerd.

Ik begrijp de mogelijke terughoudendheid bij de aanschaf van een dergelijk instrument. Maar uit ervaring en uit vele verhalen van mensen die het weten kunnen, mag je er redelijkerwijs vanuit gaan dat de gelijmde verbinding zelfs sterker is dan een gaaf exemplaar, mits goed gedaan.
Ik ken er zelfs die er beter door zijn gaan klinken (volgens de eigenaar van de betreffende plank dan, hè...). :D

Het grote voordeel is natuurlijk de prijs. Als er IETS is dat een gitaar in waarde kan doen afnemen, dan zijn het dit soort dingen. Met een beetje mazzel heb je een topgitaar voor de prijs van een geparfumeerde drol!

Succes

Petekay
3 januari 2008, 01:30
Heej interessant verhaal, maakt m'n e.v.t. koop een stuk makkelijker!

Agent_Smith
3 januari 2008, 08:25
Yep, helemaal mee eens. Ik heb vele LPs gehad met gerepareerde breuk. Nooit problemen mee gehad. Geluid en stemvastheid lijdt er absoluut niet onder, mits fatsoenlijk gedaan.
Laat je er dus niet door weerhouden en pak je prijsvoordeel!