PDA

View Full Version : Mesa/Boogie Nomad



zZoRgO
5 februari 2003, 11:54
Wat vinden jullie van deze top?
de 55 watt dan...?
heeft die wat gain zitten?

Moonchild
5 februari 2003, 11:58
Je zou het even aan BLOK182 moeten vragen, hij heeft een 45 watt combo, ik weet alleen niet in hoeverre die vergelijkbaar is. Het wil nog wel eens verscillen met top-combo en 45-55 watt.

Maar als je voor een 55 watt top gaat, zou ik ook naar de opvolger van de Nomad kijken, de F-series amps.
Die zijn misschien ietsjes duurder, maar wel beter.

zZoRgO
5 februari 2003, 12:00
zou een 45 watt top ook genoeg zijn voor optredens?
normaal gezien cafés, en indien groter met mic versterkt..?

Ibanez RuleZ
5 februari 2003, 12:02
domme vraag. tuurlijk is dat hard zat. heb je enig idee hoe ontiegelijk hard dat is? 45 watt buizen heeft veel hogere pieken dan 45 watt. ik zou er in ieder gegeval niet naast willen staan als dat ding volledig staat de blazen.

edit: ik zou NIET naar de F-series kijken. de klank is misschien wel iets beter, maar je hebt maar 2 kanalen, iets wat ik niet veelzijdig genoeg vind. De Nomads zijn prima amps


Harrald

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez RuleZ op 2003-02-05 12:04 ]</font>

zZoRgO
5 februari 2003, 12:09
en qua gain, kan jer pakweg incubus mee halen...?

Ibanez RuleZ
5 februari 2003, 12:46
dat kan volgens mij met ongeveer elke boogie versterker. ja, dat moet geen probleem zijn volgens mij.

Harrald

BLOK182
5 februari 2003, 15:39
hoppa, blok in da house :wink:
Ik heb een 55 wat combo, 1x12". Gain, tja, ik heb een simpele Epi, maar damn, gain genoeg, tis niet meteen een recto, maar het komt met een beetje draaien aan de knoppies aardig in de buurt. Clean kanaal is ook heel erg lekker, en je kan er alle kanten mee op, hele dikke warme clean, tot clean met een randje (clean is met een switch te oversturen, die knop heet "pushed").
Kanaal 2 is wat meer "classic", hoewel je er hele vette sounds uit kan halen. Kanaal 3 is het moderne highgain kanaal, zwaaaare scheur. Qua volume is 55 watt echt meer dan genoeg, mijn combootje is overal waar geen PA is goed te horen, vaak ietjes meer dan nodig :wink:
Wat ook handig is is de kanaal/mastervolume. Kan je ook lekker mee spelen. Naja als je nog vragen hebt, post maar.

zZoRgO
5 februari 2003, 16:25
in ieder geval al bedankt!

BLOK182
5 februari 2003, 18:49
Misschien 1 dingetje, ik weet niet of je die top al gehoord hebt, maar het kan echt eventjes duren voordat je er een vette sound uithaald. De eerste week dat ik die nomad had had ik zoiets van "wat heb ik nou weer gekocht?". Maar een week later had ik er een paar goeie sounds uit die ik nog steeds gebruik. De gebruiksaanwijzing is best een aanrader, staan een paar leuke presets in.