PDA

View Full Version : Recon!



104Recon
2 januari 2008, 21:28
Hoi,

Ik heb ongeveer een half jaar gelede gitaar gekocht omdat ik een enorme fan ben van Jimi Hendrix, ik weet er niet zoveel vanaf en spelen lukt ook niet omdat ik pas actief aan het oefenen ben sinds een maand of 2 (ik ben 5 maanden in Afghanistan geweest en geen beschikking gehad over een gitaar haha)

Ik ben bezig om wat akkoorden te leren het gaat lekker (behalve die kut F) Ik heb 3 gitaren 1 squir strat en 1 Behringer en dan nog een accoustische. Ik heb ook nog een Marshall amp.

Wickerman
2 januari 2008, 21:41
ik ben 5 maanden in Afghanistan geweest en geen beschikking gehad over een gitaar haha

Sorry dat ik juist dit deel quote, maar bij welke troepen zit je ?

Mr.Fingers
2 januari 2008, 23:02
Sorry dat ik juist dit deel quote, maar bij welke troepen zit je ?

gezien z'n nickname, misschien de 104e divisie verkenningstroepen???


anyway, welkom!!! (en dat F-akkoord, je komt er wel, probeer anders de greep xx3211 (met je wijsvinger een klein barrétje over de B & E snaar))

104Recon
2 januari 2008, 23:12
Yep ik ben verkenner maar eh 104 divisie bestaat niet. ik zit bij ISTAR
(Intelligence Surveillance Target Acquisition Reconnaissance)

En wat dat F chord betreft, ik kan wel een andere oplossing vinden alleen ik wil later ook barre chords kunnen spelen dus dan kan toch maar beter het gelijk leren

Wickerman
2 januari 2008, 23:33
Leer dan eerst een G spelen in barré (net als F, maar dan 2 frets verder, van 1 naar 3), daar is de fretafstand wat kleiner.

*AcousticGuitarMan*
2 januari 2008, 23:54
Nu al 3 gitaren??? Ik speel 4 maanden en heb er maar 2. Maar jij kan je eigen keuzes maken. Ik woon nog thuis. (wat ook wel logisch is als je 12 bent) Btw. Fij dat je er bent en succes met spelen. En als je eerst je andere fingers neer zet en dan de met de zijkant van de wijsvinger de B en E indrukt legt bij de F, lukt het dan wel??? Eerst lukste mij het ook niet. 1 dag oefenen het lukte :satisfie: