PDA

View Full Version : Vreemde klank



hendrix2
2 januari 2008, 20:45
Hey,

ik heb een probleempje als ik wil opnemen met mijn laptop. Ik beschik over materiaal waar je best mooie opnames kan mee maken vermoed ik, en op de pc van andere mensen is dat ook al gelukt (nog niet zoals we willen, maar redelijk genoeg) maar iedere keer als ik thuis iets wil opnemen, klinkt het alsof ik onder water zit ofzo. Heel 'blubberig'

Ik heb enkele seconden opgenomen die al genoeg zeggen:
http://www.megafileupload.com/en/file/33556/fout-wav.html

(sorry is wat beu om te openen, maar vond niet zo gauw iets anders, alvast bedankt voor diegenen die toch even luisteren, duurt maar 10 seconden ofzo)
Je moet wachten tot de 'seconden' afgeteld zijn, dan verschijnt er iets in de aard van Download now.


Iemand enig idee?

Alvast bedankt.
groet,
kenneth

Danieldg
2 januari 2008, 21:46
Is er nergens een kabeltje/ingang van je pc kapot? Ik had hetzelfde voor met een brakke microfoonkabel.

hendrix2
2 januari 2008, 23:03
Ja, ik vermoedde ook de ingang, maar dit was 3 jaar geleden ook al bij aankoop. Dus ik hoopte nu dat het eigenlijk iets anders is, want ik verwacht niet dat men mij nu nog garantie op die input zal geven :p

STW
2 januari 2008, 23:49
is het niet zo dat je per ongeluk met je ingebouwde microfoon opneemt?
gebeurt wel vaker

Petekay
3 januari 2008, 00:14
Ik heb ook zo'n probleem gehad, niet bij opnemen maar spelen via amplitube.

Dat kwam omdat de latency van m'n geluidskaart te laag stond, blijkbaar kan m'n kaart of laptop het dan niet aan.

Je zou ook Asio4all drivers eens kunnen installeren, kan je ook eenvoudig de latency aanpassen.

Roman
3 januari 2008, 10:09
vaag, toevallig 2x zelfde opname die voor faseverschil zorgt?
Wat is je exacte opstelling?

hendrix2
3 januari 2008, 10:25
Ik heb het met gelijk welke opstelling.

Maar dat van die ingebouwde microfoon zou wel kunnen kloppen, maar hoe zet ik dat ding in godsnaam af. Da's gewoon een gaatje in mijn laptop.

Rinze
3 januari 2008, 10:34
Maar dat van die ingebouwde microfoon zou wel kunnen kloppen, maar hoe zet ik dat ding in godsnaam af. Da's gewoon een gaatje in mijn laptop.

Kauwgom erop, klaar.

bert k
3 januari 2008, 12:35
Haha, kauwgom is goed...NOT.

In het geluidspaneel van Windows kan je de microfoon uitzetten.

Roman
4 januari 2008, 07:58
Druk op F1 :)

hendrix2
4 januari 2008, 09:55
ok, ik probeer het even in de loop van de dag.
Hopen dat het lukt :)

bedankt