PDA

View Full Version : Nog een Finish topic :)



Jay75
2 januari 2008, 20:04
Ik heb een Epiphone Crestwood in walnut/cherry:

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/26072007349.jpg

maar ik zou deze gitaar graag in het wit hebben. Klein probleem is dat de gitaar uit 1964 is en je ze bijna nooit ziet. Hier heb ik echt heel lang naar gezocht. In principe is het een waarde vermindering om zo'n oude gitaar te refinishen, maar de gitaar is onlangs gerepareerd van een neckcrack. Omdat de waarde hiermee toch aanzienlijk verminderd is heb ik besloten deze helemaal te maken zoals ik wil. Dus er komt een herfret en ik wil 'm wit laten finishen.

2 vraagjes nu, wat kan je beter doen, eerst laten herfretten en daarna finishen, of zou dat niet uit moeten maken? De binding van de gitaar is nog 100%.

Vraag 2, kan iemand hier op het forum dit voor me doen of weet je iemand in de buurt van Eindhoven, die het goed kan, ik heb het dan over de finish. Natuurlijk wel met ervaring hehe, niet zo van owja dat wil ik wel voor je proberen ;) Herfret heb ik waarschijnlijk wel iemand voor.

Als je het wil doen, dan PM me maar even :)

Dit zou zo ongeveer het resultaat moeten zijn:
http://www.daguetguitars.com/guit1.htm maar dan misschien nog witter dan op die foto's.

KoenB
3 januari 2008, 00:22
Scherpe foto :p

Ik zou m eerst refretten. Bij het refretten kan de finish beschadigd raken, hoeft niet natuurlijk... maar voor de zekerheid.

Stiekem is het wel zonde natuurlijk, zo'n oude zeldzame gitaar..

Saf
3 januari 2008, 00:24
zet je er ook dire van die mini hb's in, ziet er super cool uit. Zou de kleur zelf zeker neit lichter maken dan het voorbeeld.

Jay75
3 januari 2008, 08:43
Scherpe foto :p

Ik zou m eerst refretten. Bij het refretten kan de finish beschadigd raken, hoeft niet natuurlijk... maar voor de zekerheid.

Stiekem is het wel zonde natuurlijk, zo'n oude zeldzame gitaar..

Achja, zonde, ik vind wel dat ķe er mooier op wordt en toen ie was gerepareerd vertelde de bouwer, dat ie waarschijnlijk al eens was overgelakt. ( wel originele kleur ) Maar nu is de lak beschadigd, vandaar en wit vind ik gewoon veel mooier eruit zien. Hij was duur zat, dus dan maar ervan maken zodat ie voor mij perfect is ;)

3 mini-humbuckers, neej, 2 is genoeg :)

JacquesLeDick
3 januari 2008, 12:10
Hou'm origineel!!!!!!!!!!!!!!!

Jay75
3 januari 2008, 20:03
Neej zeker niet ;)

jasper159
3 januari 2008, 20:20
Welles welles welles =(

DaveItUp
4 januari 2008, 10:04
Ik zou t niet doen! Vind t een prachtige kleur(de olympic is vergelijkbaar, alleen neigt iets meer naar bruin). Ik zou r wel een witte slagplaat op doen btw, net als die kerel van the hellacopters.

Jay75
6 januari 2008, 17:18
Jawel toch zeker wel, die Crestwood van Nick is toch veel mooier!