PDA

View Full Version : vraag over buizenampsss



Ruudie
2 januari 2008, 19:27
Kan iemand me helpen! Ik ben net nieuw hier en heb al gelijk een paar vragen!

Ik ben errug aan het kijken en luisteren de laatste tijd, om over een tijdje een buizen amp te gaan aanschaffen!

Het enigste is dat er op een heleboel buizen amps vaak een reverb opzit!
Waarom is dat zo?

budget is zon 1500 euro!

mijn eerste gedachte momenteel en ook uit kunnen testen is de trylogi van H&K met greenbax eronder 4x 12 inch!

Ik wil van jullie weten wat zouden jullie doen gewoon nog even testen of kopen wanneer je al gelijk soiets hebt van he ! die klinkt vet ondanks geen reverb!?

thanks! grR

Squier4ever
2 januari 2008, 19:34
welkom!

waarom zou er geen reverb op je amp zitten, klinkt lekker ruim!
het is een trilogy! en het zijn greenbacks!

je oren zijn je grootste vriend bij dit soort kwesties dus ga testen!

en stop met dat fucking irritant uitroepteken

LCH
2 januari 2008, 19:36
Nou... ik vind het persoonlijk nogal een onverantwoorde investering: 1500 euro voor een amp die je 'wel vet' vind klinken. Ik adviseer je om eerst een heleboel amps uit te testen, misschien kom je er wel achter dat Marshall of Vox jouw geluid is. Verdiep je er eerst wat in. Man, 1500 euro... alsof het niks is.

Verder ga je me toch hopelijk niet vertellen dat je een 4x12 buizenstack uitsluitend op de slaapkamer wilt gebruiken? :D

Ruudie
2 januari 2008, 19:46
Nou... ik vind het persoonlijk nogal een onverantwoorde investering: 1500 euro voor een amp die je 'wel vet' vind klinken. Ik adviseer je om eerst een heleboel amps uit te testen, misschien kom je er wel achter dat Marshall of Vox jouw geluid is. Verdiep je er eerst wat in. Man, 1500 euro... alsof het niks is.

Verder ga je me toch hopelijk niet vertellen dat je een 4x12 buizenstack uitsluitend op de slaapkamer wilt gebruiken? :D

neen niet echt. gewoon thuis in de huiskamer.
Oh ik zal stoppen met dat fucking uitroepteken.

Nou ik ben niet zo`n testerd eigenlijk en dat is wel fucking irritant, maar goed heb momenteel als gear:

gibson standard uit 2000
een fender M-80 chorus (leuk voor akoestisch maar dan houd het op!)
en een Boss Me-50 effecten pedaal


Ik heb vanmiddag uitgeprobeerd de HK en daar zit geen reverb op nee.

gr

jplm
2 januari 2008, 19:47
Verder ga je me toch hopelijk niet vertellen dat je een 4x12 buizenstack uitsluitend op de slaapkamer wilt gebruiken? :D

Dan heeft ie in ieder geval géén aparte reverb meer nodig ;).

Ruudie
2 januari 2008, 19:48
Dan heeft ie in ieder geval géén aparte reverb meer nodig ;).

hahahah ja idd

TimmU
2 januari 2008, 19:48
Héy , je HOEFT die reverb niet aan te zetten man. en een 4x12 in je woonkamer is ietsjes overdreven,niet?
koop een toffe combo voor dat budget ( denk aan Mesa/Boogie , Marshall ) , en ga testen!
wat voor genre's speel je ?

Ruudie
2 januari 2008, 19:52
Héy , je HOEFT die reverb niet aan te zetten man. en een 4x12 in je woonkamer is ietsjes overdreven,niet?
koop een toffe combo voor dat budget ( denk aan Mesa/Boogie , Marshall ) , en ga testen!
wat voor genre's speel je ?


4x 12 is voor in woonkamer te groot ja... , voor optredens komt het me beter uit maar goed dat is ieder zijn manier denk ik

genre :

anouk
foo fighters
k`s choice
queen of the stoneage
Live
greenday
black crowes
Bush

etc

Ruudie
2 januari 2008, 19:55
Kan iemand me helpen! Ik ben net nieuw hier en heb al gelijk een paar vragen!

Ik ben errug aan het kijken en luisteren de laatste tijd, om over een tijdje een buizen amp te gaan aanschaffen!

Het enigste is dat er op een heleboel buizen amps vaak een reverb opzit!
Waarom is dat zo?

budget is zon 1500 euro!

mijn eerste gedachte momenteel en ook uit kunnen testen is de trylogi van H&K met greenbax eronder 4x 12 inch!

Ik wil van jullie weten wat zouden jullie doen gewoon nog even testen of kopen wanneer je al gelijk soiets hebt van he ! die klinkt vet ondanks geen reverb!?

thanks! grR


waar vaak geeeen reverb op zit moet het zijn :soul:

Bigfoot414
2 januari 2008, 20:02
4x 12 is voor in woonkamer te groot ja... , voor optredens komt het me beter uit maar goed dat is ieder zijn manier denk ik

genre :

anouk
foo fighters
k`s choice
queen of the stoneage
Live
greenday
black crowes
Bush

etc
In ieder geval een gevarieerde smaak.
Live en QOTSA uit 1 versterker zal niet meevallen

dendee
2 januari 2008, 20:04
Als je alleen thuis speelt, waarom een buizenversterker?
Je kan die toch nooit optimaal gebruiken?

Misschien een goede transistor/moddeling (vox ad serie, ...) , en wanneer je in een band zit kan je dan richting buizenversterker gaan.

Dan weet je waarschijnlijk ook welke richting je uitwilt qua versterker, marshall, vox, ...

maarja dat is mijn bescheiden mening maar :satisfie: 8-)

Powerchordschuiver
2 januari 2008, 20:08
Je moet gewoon een CRATE Blue Voodoo 300 kopen voor op je slaapkamer man.
Bij Rockpalace Den Haag staat er eentje voor 1500.

AART
2 januari 2008, 20:14
Je moet gewoon een CRATE Blue Voodoo 300 kopen voor op je slaapkamer man.
Bij Rockpalace Den Haag staat er eentje voor 1500.

Die dingen klinken goed op laag volume hoor! Dat viel me heel erg op aan de mijne! Klonk wel lekkerder toen ie een beetje open stond though :satisfie:

crapton
2 januari 2008, 20:14
Wie weet heeft ie een heel grote woonkamer???

Dan komt een 100 buizentop met 4x12" wel van pas hoor...

Anyway dat moet ie toch zelf weten, een ander koopt alu velgen of een sportuitlaat voor z'n autootje WTF.

Is vet kicken stevige amp achter je reet die je broekspijpen doet schudden, je darmen doet rammelen, je moeder grijze haren bezorgt en misschien ga je er nog wel lekkerder van spelen ook. Doel bereikt.

H&K Trilogy is volgens mij best een goede amp, ik zou nog es ff googlen. Zo'n ding klinkt natuurlijk nooit als een AC30, maar dat hoeft ook niet. Vergelijkbaar is de Marshall JVM410, met kast rond de 1800 pleuro.

faasie
2 januari 2008, 22:13
Die trilogy kan ook zacht redelijk goed klinken hoor. Kanaal volume niet al te hoog gooien en dan kun je met je master perfect het volume bepalen en met je gain kun je dan per kanaal je oversturing bepalen.

Ik ken er net zo goed mee overweg als mijn 100 watt transistor. En beter dan met de 60 watt deville (scheelt ook geen drol 60 of 100, maar trilogy heeft betere controls vindt ik).

De trilogy heeft overigens geen reverb op het ding zelf. Wel behoorlijk veel verschillende tonen uit te halen. Superclean op het clean kanaal en kan ook flink veel distortion.

Heb hem zelf op een 2x12 greenback. Vindt hem nog steeds lekker klinken ookal zou ik wel een reverb pedaal ofzo erbij willen om het geluid wat meer te vullen in doffe ruimtes.

Je moet hem zelf gewoon even uitproberen. Ik had hem trouwens voor 800 of 900 tweedehands.

Ruudie
2 januari 2008, 22:43
Wie weet heeft ie een heel grote woonkamer???

Dan komt een 100 buizentop met 4x12" wel van pas hoor...

Anyway dat moet ie toch zelf weten, een ander koopt alu velgen of een sportuitlaat voor z'n autootje WTF.

Is vet kicken stevige amp achter je reet die je broekspijpen doet schudden, je darmen doet rammelen, je moeder grijze haren bezorgt en misschien ga je er nog wel lekkerder van spelen ook. Doel bereikt.

H&K Trilogy is volgens mij best een goede amp, ik zou nog es ff googlen. Zo'n ding klinkt natuurlijk nooit als een AC30, maar dat hoeft ook niet. Vergelijkbaar is de Marshall JVM410, met kast rond de 1800 pleuro.


ahahah kijk now where talking Ik houd er ook wel van ja als je broekspijpen gaan krullen.. grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Ruudie
2 januari 2008, 22:44
Die trilogy kan ook zacht redelijk goed klinken hoor. Kanaal volume niet al te hoog gooien en dan kun je met je master perfect het volume bepalen en met je gain kun je dan per kanaal je oversturing bepalen.

Ik ken er net zo goed mee overweg als mijn 100 watt transistor. En beter dan met de 60 watt deville (scheelt ook geen drol 60 of 100, maar trilogy heeft betere controls vindt ik).

De trilogy heeft overigens geen reverb op het ding zelf. Wel behoorlijk veel verschillende tonen uit te halen. Superclean op het clean kanaal en kan ook flink veel distortion.

Heb hem zelf op een 2x12 greenback. Vindt hem nog steeds lekker klinken ookal zou ik wel een reverb pedaal ofzo erbij willen om het geluid wat meer te vullen in doffe ruimtes.

Je moet hem zelf gewoon even uitproberen. Ik had hem trouwens voor 800 of 900 tweedehands.waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrr??!!

Ruudie
2 januari 2008, 22:51
Als je alleen thuis speelt, waarom een buizenversterker?
Je kan die toch nooit optimaal gebruiken?

Misschien een goede transistor/moddeling (vox ad serie, ...) , en wanneer je in een band zit kan je dan richting buizenversterker gaan.

Dan weet je waarschijnlijk ook welke richting je uitwilt qua versterker, marshall, vox, ...

maarja dat is mijn bescheiden mening maar :satisfie: 8-)

he dendee thanks for the responce

Ik zit in een band en treden 3x per maand op.. ook heel veel akoestisch maar ook veel voll gassssss :gitarist:


greetsz

faasie
3 januari 2008, 00:02
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrr??!!

Volgens mij via gitaarmarkt.nl of anders marktplaats.nl

TimmU
3 januari 2008, 00:06
Dude, neem nou maar van mij aan, een 4x12 met een 100watt buizentop erop WIL je niet opengooien in je woonkamer, tenzij je servies,ramen,huisbewoners,buren en huisdieren je niet lief zijn.

faasie
3 januari 2008, 00:10
Opengooien niet nee... hij is wel bruikbaar en klinkt voor mij ook voldoende goed op laag volume. Gewoon uitproberen net als 100 000 andere amps.

Ruudie
3 januari 2008, 09:13
Opengooien niet nee... hij is wel bruikbaar en klinkt voor mij ook voldoende goed op laag volume. Gewoon uitproberen net als 100 000 andere amps.

idd dat komt goed, Ik denk dat ik voor de trilogy ga

rockònn :gitarist:

Marc Oblivian
3 januari 2008, 10:06
Dude, neem nou maar van mij aan, een 4x12 met een 100watt buizentop erop WIL je niet opengooien in je woonkamer, tenzij je servies,ramen,huisbewoners,buren en huisdieren je niet lief zijn.

Hij zit naar eigen zeggen ook in een band en hij treedt 3 keer per maand op...:-)

Ruudie
3 januari 2008, 12:26
Hij zit naar eigen zeggen ook in een band en hij treedt 3 keer per maand op...:-)


idd :satisfie: