PDA

View Full Version : hey..



Ruudie
2 januari 2008, 19:21
Hallo helemaal nieuw hier dus ben benieuwd hoe en wat!

Ik ben Ruud kom uit Tilburg en speel zo`n 12 jaar gitaar, ik speel al best een tijd in een coverband en spelen nummers van anouk, foo fighters, het bekendere werk zeg maar!

Ik hoop op dit forum behoorlijk wat info op te doen qua buizen amps!

Ik moet namelijk op zoek naar mijn ding qua geluid! Nu weet ik dat dat schijnbaar atijd wel is dat het nooit helemaal je geluid kan maken er is altijd wel iets!

hahaha nou ik ga gelijk ff verder met posten

see ya around!

greetsz en allemaal een muziekaal 2008!

*AcousticGuitarMan*
2 januari 2008, 23:34
Welkom. Aardig wat ervaring dus. (ik speel nog maar een paar songs) :chicken: :noob:

Ruudie
3 januari 2008, 09:14
Welkom. Aardig wat ervaring dus. (ik speel nog maar een paar songs) :chicken: :noob:

opzich wel, alleen nog niet met buizen ampsssssssssss

beruk
3 januari 2008, 11:20
Buizenversterkers zijn gevoelig voor transport, de buizen gaan nog wel eens kapot dan. En als er een buis gaat tijdens het spelen heb je een probleem.... Reserve versteker bij de hand hebben. Het merk buizen maakt nogal uit vind ik en verder moet je als je het goed wil doen iedere keer bij het vervangen van je buizen je versterker laten afstellen. Heb ik nog nooit laten doen, ik heb uitgevonden wel merk buizen ik het mooist vind klinken (SOVTEK) op mijn versterkertje en dan spelen!!!

Ruudie
3 januari 2008, 13:53
Buizenversterkers zijn gevoelig voor transport, de buizen gaan nog wel eens kapot dan. En als er een buis gaat tijdens het spelen heb je een probleem.... Reserve versteker bij de hand hebben. Het merk buizen maakt nogal uit vind ik en verder moet je als je het goed wil doen iedere keer bij het vervangen van je buizen je versterker laten afstellen. Heb ik nog nooit laten doen, ik heb uitgevonden wel merk buizen ik het mooist vind klinken (SOVTEK) op mijn versterkertje en dan spelen!!!


thanksssssss

boss
3 januari 2008, 14:25
Welkom Ruudie!


Buizenversterkers zijn gevoelig voor transport, de buizen gaan nog wel eens kapot dan.Buizenversterkers zijn "gevoeliger" voor transport. Kwestie van de buizen eerst te laten afkoelen.
En een goede flightcase is (vooral) bij bandbus/vrachtwagen geen overbodige luxe.
Maar alles wat getransporteerd wordt kan kapot gaan als je niet voorzichtig bent.
Ik speel al jaren met buizenversterkers en heb nog geen 1 keer een kapotte versterker gehad door transport!

En als er een buis gaat tijdens het spelen heb je een probleem.... Reserve versteker bij de hand hebben. Niet helemaal waar, als je 4 eindbuizen hebt kan je versterker op half vermogen gewoon doorspelen.
Als je overigens een transistor versterker hebt en die gaat stuk.... dan heb je ook een probleem. Toch?

Het merk buizen maakt nogal uit vind ik en verder moet je als je het goed wil doen iedere keer bij het vervangen van je buizen je versterker laten afstellen. Heb ik nog nooit laten doen, ik heb uitgevonden wel merk buizen ik het mooist vind klinken (SOVTEK) op mijn versterkertje en dan spelen!!!Verschillende merken buizen, verschillen in klanken. Klopt.
Preamp buizen kan je trouwens wel gewoon vervangen zonder een bias.

gieros
3 januari 2008, 15:21
Welkom Ruudie!