PDA

View Full Version : footswitch



pietjeekes
2 januari 2008, 18:42
na lang gezocht te hebben op het forum over een schema voro een footswitch dat van kannaal wisselt (dit is echterh eel simpel te maken zonder schema)

heb ik dan ook gemaakt zonder schema
maar voor de mensen die toch een schema willen
hier komt ie
http://a76.ac-images.myspacecdn.com/images01/88/l_ed60f0158df767269b20e84605daf6ab.jpg

Roel#1
3 februari 2008, 23:31
Is dit nou wat ze bedoelen met een "tip-to-ground-switch" :???: :???: :???:

Ik heb zelf een Mesa V-Twin preamp en met deze magische tip-to-ground-switch kun je zelf de voicings van de twee kanalen wijzigen. Ik zoek me al een tijdje een rotje naar tip-to-ground-switches.
Ik zou er dan zes van op een rijtje moeten hebben ( twee kanalen met drie voicings).
Maaruh als ik dan knopje 1 heb in gedrukt en daarna knopje 3 aantrap... hoe weet knopje 1 dan dat ie uit moet? Of moet ik goed leren tapdansen...?

Ik ben benieuwd.

pietjeekes
4 februari 2008, 20:16
srry daar kan ik je niet bij verderhelpen
ben maar een leek. mss valoosj of pong of iemand maar ik zit zelf ook niet met het antwoord in mijn hoofd

hugo123
4 februari 2008, 20:35
Is dit nou wat ze bedoelen met een "tip-to-ground-switch" :???: :???: :???:

Ik heb zelf een Mesa V-Twin preamp en met deze magische tip-to-ground-switch kun je zelf de voicings van de twee kanalen wijzigen. Ik zoek me al een tijdje een rotje naar tip-to-ground-switches.
Ik zou er dan zes van op een rijtje moeten hebben ( twee kanalen met drie voicings).
Maaruh als ik dan knopje 1 heb in gedrukt en daarna knopje 3 aantrap... hoe weet knopje 1 dan dat ie uit moet? Of moet ik goed leren tapdansen...?

Ik ben benieuwd.
Dit is idd de tip to ground switch, en als ze gemaakt zijn voor tip to ground, dan gebeurt de rest in je versterker!

Roel#1
4 februari 2008, 20:46
hugo123: Thanks, daar heb ik wat aan.

Ik kan gaan solderen!
:dance:

Valoosj
4 februari 2008, 20:48
Maaruh als ik dan knopje 1 heb in gedrukt en daarna knopje 3 aantrap... hoe weet knopje 1 dan dat ie uit moet? Of moet ik goed leren tapdansen...?

Ik ben benieuwd.
Wat bedoel je juist met dit? Waarom moet knop 1 uit? Als ik begrijp waar je naar zoekt kan ik je mss wel helpen.

aad
4 februari 2008, 22:19
Wat bedoel je juist met dit? Waarom moet knop 1 uit? Als ik begrijp waar je naar zoekt kan ik je mss wel helpen.

Multi flip-flop schakelingetje.
http://members.chello.nl/aad.sieraad/mesaswitch/mesaswitch_sch.pdf

zoiets dus misschien?

Roel#1
4 februari 2008, 22:41
Wat bedoel je juist met dit? Waarom moet knop 1 uit? Als ik begrijp waar je naar zoekt kan ik je mss wel helpen.

De bedoeling is dat ik zou kunnen schakelen tussen de 3 voicings van kanaal 1 en kanaal 2.
Dus als die op voicing 1 staat en ik trap 3 aan dat dus 1 automatisch "uit" gaat en 3 aan blijft zonder dat ik 1 apart moet uitschakelen (tapdansen dus). Zoals je leest ben ik electrotechnisch niet al te sterk onderlegt.