PDA

View Full Version : The Gaspedal in vol ornaat



boss
2 januari 2008, 17:38
The Gaspedal van Paul Lenders met expanders:
http://img139.imageshack.us/img139/7234/thegaspedalgn3.jpg

Is er al iemand die er een in zijn bezit heeft??

Baco
2 januari 2008, 18:07
Damn, ziet er nice uit. Idee van de prijs? Zal het voorlopig bij mijn Ground Control Pro houden, maar een mens kan niet genoeg weten hé ;)

JeroenSchaaf
2 januari 2008, 18:22
Zooooooo mooi ding! ind wat zal die ongeveer gaan kosten? of wat kost die?

boss
2 januari 2008, 18:32
Voor meer info kan je best even contact met Paul opnemen via:
http://www.guitar-systems.com/

En voor alle duidelijkheid.... ik zit er voor niets tussen hé mensen! :)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel benieuwd ben, maar het zal mij wel te duur zijn.
Als vergelijk, een Axess FX1 zit rond de 1.000 euro (iets meer nog dacht ik zelfs).
Edit: $1099 volgens hun website. En dan nog $599 voor de expander erbij, en dan heb je dit:
http://www.axess-electronics.com/sc/axess/images/fx1x.jpg

De Beer
2 januari 2008, 19:41
Wat een gevaarte.

moet meteen aan Al Bundy denken: What dóes that button do!

vinni
3 januari 2008, 11:28
:eek:


Wow!

The new king in town?

Vinni

Nielsje
3 januari 2008, 11:52
Wat een gevaarte.

moet meteen aan Al Bundy denken: What dóes that button do!

Al Bundy of Homer Simpson? Zou beiden kunnen :)

Ziet er goed uit, alleen vraag ik me af waarom hij 'the gaspedal' heet, als er geen gaspedal (expressie) opzit..
Maar ja, ik val altijd over dat soort dingen.

Ik zag trouwens op z'n site dat hij op z'n treblebooster ook zo'n switch heeft gemonteerd. Ben wel benieuwd naar hoe zo'n ding nou schakelt.

Lexvandoef
3 januari 2008, 11:55
Al Bundy of Homer Simpson? Zou beiden kunnen :)

Ziet er goed uit, alleen vraag ik me af waarom hij 'the gaspedal' heet, als er geen gaspedal (expressie) opzit..
Maar ja, ik val altijd over dat soort dingen.

Ik zag trouwens op z'n site dat hij op z'n treblebooster ook zo'n switch heeft gemonteerd. Ben wel benieuwd naar hoe zo'n ding nou schakelt.

Omdat je der als echte gitarist GAS van zou moeten krijgen?

Ik zou trouwens niet weten wat ik met zo'n bord aan moet, toch geen midi/rack oid.

Nielsje
3 januari 2008, 12:00
Het ging mij meer om de switch ansich. Die heeft Paul Lenders op een rangemaster clone (inclusief verbeteringen) gemoffeld. hij heeft hem speciaal ontworpen, vloeistof dicht e.d.

Overigens ben ik nog altijd groot fan van dpdt-style switches. Alhoewel (eerlijk is eerlijk) boss achtige switch knoppen bij mij een klein beetje aan populariteit winnen.

boss
3 januari 2008, 12:08
Wat een gevaarte.Dit board is dan ook bedoeld om mee te dingen met "de grote jongens".
Zoals het hierboven staat is met de 3 expanders in zijn grootste vorm, en komt dan overeen met bv. een Skrydstrup SC1 zoals deze:
http://www.skrydstrup.com/pages/products/midi_controllers/images/CIMG0540.gif

Chiel
3 januari 2008, 12:20
Vond het G-system al een ruimte schip, maar dit is pas echt zieke shit.

paulusdeBKB
3 januari 2008, 12:32
Het is ongetwijfeld prachtig gebouwd, maar voor zo'n uitgebreid (en ongetwijfeld duur) ding had er best een standaard display ingemogen. Want hoe ga je nou onthouden welke van je gazillion presets je nodig hebt bij het volgende nummer?

Misschien leidt dit tot een leuke poll: wie maakt zijn setlists op in Excel?

boss
3 januari 2008, 12:57
Het is ongetwijfeld prachtig gebouwd, maar voor zo'n uitgebreid (en ongetwijfeld duur) ding had er best een standaard display ingemogen. Want hoe ga je nou onthouden welke van je gazillion presets je nodig hebt bij het volgende nummer?Er is een los display verkrijgbaar wat bovenop de standaard footswitch gemonteerd kan worden, maar ook in je 19" rack kan geplaatst worden.
De CAE RS-10 heeft een vergelijkbaar klein display, en is 1 van de meest gebruikte midiboards bij de profs.
http://www.godlyd.no/filesystem/2006/09/img_0009_5371.jpg

BeeJee
3 januari 2008, 13:18
Ik ben wel benieuwd naar dat display. Zijn daar ook al foto's van?

boss
3 januari 2008, 13:42
Ik ben wel benieuwd naar dat display. Zijn daar ook al foto's van?Als je op deze pagina een eindje naar beneden scrolt zie je het prototype werkend liggen:
http://www.guitar-systems.com/makingofthegaspedal.html

BeeJee
3 januari 2008, 14:56
Thx! (+10 tekens)

Hell's Engl
3 januari 2008, 18:36
In principe is de Gaspedal 't zelfde als de Ernst Navigator, toch...?

Joost

DeiDRagonas
3 januari 2008, 18:50
Als ik zo'n kast zie kan ik maar 1 ding denken: OVERKILL.

Negentig procent van de gitaristen heeft net als mij een pedalboard met zo'n vijf a zes pedalen en dan gewoon lekker inpluggen in je, niet al te grote, amp. Ik zou niet weten wat ik met zo'n geval zou moeten.

Mooi hoor, zo'n disco aan lampjes, alleen NIET op mijn stage!

Roy

Michael AE
3 januari 2008, 19:17
Als ik zo'n kast zie kan ik maar 1 ding denken: OVERKILL.

Negentig procent van de gitaristen heeft net als mij een pedalboard met zo'n vijf a zes pedalen en dan gewoon lekker inpluggen in je, niet al te grote, amp. Ik zou niet weten wat ik met zo'n geval zou moeten.

Mooi hoor, zo'n disco aan lampjes, alleen NIET op mijn stage!

Roy

Begrijpelijk, hoor. Als je echter, zoals ik, een aantal rack-apparaten hebt die allemaal met 1 board geschakeld moeten worden en waarvan er 1 nogal oud is en dus niet op de standaard PC/CC reageert, dan kun je niet genoeg features en knoppen hebben. Je hoeft ze niet allemaal in te drukken tijdens een optreden, maar je weet in ieder geval dat als je 1 keer geld uitgeeft, je voor de komende 20 jaar goed zit. Ik ken genoeg mensen die hun pedalen om de week inwisselen voor een set nieuwe en dat is ook niet goedkoop.

Het is maar wat je belangrijk vindt. Ik vind een goed schakelsysteem heel belangrijk en heb er dan ook veel geld aan uitgegeven. Anderen vinden het niet belangrijk en blijven tapdansen als een idioot op dat podium. :p

toneblo
3 januari 2008, 19:20
.....ik dacht hier gitaristen aan te treffen, geen tapdancers...pff....

oke, wel leuk spul, maar absoluut niet praktisch imo.

boss
3 januari 2008, 19:25
.....ik dacht hier gitaristen aan te treffen, geen tapdancers...pff....

oke, wel leuk spul, maar absoluut niet praktisch imo.Dan heb je het principe van een midi gestuurde setup nog niet begrepen toneblo, in een gecompliceerde setup is het juist héél erg praktisch.
Dat is nu juist het mooie van een dergelijke combinatie, NIET tapdansen maar wel allerlei combinaties maken die met een gewoon pedalboard (meestal) onmogelijk zijn.

Tristan
3 januari 2008, 19:26
Maar ja, de vraag is, wat is de meerwaarde van dit ding op de huidige markt, zoals ik kan inzien is dat vrij weinig...

toneblo
3 januari 2008, 19:29
Maar ja, de vraag is, wat is de meerwaarde van dit ding op de huidige markt, zoals ik kan inzien is dat vrij weinig...
.....mijn idee

@ boss: prima begrepen hoor, echter niet mijn ding.

Vind het mooi om te zien en te horen, ga er alleen niet in mee, heb al genoeg om te sjouwen.

BeeJee
3 januari 2008, 19:31
Het is een van de vele (zeer) uitgebreide midi-boards. Die knoppen schijnen zo goed als waterdicht te zijn, dus dat is in ieder geval wel een groot voordeel t.o.v. de concurrentie. Qua features zijn er meer merken natuurlijk.

Tristan
3 januari 2008, 19:47
Dat bedoel ik, wat betreft features lijkt het ding niet echt veel toe te voegen, niet echt handig dat je er ook nog een extra display bij moet kopen wil je de patchnamen kunnen aflezen...

boss
3 januari 2008, 19:53
Maar ja, de vraag is, wat is de meerwaarde van dit ding op de huidige markt, zoals ik kan inzien is dat vrij weinig...Die meerwaarde zit denk ik vooral "onder de motorkap".
Het pedaal is ontwikkeld na jaren gitaar setups bouwen met pedalboards van anderen, waarna Paul meende dit zelf ook te kunnen.
Maar dan met dat "iets" extra's wat bij die andere boards ontbrak.
Hier is echt wel over nagedacht, zo'n ding ontwikkelen kost een berg geld.
Dat ga je niet doen als het apparaat geen bestaansrecht heeft.
De vraag is denk ik meer: heeft dit apparaat iets te bieden voor de "niet prof" gitaristen wat bv. een FX1 niet heeft??
Mijn Ground Control Pro heeft in ieder geval wel wat haken en ogen die de duurdere modellen niet schijnen te hebben.
Dus dat zal in de hogere prijsklasse ook wel het geval zijn.
Misschien kan Morris of Michael AE hier iets aan bijdragen....??

BeeJee
3 januari 2008, 20:38
T.o.v. bijv. een FX-1, is het waterdichte aspect een duidelijke meerwaarde in ieder geval. Qua switch-features is het over het algemeen vergelijkbaar. Hier zijn de 9volt uitgangen voor pedaaltjes en de led-dimmer wel leuke extra's.

Daemon
3 januari 2008, 21:12
Het jammere van dat ding vind ik ook dat je die grotere display er nog apart bij moet kopen. Verder een erg mooi ding. Maar inderdaad, er is al veel andere goede concurentie (sc-1, fx1). Waterdicht is maybe een leuke feature van die knoppen, maar ik heb zelf nog nooit last gehad van "vloeistof" over een pedaal van me, ook niet door dronken mensen tijdens optredens.

paulusdeBKB
4 januari 2008, 00:34
Ik zal wrs nooit zo'n uitgebreide ground controller nodig hebben dus wat ik er van vind doet eigenlijk niet ter zake, maar ik blijf bij mijn mening dat een fatsoenlijk display er standaard in hoort te zitten. Een los display-tje dat je er later op kunt monteren klinkt toch wat prutserig.

Natuurlijk is het wel gaaf dat er zo'n ontzettend profi ding in Nederland wordt ontworpen en gemaakt, daar heb ik dan ook veel respect voor!

morris
4 januari 2008, 10:40
Zoals ie door topicstarter is afgebeeld, is ie inderdaad indrukwekkend op zijn zachtst gezegd ;-)

De Gaspedal zit vol met nuttige features die andere controllers niet hebben, en zo zullen andere controllers features hebben die de gaspedal niet heeft. In die zin is het een waardevolle aanvulling op de bestaande systemen op de markt. Er is markt genoeg voor dit soort controllers, zeker gezien het feit dat de SC1 mondjesmaat leverbaar is (en duur), de Bradshaw hopeloos verouderd en de rest (op de FX1 na) niet genoeg mogelijkheden heeft.

Zelf vind ik de Paulswitch geniaal, schakelt lekker. Het basispedaal is supercompact en kan volledig naar wens expanded worden, ook de verdeling tussen het aantal PC en CC switches wordt door geen andere controller zo uitgevoerd. Display is een kwestie van smaak, ik had ook liever een compact display a la de SC1 gezien, maar over het algemeen is een display niet zo essentieel. De meeste gitaristen die ik ken gebruiken een stuk of 6 / 10 PC's en de rest is toch allemaal CC die apart gelabeld worden. Wat ik persoonlijk erg uniek vind: 9v voeding uit voor pedal/wah/tuner op het floorboard, USB, software editor, dimmable leds (kunnen ook zeer fel voor festivals overdag), zeer uitgebreide midi mogelijkheden, en de switches. Dit laatste is zeker baanbrekend. Het is een waardevolle aanvulling op het bestaande spul in dit segment.

En voor diegenen die het overkill vinden: waarschijnlijk heb je het dan ook niet nodig. Hier is helemaal niets mis mee, maar ik vind het jammer dat er dan toch schijnbaar commentaar moet worden geleverd op een Nederlands produkt waar men geen verstand van, of ervaring mee heeft.

Morris

Morris

Michael AE
4 januari 2008, 14:00
Die meerwaarde zit denk ik vooral "onder de motorkap".
Het pedaal is ontwikkeld na jaren gitaar setups bouwen met pedalboards van anderen, waarna Paul meende dit zelf ook te kunnen.
Maar dan met dat "iets" extra's wat bij die andere boards ontbrak.
Hier is echt wel over nagedacht, zo'n ding ontwikkelen kost een berg geld.
Dat ga je niet doen als het apparaat geen bestaansrecht heeft.
De vraag is denk ik meer: heeft dit apparaat iets te bieden voor de "niet prof" gitaristen wat bv. een FX1 niet heeft??
Mijn Ground Control Pro heeft in ieder geval wel wat haken en ogen die de duurdere modellen niet schijnen te hebben.
Dus dat zal in de hogere prijsklasse ook wel het geval zijn.
Misschien kan Morris of Michael AE hier iets aan bijdragen....??

Wat ik me kan herinneren uit eerder onderzoek is dat er niet veel functies zijn die de FX1 niet heeft en de concurrenten wel. De meeste functies die Paul in zijn controller heeft gestopt zijn voor het gemak of de duurzaamheid, wat beiden zeer aan te moedigen is bij een gebruiksvoorwerp als een controller.

Ik weet niet of ik voor de GASpedal had gekozen als ik nu een controller nodig had. De FX1 is op papier nog steeds onovertroffen en is de meest uitgebreide controller voor zijn prijs en formaat. Ik ben er in ieder geval meer dan tevreden over en hoe mooi ik de GASpedal ook vind, de aparte display en de indeling van de switches is niet mijn ding.

Michael AE
4 januari 2008, 14:15
.....ik dacht hier gitaristen aan te treffen, geen tapdancers...pff....

oke, wel leuk spul, maar absoluut niet praktisch imo.

Jij hebt dus absoluut niet begrepen hoe een midicontroller werkt en wat je er allemaal aan hebt. :stop:

Met een goede midicontroller en een goede switcher ben je onverslaanbaar. Ik kan met LETTERLIJK 1 druk op de knop van een Fender Twin met een analoge slapback delay en compressie, naar een AC30 met een 2290 delay in W/D/W, naar een Marshall JCM 800 met een tubescreamer en een viberato, naar een Mesa MKIIC in lead met een Eventide Angelic Echoes patch in W/D/W.

Bovendien kan ik in realtime effecten toevoegen zoals je pedalen aanzet, maar ook weer meteen terug naar mijn oude instelling zonder alle knoppen weer opnieuw te moeten indrukken.

Ook kan ik per patch instellen hoe ik de volgorde van mijn pedalen en mijn rack efx wil hebben en ik kan met een expressiepedaal van de ene instelling naar de andere "morph'en".

En dit alles zonder verlies van geluidskwaliteit en zonder ruis en interferentie. Als ik mijn gitaar direct naar mijn versterker wil kan dat met 1 druk op de knop en dan heb ik geen tonesuck van pedaaltjes of kilometers snoer.

Voor mij werkt dit allemaal een stuk praktischer dan dat ik elke keer 14000 pedalen moet intrappen om van een clean geluid met phaser en reverb naar een leadgeluid met delay te schakelen.

Raffel
4 januari 2008, 14:38
ik krijg inderdaad ook het idee dat degenen die het 'nut' van dit apparaat niet inzien, waarschijnlijk zelf een gitaar rechtstreeks in een top inpluggen, of zeer beperkt met midi bezig zijn.

Ik weet dat het voor mij ook overkill zou zijn. Maar ik zie wel in hoe professionele muzikanten met een redelijk arsenaal aan rackgear en verschillende amps en stompboxes dit wel een ideale oplossing zouden vinden.

Ik zou eerlijk gezegd wel wat meer footcontrollers willen zien met switches en 9v ingebouwd.

Het phantom-power moeten voeden en modden van allerlei apparatuur zou m.i. eigenlijk niet nodig moeten zijn.

Chiel
4 januari 2008, 15:25
Maar ja, de vraag is, wat is de meerwaarde van dit ding op de huidige markt, zoals ik kan inzien is dat vrij weinig...
... dat ik in normaal Nederlands eerst in goed overleg met de bouwer van het apparaat het één en ander kan overleggen en zelfs uitgebreid kan testen vind ik al een heeeele grote meerwaarde. Doe ik liever als iets op de ‘Gok’ in Denemarken of de States te bestellen.

o.a. Ernst Fliek bewijst al jaren dat dergelijke ondernemingen echt wel bestaansrecht hebben. En laten we eerlijk zijn, is het niet gewoon vet dat er producten bestaan zoals Koch en Hook, die met de gevestigde orde de competitie aangaan? Ik vind het in ieder geval echt kicken dat een geartech zoals Paul zijn nek uitsteekt en met een echt bruut en compromisloos product de markt op komt.

Snap overigens de ophef niet van het standaard ontbrekende display?? Ken heel wat gitaristen en zover ik weet heeft echt geen ervan een dergelijk uitgebreid display nodig. Als hij er standaard bij zou zitten zou ik hem zelf waarschijnlijk niet eens erop laten zitten.

BeeJee
4 januari 2008, 15:32
Mee eens, het is natuurlijk wel stoer dat er in Nederland zo'n fantastisch product wordt ontwikkeld. Als je dan daarnaast nog Fliek, Koch, Hook, Marble, Burkey een aantal goede pedalbouwers hebt (oh ja, en van den Hul voor kabels), hoeven we eigenlijk de landsgrenzen niet eens over te kijken om een super set-up te hebben (Ik vergeet vast nog wel een aantal fantastische producenten). Dat is toch wel cool voor zo'n klein landje, vind ik.

De Beer
4 januari 2008, 19:13
Ik zie het nut wel in van zo'n setting maar dan moet je wel heel professioneel bezig zijn. want 1 mic anders voor je cab en daar gaat je perfect afgestelde geluid. Er van uitgaande dat je met en dergelijk systeem het kleine zalen cirquit bent ontgroeid.

Is het, als je zo diep de midi in duikt, niet makkelijker om een sequenser te programmeren per gig (of song) die de juiste settings op volgorde zet.
Dan heb je aan slechts één knop "on stage" genoeg om naar de volgende setting te switchen?
Al het schakel werk kan dan in een 19" doosje.
dat beperkt je in de improvisatie, wederom er van uitgaande dat je met dergelijke systemen een geoliede productie uitvoert.

boss
4 januari 2008, 19:20
Apparaten als de FX1 hebben een "song-mode" die geprogrammeerd worden volgens de setlist.
Daarmee bereik je dus juist wat jij beschrijft, 1 klik en hop naar de volgende song. Met alle vereiste instellingen voor dat nummer.
Maar in zo'n preset kan je dus vrij blijven improviseren met alle mogelijkheden onder je voeten.
En wanneer je dan vervolgens helemaal "los" bent gegaan, kan je met 1 enkel klikje weer terug vallen in de preset.
Dat is nou juist het mooie aan dit soort apparatuur!!

De Beer
4 januari 2008, 19:32
Soort van "bank" per song dus?
Dan schakel je zelf alles binnen 1 song nog han..ehh...voetmatig?

Van de mensen die hier een dergelijk systeem gebruiken ben ik wel benieuwd wat het voor hen de overweging was om zo "extreem" te gaan?

In mijn visie is het live nooit ideaal, en accepteer ik compromisen t.o.v prefectie in geluid die niet volkomen in mijn eigen handen liggen.
Puur interesse, in de voors en tegens.

Het "vaknerd" zijn vind ik trouwens als zeer geldige reden....ieder zijn heug tenslotte!

vinni
4 januari 2008, 19:41
Toen ik nog met een rack werkte had ik ook per song één of meerdere presets. De volgende song had weer eigen presets.
Helaas had mijn Ground Control Pro geen songmode zodat ik alles moest om
programmeren als de setlist veranderde :(

T'is wel veel werk....maar live zo'n verademing....ik kan me veel meer met m'n spel bezig houden terwijl ik toch heel eenvoudig van recto-geluid naar fender clean schakel met een phaser en delay.

En net zoals Chiel ben ik er best wel een beetje trots op dat dit product uit Nederland komt.

Als ik wederom met een rack zou gaan werken dan zou de Gaspedal (zonder expanders) best wel eens op het verlanglijstje kunnen staan.

Vinni

Michael AE
5 januari 2008, 05:16
Soort van "bank" per song dus?
Dan schakel je zelf alles binnen 1 song nog han..ehh...voetmatig?

Van de mensen die hier een dergelijk systeem gebruiken ben ik wel benieuwd wat het voor hen de overweging was om zo "extreem" te gaan?

In mijn visie is het live nooit ideaal, en accepteer ik compromisen t.o.v prefectie in geluid die niet volkomen in mijn eigen handen liggen.
Puur interesse, in de voors en tegens.

Het "vaknerd" zijn vind ik trouwens als zeer geldige reden....ieder zijn heug tenslotte!

Zelf gebruik ik de songfunctie eigenlijk niet vaak, alleen als ik coverwerk moet spelen en ik meerdere soorten sounds nodig heb per nummer.

Met mijn eigen band gebruik ik het meer als een soort veredelde pedalenbak. Twee banks van zes presets met 2 chrunch sounds, 2 heavy rhythm sounds en 2 lead sounds.

De eerste patch is altijd wat droger en de tweede extremer en meer over de top. Meer heb ik niet nodig, want ik kan in elke patch al mijn effecten aan of uit zetten en die setting dan ook tijdens het spelen weer opslaan.

De pedalen staan in een vaste instelling en de rack EFX hebben per patch andere instellingen. Per bank heb ik dan weer andere instellingen van de rack efx of de routing van de pedalen, maar ook per patch kan de routing verschillen. (Bijvoorbeeld of een pedaal voor de preamp zit, of in de loop of gewoon de volgorde van de pedalen zelf.)

Natuurlijk is er geen boon in de zaal die hoort of ik "chorus" uit mijn Voodoolab Analog Chorus pedaal (in de loop of voor de preamp) of mijn 2290 haal, maar de subtiele verschillen maken dat de ene sound gewoon geschikter is voor een bepaald stuk dan de ander en dat heeft vooral met de "feel" van het effect te maken. Vreemd genoeg merkt men dat in het publiek en op het podium dan dus wel.

Bovendien is het gewoon een enorme kik om een complexe setup zelf in elkaar te zetten, te merken dat het allemaal werkt zoals het hoort en het dan ook live te gebruiken. En het ziet er stoer uit met al die lampjes.

Ik ben wel zo'n type die niet overal het nut van zo'n grote setup als voordeel ziet, dus ik speel in kleine tenten ook best wel vaak met 2/3 pedalen en een 1x12, maar in tenten als de Melkweg is het gewoon een toevoeging aan je sound.

Rectifier
5 januari 2008, 21:51
... dat ik in normaal Nederlands eerst in goed overleg met de bouwer van het apparaat het één en ander kan overleggen en zelfs uitgebreid kan testen vind ik al een heeeele grote meerwaarde. Doe ik liever als iets op de ‘Gok’ in Denemarken of de States te bestellen.


Deels mee eens, maar ik mag hopen dat Paul daardoor niet voor elke gitarist custom GAS pedals gaat maken.
No offence maar noem mij een gitarist die z'n hele leven met 1 midi board doet.
Van Ernst zijn er toch een aantal customized producten in de omloop die zijn ontworpen voor een gebruiker en zijn spec.wensen. En zoals elke gitarist verandert deze van smaak/stijl enz. en dan heb je een customized apparaat waar iemand anders misschien niet mee overweg kan.

Dus mag aannemen dat het een universeel apparaat is die in feitte goed en allround moet kunnen werken met elke 19" apparaat zonder dat je daarvoor steeds terug moet.

De Beer
6 januari 2008, 00:25
Bovendien is het gewoon een enorme kik om een complexe setup zelf in elkaar te zetten, te merken dat het allemaal werkt zoals het hoort en het dan ook live te gebruiken. En het ziet er stoer uit met al die lampjes.Juist!
Echt dit vind zelf het aller beste excuus. Alle lofvoor het uivoeren van zo'n systeem.

Diep van binnen (ben ook gitarist en tech) heb ik dat ook. En zekere gemakzucht en dempelvrees(en budget) behoud mij ervan, plus dat ik me er van bewust ben dat het voor mij overbodig is.

Feitelijk fake ik wat jij met veel (mooi) spul doet, en ook ongeveer even veel presets aan geluiden maar dan de "budget way". Ik heb me neergelegd bij eventuele inperfecties.
1 zeer diverse Pre-amp (psa-1) met een G-major, via een FC 200. Voor alles. Een paar patches tot in het diepste detaill gefinetuned. En alle variatie die in de mogenlijkheden liggen van het programmeren....(maar ja, dat moet je dan wel doen Beer!)



Ik ben wel zo'n type die niet overal het nut van zo'n grote setup als voordeel ziet, dus ik speel in kleine tenten ook best wel vaak met 2/3 pedalen en een 1x12, maar in tenten als de Melkweg is het gewoon een toevoeging aan je sound.niets heerlijker on na 6 dagen tweeken op een ingewikkelde set een telecaster door een buizen bak te gesselen met een tubescreamer er tussen....

En die Melkweg....ik kom er nog wel...ooit!

Chiel
6 januari 2008, 13:39
Deels mee eens, maar ik mag hopen dat Paul daardoor niet voor elke gitarist custom GAS pedals gaat maken.
No offence maar noem mij een gitarist die z'n hele leven met 1 midi board doet.
O, maar dat bedoel ik ook helemaal niet. Maar evt. trouble shooting e.d. maken het een stuk eenvoudiger wanneer de makers ervan gewoon in ons eigen landje zitten.
Ben in 7jaar tijd inmiddels al aan mijn 3de Ground control begonnen (komt deels door vocht en deels door het harde werken on the road). Werkt gewoon goed genoeg voor mij en ik kan ze voor een redelijke prijs krijgen. Maar als het GAS pedal van Paul het een leven lang uithoud is de kans groot dat dit mijn volgende pedaal wordt.

BeeJee
6 januari 2008, 15:20
Ik denk dat juist voor bands waarin velen van ons spelen, een slijtvast/betrouwbaar midi-pedaal een enorme toegevoegde waarde kan zijn. Grote pro-acts hebben meestal geen last van rondvliegende pils, zatte dames voor het podium en boven je gear etc. Maar juist in kroegen, zalen en feesttenten waar wij meestal staan, gebeuren nog weleens 'ongelukjes'. Wat denken jullie bijv. van het bekende 'indoor regen' (condens) verhaal in de gemiddelde bloedhete feesttent. In een tent waar 1000-1500 man opeengepakt staan, met een hete lichtshow op het podium... Ik heb het weleens meegemaakt dat het vanaf het tentzeil dan lekker steady op mijn gear staat te druppelen. Dan sta je toch wel met samengeknepen billen te spelen. Gelukkig heeft mijn All Access het tot nu toe netjes volgehouden, maar vrolijk word je daar niet van. Als het Gaspedal daar tegenkan, is dat echt wel een groot pluspunt. Weet iemand trouwens een richtprijs van dat pedaal?

Rectifier
6 januari 2008, 20:40
O, maar dat bedoel ik ook helemaal niet. Maar evt. trouble shooting e.d. maken het een stuk eenvoudiger wanneer de makers ervan gewoon in ons eigen landje zitten.
Ben in 7jaar tijd inmiddels al aan mijn 3de Ground control begonnen (komt deels door vocht en deels door het harde werken on the road). Werkt gewoon goed genoeg voor mij en ik kan ze voor een redelijke prijs krijgen. Maar als het GAS pedal van Paul het een leven lang uithoud is de kans groot dat dit mijn volgende pedaal wordt.

Okeej.
Ik ben ook een tevreden gebruiker van de Ground Control.
Werkt prima en is betaalbaar.

Chiel
7 januari 2008, 16:19
Weet iemand trouwens een richtprijs van dat pedaal?
Ik meen dat hij rond de 1000 euro moest kosten (zonder display). Vind ik overigens een zeer nette prijs als hij doet wat hij belooft.

BeeJee
7 januari 2008, 20:07
Dat is inderdaad concurrerend te noemen ja. Hij is nog niet in productie begrijp ik?

timkermans
16 januari 2008, 01:11
Is hij al in productie?

Harm
16 januari 2008, 11:39
Is hij al in productie?


Volgens mij is Paul met de laatste dingen bezig... Nu de komende weken zit hij even ergens anders... business as usual...

The Gaspedal is wel meer voor de uitgebreide setups...

Harm

timkermans
16 januari 2008, 16:39
Volgens mij is Paul met de laatste dingen bezig... Nu de komende weken zit hij even ergens anders... business as usual...

The Gaspedal is wel meer voor de uitgebreide setups...

Harm

I know, ik sta op punt om 2 volledige setups te bestellen bij hem, maar hij moet wel op tijd kunnen leveren (tegen eind maart alles af!). Ik heb hem gemaild, maar krijg geen respons!

grtz

Harm
16 januari 2008, 17:09
I know, ik sta op punt om 2 volledige setups te bestellen bij hem, maar hij moet wel op tijd kunnen leveren (tegen eind maart alles af!). Ik heb hem gemaild, maar krijg geen respons!

grtz

Hij is denk ik tot einde volgende week weg, misschien iets later, daarna beantwoord hij vast... Paul ie iemand die heel erg druk is, maar zijn werk heel erg serieus neemt!!!
Ik hoop voor je dat hij het op tijd kan doen! Want mooi werk levert hij!

Succes!

Harm

boss
16 januari 2008, 18:16
I know, ik sta op punt om 2 volledige setups te bestellen bij hem, maar hij moet wel op tijd kunnen leveren (tegen eind maart alles af!). Ik heb hem gemaild, maar krijg geen respons!

grtzTimkermans, je hebt PM.

timkermans
17 januari 2008, 12:38
PM to the BOSS