PDA

View Full Version : Death Metal



Geoffrey
2 januari 2008, 16:49
Ik heb momenteel een WARP 7 versterker staan maar ben niet zo tevreden met de klank en heb daarom terug mijn BOSS metalzone erop aangesloten..
maar ik blijf toch wt beperkt en ontevreden over mijn klank.
Ik heb ook niet veel ervaring met andere versterkers, pedalen, ed

Daarom mijn vraag..: weet er iemand hoe ik aan de "ultieme" zware metalklank kan komen? zowat die harde ruwe diepe klank a la Nile enzo..?
versterker.. gitaar lager stemmen.. andere elementen..

Ik heb al meerdere winkels afgelopen (in België) maar daar draait het jammergenoeg meestal om zo veel mogelijk geld verdienen in een zo kort mogelijke tijd.. daarom krijg ik ook nooit een deftig antwoord op mijn vraag..

Dank bij voorbaat

interessander
2 januari 2008, 16:57
Wat voor gitaar heb je?
H&K heeft ook de warp tube uitgebracht meen ik, die is misschien beter geschikt.

Veelgebruikte versterkers voor death metal/mogelijke kandidaten:

Peavey 5150
ENGL Powerball, Invader, Savage120
Mesa/Boogie Rectifier, Mark III/IV

Eigenlijk hebben de meeste merken wel een high gain amp in hun arsenaal, een andere optie is om een versterker te boosten met een pedaal zoals de tube screamer van ibanez.

Geoffrey
2 januari 2008, 17:07
Wel ik heb een Bc rich Warlock Platinum.. en die is momenteel 3 weken oud.. hij is wel nog volledig origineel.. nog niet lager gestemd enzo.
weet jij misschien op welke toon ik hem lager kan stemmen?

owkey..bedankt
ik zal de merken eens zoeken die je me gegeven hebt.

interessander
2 januari 2008, 17:12
Als ik me niet vergis staat Nile in A gestemd, dat red je niet met een standaard snarenset van een gitaar die in E staat. Dus als je omlaag wil moet je dikkere snaren gebruiken omdat ze anders enorm aan gaan lopen.

Er zijn hierover wel een aantal topics te vinden via de search welke diktes voor lagere stemmingen geschikt zijn.

Eveneens over elementen is veel te vinden, ik heb zelf geen ervaring met BC rich maar ik heb niet altijd goede verhalen gehoord over de standaard elementen in de gitaren uit deze serie.

Jellyfish00
2 januari 2008, 18:01
Dit is een dubbel topic, staat ook al bij versterkers..

Geoffrey
2 januari 2008, 18:22
Inderdaad.. ik heb hem dubbel geplaatst!
het gaat zowel over versters als over randapparatuur..


Dit is een dubbel topic, staat ook al bij versterkers..

Geoffrey
2 januari 2008, 18:25
Nile staat inderdaad in A gestemd..en ik geloof dat hun snaren beginnen vanaf 0.70..

Over de standaard elementen van bc rich weet ik ook niets.. heb jij een goeie ervaring met een bepaald element..?


Als ik me niet vergis staat Nile in A gestemd, dat red je niet met een standaard snarenset van een gitaar die in E staat. Dus als je omlaag wil moet je dikkere snaren gebruiken omdat ze anders enorm aan gaan lopen.

Er zijn hierover wel een aantal topics te vinden via de search welke diktes voor lagere stemmingen geschikt zijn.

Eveneens over elementen is veel te vinden, ik heb zelf geen ervaring met BC rich maar ik heb niet altijd goede verhalen gehoord over de standaard elementen in de gitaren uit deze serie.

RedBuell
2 januari 2008, 20:23
Probeer eens een Boss metalcore, klinkt stukken beter dan zo'n metalzone.

Geoffrey
2 januari 2008, 21:29
en wat is het verschil..?



Probeer eens een Boss metalcore, klinkt stukken beter dan zo'n metalzone.

RedBuell
2 januari 2008, 21:40
Geluid uitleggen vind ik altijd een beetje moeilijk maar een metalzone vind ik erg compressed en schreeuwerig fel klinken terwijl een metalcore veel meer ballen heeft waar je een lekkere chugga chugga chugga uit kan halen. Het pedaal is lekker stil, niet duur maar mist alleen dynamiek in mijn opinie. Mijn maat heeft er ook een en speelt er mee in een Metalcore band en is er weg van, ik zou hem eens testen naast een metalzone dan hoor je het verschil wel. Kijk ook eens op youtube, zijn zat samples van metalcore en metalzone te vinden.

x19
2 januari 2008, 21:47
test eens een uber metal van line 6
ik ken jou probleem bij mijn oefenversterker.
ik haal er in ieder geval een sound uit dat ik ideaal vind met dit pedaaltje.
en hij is ook best veelzijdig

Geoffrey
2 januari 2008, 22:38
bedankt.. zal ik zeker eens doen.
wat heb je van oefenversterker..?

ze hadden mij ergens een roland gp8 aangeraden..maar ik ken er de mogelijkheden eigenlijk niet van.


test eens een uber metal van line 6
ik ken jou probleem bij mijn oefenversterker.
ik haal er in ieder geval een sound uit dat ik ideaal vind met dit pedaaltje.
en hij is ook best veelzijdig

Vonk
2 januari 2008, 22:52
Als je in E gestemd blijft kun je nooit een deathmetalgeluid krijgen (al zijn er bands die het aankunnen). Hieronder zie je dat Nile in Drop-A stemt, dat is wel even andere koek dan E (overigens gewoon van het Nile/forum gehaald)

What gear does Karl use?

Dean V Nile Custom
Dean 79 V
Jackson Custom shop V
KXK Spear V
Fender Strat with Jackson Neck

Pickups : Seymour Duncan Invader
Strings: SIT .070 .050 .038 .017 .012 .010

Picks
Dunlop Jazz Stubby 3.0

Marshall JCM 2000 DSL 100 heads
Marshall 1960 a/b cabs with 70 watt celestions

Roland G-P8
Roland GR-1 Guitar synth
Studio Logic Midi Pedals

Customized P-4 2.4
running Sonar and reality software
Layla Soundcard
Motu interface

Cables are all Monster cable everywhere

What does Nile tune to?

Drop-A.

What scales does Nile use?

"The Double Harmonic Minor, the diminished, 5th mode Harmonic Minor, Phrygian, The Byzantine, The Snake Charmer, Hirojoshi, Kumoi, Hungarian Minor all see lots of action."