PDA

View Full Version : Death Metal



Geoffrey
2 januari 2008, 16:49
Ik heb momenteel een WARP 7 versterker staan maar ben niet zo tevreden met de klank en heb daarom terug mijn BOSS metalzone erop aangesloten..
maar ik blijf toch wt beperkt en ontevreden over mijn klank.
Ik heb ook niet veel ervaring met andere versterkers, pedalen, ed

Daarom mijn vraag..: weet er iemand hoe ik aan de "ultieme" zware metalklank kan komen? zowat die harde ruwe diepe klank a la Nile enzo..?
versterker.. gitaar lager stemmen.. andere elementen..

Ik heb al meerdere winkels afgelopen (in België) maar daar draait het jammergenoeg meestal om zo veel mogelijk geld verdienen in een zo kort mogelijke tijd.. daarom krijg ik ook nooit een deftig antwoord op mijn vraag..

Dank bij voorbaat

interessander
2 januari 2008, 16:57
Wat voor gitaar heb je?
H&K heeft ook de warp tube uitgebracht meen ik, die is misschien beter geschikt.

Veelgebruikte versterkers voor death metal/mogelijke kandidaten:

Peavey 5150
ENGL Powerball, Invader, Savage120
Mesa/Boogie Rectifier, Mark III/IV

Eigenlijk hebben de meeste merken wel een high gain amp in hun arsenaal, een andere optie is om een versterker te boosten met een pedaal zoals de tube screamer van ibanez.

Geoffrey
2 januari 2008, 17:07
Wel ik heb een Bc rich Warlock Platinum.. en die is momenteel 3 weken oud.. hij is wel nog volledig origineel.. nog niet lager gestemd enzo.
weet jij misschien op welke toon ik hem lager kan stemmen?

owkey..bedankt
ik zal de merken eens zoeken die je me gegeven hebt.

interessander
2 januari 2008, 17:12
Als ik me niet vergis staat Nile in A gestemd, dat red je niet met een standaard snarenset van een gitaar die in E staat. Dus als je omlaag wil moet je dikkere snaren gebruiken omdat ze anders enorm aan gaan lopen.

Er zijn hierover wel een aantal topics te vinden via de search welke diktes voor lagere stemmingen geschikt zijn.