PDA

View Full Version : Versterker voor rond de 600 euro



Potatohead
2 januari 2008, 16:26
Hallo,

Ik ga morgen naar musik produktiv in duitsland om een versterker voor rond de 600 euro te kopen (momenteel heb ik nog geen band, maar ik ben er wel mee bezig).
Mij is een line 6 spider 3 of een jcm800 aangeraden.
Ikzelf speel vooral gitaarsolo's en muziek richting de rock en metal kant op.
Dus nu was ik benieuwd welke versterker jullie mij kunnen aanraden.


alvast bedankt;)

Peter

Wickerman
2 januari 2008, 16:39
Hallo,

Ik ga morgen naar musik produktiv in duitsland om een versterker voor rond de 600 euro te kopen (momenteel heb ik nog geen band, maar ik ben er wel mee bezig).
Mij is een line 6 spider 3 of een jcm800 aangeraden.
Ikzelf speel vooral gitaarsolo's en muziek richting de rock en metal kant op.
Dus nu was ik benieuwd welke versterker jullie mij kunnen aanraden.


alvast bedankt;)

Peter
Voor mij een glas water
-dat hebben we niet
-Doe dan maar een bord spaghetti

Ga gewoon testen, en haal er dan de mogelijkheden uit, jouw oren beslissen, right ?

MarkV
2 januari 2008, 16:48
JCM 800 zal moeilijk gaan bij Music Productiv, of hebben ze een tweedehands afdeling?

Voor rond dezelfde prijs: een Peavey Classic 30 voor Rock, de Peavey Valveking voor meer metal. Zijn beide buizenbakken, net als de Marshall.

Sowieso een gekke afweging: een line6 of een oudere Marshall? Wat wil je eigenlijk? Een goede buizenbak of een alles in 1 modeling bak? Persoonlijk zou ik dan een buizenversterker nemen!

Voor een band situatie lijken me de lage wattage line6 versterkers minder geschikt.

Jimwoud
2 januari 2008, 16:57
Wat wil je:
- Is het ook voor in de band
- Buizen of transistor
- combo of top+speakerkast

Voor 600 euro kun je 2de hands wel wat leuks op de kop tikken, nieuw wordt het al snel een transistor stack of een buizencombo. Maar er is niet veel keus. Maar hangt ook van de bovenstaande keuzes af.

Ik zou zeker kijken naar(even gecheckt op hun site):
-Peavey ValveKing combo's 1x12 en 2x12
-Bugera(als ze ze al hebben)
-Randall RG75 G3 of RG200 G3
-Tech 21 Trademark 60
-Line 6 Spider Valve 112
-Line 6 Flextone
-Roland cube
-Vox ad XL

Zijn prima versterkers voor rock/metal

Riky
2 januari 2008, 17:03
Voor een band situatie lijken me de lage wattage line6 versterkers minder geschikt.


:???: :???: wat vind jij lage wattage's dan?? Met 100watt kun je echt al wel in band formatie spelen...

Jorikjet
2 januari 2008, 17:20
JCM 800 zal moeilijk gaan bij Music Productiv, of hebben ze een tweedehands afdeling?


ze maken nu toch ook reissues ervan?

Squier4ever
2 januari 2008, 17:41
:???: :???: wat vind jij lage wattage's dan?? Met 100watt kun je echt al wel in band formatie spelen...

gast met 30 watt ook....

er zijn ook 15 en 30 watt spider, hoeft niet meteen 100 watt te zijn.

Potatohead
2 januari 2008, 17:42
ten eerste bedankt voor de reacties tot dusverre;)

nou het probleem is dat ik er zelf niet bepaald veel verstand van heb, wat bijvoorbeeld het verschil in geluid is tussen een transistor en buizenversterker dan en of je met een buizenversterker minder geluidsopties hebt dan bijvoorbeeld met een transistor.
Ik zou nl graag zon solo geluid willen creeren dat lijkt op de solos in een metal achtig nummer (bijvoorbeeld moonlight van kamelot) en natuurlijk de geluiden die ik eerder in de post noemde.

of ik een combo of een top+speakerkast wil kan ik zo ook niet zeggen wegens een tekort aan kennis dus:p

mvg

Jellyfish00
2 januari 2008, 17:52
Weetje wat, sluit jezelf een weekend op achter de computer, ga ALLES opzoek over versterkers, buizen transistors en combo's, en kom dan terug.

ErikE
2 januari 2008, 17:54
Ik ga mee met de Line6 Spider Valve.

AART
2 januari 2008, 18:11
Mesa/Boogie Caliber .50+ met grafische EQ. Leuk brutaal metalmonstertje voor rond de 600 euro.

LCH
2 januari 2008, 18:43
nou het probleem is dat ik er zelf niet bepaald veel verstand van heb
Houden zo!


wat bijvoorbeeld het verschil in geluid is tussen een transistor en buizenversterker dan en of je met een buizenversterker minder geluidsopties hebt dan bijvoorbeeld met een transistor.
Is dat belangrijk dan?

Bij je geboorte heb je twee oren meegekregen als het goed is. Dat zijn prima hulpmiddelen om te bepalen wat voor jou lekker klinkt. Het is maar zo simpel: je pakt een versterker en als 'ie niet klinkt smijt je 'm in een hoek. Ze hebben daar namelijk nog honderden versterkers. Zo kom je vanzelf de amp tegen die je goed vindt.

En kijk niet naar merk, type, wel/geen buizen, modeling, of andere technische info. Wees blij dat je door je onkunde zonder vooroordeel je amp kunt uitzoeken... ;)

Succes!!

Potatohead
2 januari 2008, 20:53
naja ik ben alleen bang dat ik straks iets koop wat ik zelf wel goed vind klinken maar wat eigenlijk rotzooi is.

TimmU
2 januari 2008, 21:26
die JCM800 reissues red je nevernooit met je budget. een top kost ong. 1100 euro uit die serie.
Eerder genoemd ,kijk naar een Peavey valveking 2x12, kun je meer dan hard zat in een band, later evt. ook nog een cabinet ondergooien ,dikke distortion en een toffe clean heeft ie al , dus dan hoef je nog maar een paar pedaaltjes te kopen , en dan zit je helemaal geramd!
http://img86.imageshack.us/img86/8296/212arab3lx.jpg de achterkant.

http://www.instrumentpro.com/Merchant2/graphics/00000001/pea0575650.jpg voorkant

Of ie een reverb heeft, weet ik niet .Zo niet, wat ideetjes voor een paar pedaaltjes evt. aan te schaffen : een Tubescreamer (TS-9? ) , Chorus, Delay , (Reverb) ,Wah . Dan heb je een prachtige , veelzijdige set thuis staan!inpluggen, en gaan met die handel.
Maar, zoals het altijd hier al geschreeuwd word : Testen zal je ,kreng! Als je naar de Musik-Produktiv gaat, neem je gitaar/gitaren mee, en test gewoon alles. ook al zit het ietsjes boven je budget, je ouders kunnen je vast wel wat lenen ,als je dé versterker voor jou heb gevonden.

LCH
2 januari 2008, 21:48
naja ik ben alleen bang dat ik straks iets koop wat ik zelf wel goed vind klinken maar wat eigenlijk rotzooi is.
Iets wat jij goed vindt kan nooit rotzooi zijn. Jij vindt het immers goed? Je bedoelt waarschijnlijk bouwkwaliteit en al dat soort dingen. Ik kan je gerust stellen: tegenwoordig bouwt men geen slechte versterkers meer en al helemaal niet als ze 600 euro kosten. Het gaat puur om je smaak.

Hierboven wordt een Peavey Valveking aangeraden. Er zijn meer die het een goede amp vinden. Persoonlijk vind ik het rotzooi. Daar gaan we dus al, iedereen heeft z'n eigen idee.

Potatohead
3 januari 2008, 18:22
nou ik heb vandaag een peavey valveking gekocht, alleen het probleem dat ik nu heb is dat er geen metal geluid uit krijg, als ik de gain helemaal opendraai en hem op het lead kanaal heb staan dan heb ik hooghuid een wat harder randje op de clean.
dus ik ben nu bang dat hij deels kapot is ofzo, aangezien het cleane kanaal het wel goed doet.
Iemand enig idee wat ik hier aan zou kunnen doen?

Mvg

LCH
3 januari 2008, 19:07
Was dat in de winkel ook al zo of heb je 'm blind gekocht... ?

Potatohead
3 januari 2008, 19:09
in de winkel niet, maar ik kreeg die niet mee, eentje uit het magazijn werd me verkocht

LCH
3 januari 2008, 19:28
Als je een amp mee hebt gekregen die niet precies hetzelfde reageert als die in de winkel is er wat mis mee. Ik heb maar één advies: terug naar de winkel met kassabon!

Heb je nog meer getest dan alleen de Valveking? En wat deed je besluiten de VK te nemen?

marter544
3 januari 2008, 20:20
nou ik heb vandaag een peavey valveking gekocht, alleen het probleem dat ik nu heb is dat er geen metal geluid uit krijg, als ik de gain helemaal opendraai en hem op het lead kanaal heb staan dan heb ik hooghuid een wat harder randje op de clean.
dus ik ben nu bang dat hij deels kapot is ofzo, aangezien het cleane kanaal het wel goed doet.
Iemand enig idee wat ik hier aan zou kunnen doen?

Mvg

Vreemd, een vriend van me heeft er zo één, en die doet prima metal.. Gebruik je nu een andere gitaar? En er zit een knopje op, dat gain boost heet, druk die ook eens in.

TimmU
3 januari 2008, 20:24
daar moet wat mis mee zijn , heb je em wel goed ingesteld? die valvekings kunnen wel scheuren ,as far as I know.

Potatohead
3 januari 2008, 22:31
de gain boost enzo is allemaal al ingedrukt, alles al geprobeerd, maar ik krijg er geen metal geluid uit:( dan wordt het waarschijnlijk terug rijden naar duitsland...

Potatohead
4 januari 2008, 17:27
nou vandaag terug geweest en nieuwe versterker gehaald;) deze doet het gelukkig wel goed:d, ik heb deze gehaald omdat ik het persoonlijk erg mooi geluid vond en hij is natuurlijk volledig buizen en dat voor maar 500 euro.

toon-
4 januari 2008, 17:39
nou vandaag terug geweest en nieuwe versterker gehaald;) deze doet het gelukkig wel goed:d, ik heb deze gehaald omdat ik het persoonlijk erg mooi geluid vond en hij is natuurlijk volledig buizen en dat voor maar 500 euro.

Is het een andere als de peavey VK?

Potatohead
4 januari 2008, 20:05
nope de peavey vk 212

LP_CL
4 januari 2008, 20:10
gast met 30 watt ook....

er zijn ook 15 en 30 watt spider, hoeft niet meteen 100 watt te zijn.
man vergeet dat maar... 15 of 30W transistoramp is ZEKER niet genoeg. Vroeger geraakte ik met mijn 80W peavey Bandit transtube zelfs niet makkelijk boven een drum uit.

/EDIT: oops, niet gezien dat de topicstarter al een versterker gekocht had. DAn is dit ietwat irrelevant.

Puerco
4 januari 2008, 21:14
Gefeliciteerd, ik vind het een mooi ding, er ontbreken alleen nog wat fototjes (van de jouwe liefst met jou en je gitaar erbij) en als het ff kan een clipje.
Zo een 100W 2X12 monster is dat een beetje thuis te bespelen of heb je de wijkagent al aan de deur gehad?

Eko
4 januari 2008, 22:21
Feli met de Peavey. Jammer dat je naar Duitsland bent gegaan. Ze zijn dichterbij gewoon voor hetzelfde geld te koop in Nederland nog wel.
Voor de rest een prima amp met een mooi geluid.

Potatohead
4 januari 2008, 23:09
@puerco

Nou als ik hem helemaal opendraai verslechterd de relatie met de buren waarschijnlijk wel wat ja:P
dus ik hou hem toch wel redelijk laag he;) voorzover dat mogelijk is natuurlijk
Ik maak er binnenkort ook wel wat fototjes van

@eko
Ja naja de musik productiv is mij door velen aangeraden, en ik dacht ik ben er nu toch dus dan koop ik hem ook gelijk he;)

new deep
5 januari 2008, 00:27
Gezien je budget bijvoorbeeld; Orange Tiny terror, Peavey Valveking of occasion Koch Twintone.

ErikE
5 januari 2008, 02:22
Mocht je de Valve King morgen weer wegdoen...

TimmU
5 januari 2008, 03:09
Gefeliciteerd, ik vind het een mooi ding, er ontbreken alleen nog wat fototjes (van de jouwe liefst met jou en je gitaar erbij) en als het ff kan een clipje.
Zo een 100W 2X12 monster is dat een beetje thuis te bespelen of heb je de wijkagent al aan de deur gehad?
Master volume!:)

Me_bigboy
6 januari 2008, 19:56
Wat je ook eens kan overwegen is een RG50tc (tube) van randall, velen kennen hem niet maar dat is ook een buizenbak voor ongeveer 500 euro. instant hard-rock en metal, clean is ook meer of redelijk te noemen.