PDA

View Full Version : Zo kan het ook!!



Iceman
1 december 2001, 21:50
Heb demootje opgenomen, staat op http://www.killdivision.nl
Of je het baggerherrie vind of niet maakt nu niet uit, wou uitleggen HOE die opgenomen is. Allereerst thuis op de computer met een meersporen-opnameprogje (in dit geval Samplitude)op een spoor een clicktrack opgenomen. Toen de gitaarrifjes met de POD en de zang (met de koptelefoon als micro!!)op aparte spoortjes gezet. Mixje met de clicktrack hard op cd gebrand!! Nu komt het......dat cdeetje noem ik de guide-cd, drummer heeft dat cdtje al thuis kunnen beluisteren en zit in de opnameruimte met een gewone cd-speler en een koptelefoon ingeplugt. Hij bedient zelf de cdspeler, outs van de speler gaat in de recorder op een spoor, drums op andere sporen. Op deze manier heb ik geen overspraak en kan ik later (met die guide-opnamen) de gitaren en zang opnieuw opnemen. Guidesporen weg enmixen maar. Eindresultaat op de site. Opnemen in studio (dit geval luxe oefenruimte) heeft 4 uurtjes geduurd, kosten 50 piek.............

Kitaarhiero
13 december 2001, 17:34
Da's volgens mij een hardstikke goeie manier van opnemen. als ik ooit aan opnemen toekom doe ik dat ongeveer zo.
niet met Clicktrack echter, als we de drums opnemen (als eerste) speelt gewoon iedereen mee, en daarna nemen we op met de drums als Backing track ofzo... In paren denk ik met een 4-sporen dingetje, drums en zang elk een eigen spoor, dan Bas- en leadgitaar (Links) en dan Slaggitaar en Saxofoon. zang kan misschien gelijk met de bas-leadgitaar.

Iceman
1 januari 2002, 16:28
Jep, das beter, met de drums als guide leeft de opname meer. In mijn geval had ik thuis al wat nummertjes gemaakt en wilde ik geen tijd verspillen aan oefenen. nadeel van jouw manier is de overspraak op drums. Misschien een idee om met een POD en meerdere koptelefonen op te nemen.

F00L
7 februari 2002, 17:38
Superopname (ook kewle muziek)
zal ns kijken of wij ook zoiets kunnen regelen, zou wel fijn zijn