PDA

View Full Version : Toneport icm oa GuitarRig



Dribbel_
2 januari 2008, 14:21
Hallo, even snel een vraagje dan maar wat betreft iets opnemen dus hier zal het goed moeten staan :chicken:

Ik wil graag mijn toneport ook gebruiken samen met mijn GuitarRig software ipv alleen de line 6 software. Dit zou opzich moeten kunnen toch omdat de toneport een externe geluidskaart is? De geluidskaart van m'n computer trekt het zelf helaas niet daardoor is er latency en een upgrade zit er niet in aangezien het in m'n laptop zit.

Maar nu het probleem als ik de toneport gebruik met de guitarrigsofware krijg ik een gigantische ruis er doorheen. De latency is helemaal weg maar door die ruis is er niks meer aan het overstemd het geluid zelf dus het is niet iets om te mierenneucken.

Wat zal hier de oplossing voor zijn??

Alvast bedankt

jw009
2 januari 2008, 14:56
Heb je gearbox aan staan? Zo ja misschien ligt het daaraan, probeer het eens zonder gearbox.

ALs j gearbox niet gebruikt zou ik eens proberen om die ook aan te zetten, en dan geen versterkermodel en cab selecteren en alleen de noisegate. Wellicht dat dit werkt, succes.

Dribbel_
2 januari 2008, 15:08
Bedankt! Heb het geprobeert maar helaas werkt het nog steeds niet :mad:

Vilow
2 januari 2008, 15:17
Ik zelf gebruik de toneport ux2 in combinatie met guitar rig 3 , bij mij werkt het ideaal heb je de asio4 all drivers geinstalleerd, deze zijn essentieel. kijk ook even bij de setting in guitarrig of je de toneport als input device heb staan de toneport moet je ook als mic-input/opneemapparatuur kiezen bij je windows geluidsconfiguratie.

succes iig ik hou dit topic ff in de gaten misschien dat ik je nog verder kan helpen.

Vilow
2 januari 2008, 15:18
ohja gearbox is totaal overbodig btw!

Dribbel_
2 januari 2008, 15:20
Ojkee dank je ik ga het proberen! Ik hou jullie op de hoogte 8-)

Dribbel_
2 januari 2008, 15:43
Jeej het werkt nu goed. Denk dat het ook aan het programma lag. Had eerst guitarrig 2 maar zelf na al jouw stappen ruisde het nog. Nu guitarrig 3 erop gezet en het werkt perfect :chicken:
Je bent m'n held van vandaag :cheerup:
:P
Thnx

Vilow
3 januari 2008, 11:20
jeej:P

betreft je pm, ik zelf kan gewoon .bnk's toevoegen en opslaan/editen en dergelijke.

\m/

Dribbel_
4 januari 2008, 01:19
jeej:P

betreft je pm, ik zelf kan gewoon .bnk's toevoegen en opslaan/editen en dergelijke.

\m/


Hey, ja ik had een andere versie dan want ik had die er af gegooit en een nieuwe gehaald en daarvan lukt het wel met tijd terugzetten dus dat zit helemaal goed :) nog bedankt!!

En als je nog wat vette patches hebt.... :cooler: