PDA

View Full Version : string-thru-bridge brug op Jagmaster.



aestrid
2 januari 2008, 10:42
Weet iemand waar je deze in nederland kunt kopen of bestellen?
Ik zoek er namelijk 2 voor mijn 2 jagmasters.

Ik ga de tremolo-bruggen eruit halen, want die gebruik ik nooit en ik speel met .013 snaren. Om te voorkomen dat de snaren door de spanning de brug steeds omhoog trok had ik er een blok hout tussen geslagen.
Maar nu..., nog steeds door die spanning, trekken de snaren de brug door het hout net achter het brug element.
Een beetje jammer van die constructie, maar verder erg fijne gitaren. Maar goed nu is het leed toch al geschied en moet ik gaan hakken en boren.
Ik heb er wel andere elementen in gezet in de een jeff beck SD achter en een SD humb. voor en in de andere enkel een Jaguar SC uit '66 voorin.
Ik heb 2 chinese van dezelfde serie, maar de een met een scale van 25,75 en de ander 24,75. Weet iemand daar meer over?

vulvasonic
2 januari 2008, 18:36
De scale is anders, dat is een feit. Maar daar is verder niets zinnigs over te zeggen. In het verleden hebben we dat vaker gezien, bij de Mustang bijvoorbeeld, hoewel het kortere model slechts zeer mondjesmaat verkocht is.
En niet alleen de mensuur, maar ook de breedte van de hals was een optie (bijvoorbeeld ook bij de gewone Amerikaanse stratocaster). Niemand heeft ooit een bredere hals gezien en toch was het een heel gewone standaard optie (ik heb dat overigens wel bij twee vrijwel identieke Japanse strats meegemaakt).

En voor de brug moet je even gaan kijken bij Vox Humana in Nederland (Vlaardingen, meen ik), of Rockinger.de (Duitsland) of een van de vele andere winkels waar losse onderdelen voor de gitaar verkocht worden... :D

Succes!

Orpheo
2 januari 2008, 18:45
waarom zet je niet een blok hout in de gitaar op de plaats van de veren, en achter het tremblok?

je hele verhaal is niet echt uhm...Helder. Een fotootje zou een hoop schelen.

Squier4ever
2 januari 2008, 18:47
waarom zet je niet een blok hout in de gitaar op de plaats van de veren, en achter het tremblok?

je hele verhaal is niet echt uhm...Helder. Een fotootje zou een hoop schelen.

volgens mij is dat al gebeurd, maar werkt niet fatsoenlijk, dat is iig wat ik uit het verhaal opmaak.

G.G.
2 januari 2008, 18:51
je hele verhaal is niet echt uhm...Helder. Een fotootje zou een hoop schelen.

Zoals ik het lees:

De 0.13 snaren trekken zo hard aan de brug, dat de 6 schroeven van de brug het hout doen scheuren tussen brug en elementruimte.

Orpheo
2 januari 2008, 18:52
heb je slecht hout gepakt :D ik heb ook 013 snaren, en ik heb er ook een blokkie tussen gezet.

Wat je kan doen is er een blokje staal tussenleggen. Het gaat vooral om het stuk achter de trem. (dus aan de andere kant van waar de veren zitten). als je daar gewoon een blok staal, of ebben ofzo zet, ben je klaar. Om nu hout te gaan zitten inlijmen, en dan stringthru maken, is imo de gitaar niet waard.

G.G.
2 januari 2008, 19:35
Om nu hout te gaan zitten inlijmen, en dan stringthru maken, is imo de gitaar niet waard.

Financieel is het het misschien niet waard, maar er kunnen andere redenen zijn.... Ze zijn blijkbaar wel wat waard voor TS, aangezien er toch twee SD elementen in gegaan zijn.

Mijn Hondo is ook geen ruk waard, maar toch is er voor een klein kapitaaltje aan verklust, de waarde kan in iets heel anders zitten dan het financiele.

aestrid
3 januari 2008, 09:19
een blokje stevig hout zit er al aan de andere kant van de brug.

En precies wat G.G. zegt de snaren trekken nu de brug door dat stukje hout tussen de brug en de elementruimte.

Ik wil er geen string-thru-body van maken. Gewoon een simpele string-thru-bridge brug erop en klaar.

Zoveel heb ik er nou ook niet voor over. Ze spelen gewoon lekker en niet al te duur , zodat je er zonder schuldgevoel in kan gaan lopen hakken en boren.
:) Is mijn mening dan..

Ik zal eens kijken bij vox humana en rockinger.de

bedankt , bo-