PDA

View Full Version : Iemand ervaring met danelectro (59 dano black)



sjoerd5
2 januari 2008, 09:07
Hey

Heeft iemand ervaring met de nieuwe serie van Danelectro.
Ik zit er hard over na te denken om de 59 dano black te kopen.

http://www.feedback.nl/?b=22250PB&a= (http://www.feedback.nl/?b=22250PB&a)

Jay75
2 januari 2008, 09:58
Kost toch bijna niks dat ding en ziet er vet uit!
Gewoon kopen!

d'oh
2 januari 2008, 11:42
Gitarist was er erg lovend over en ze zien er vreselijk geil uit!

yanto
2 januari 2008, 12:34
Ik heb er een. De prijs/kwaliteit verhouding is erg goed. Goede afwerking en bespeelbaarheid, is stemvast (ook met alternatieve stemmingen). Heeft echt die typische Daneletro sound erg goed voor slide, maar ook voor alternatieve rock en blues. Gewoon kopen dus :)

Pepe
2 januari 2008, 12:42
Ik heb een oude USA silvertone (dezelfde gitaar, andere naam) en een koreaans U59 gehad. De koreaan was best goed, veel karakter maar de Silvertone klonk wel beter.
Ze hebben niet zoveel sustain maar het geluid hangt een beetje tussen Gretsch en Rickenbacker in... niet slecht hu.
Ze zijn een tijdje afwezig geweest -de Koreanen- en ik stel me zo voor dat ze nu uit China komen. Dat wil niet zeggen dat ze slechter zijn maar om dan blind te gaan kopen...
Maar laat maar weten als je er eentje gehaald heb

sjoerd5
2 januari 2008, 12:45
bedankt jongens.
Ik heb het geld bijna bij elkaar.
Maar ik ga hem natuurlijk uitgebreid testen.

bass blom
2 januari 2008, 13:10
tape aan de zijkant voor een gave vintage uitstraling. :nervous:

gaffatape?

Dirkdewaard
2 januari 2008, 13:14
Koel ding, ik heb er laatst ook een gekocht. Erg leuk geluid.

E-J
2 januari 2008, 17:07
Ik heb laatst een mooie rooie bespeeld in Eindhoven en kan volledig beamen wat Yanto zegt. Ze spelen lekker licht (en wegen ook echt niets!!!), blijft goed op stemming en een verschrikkelijk vet geluidje. Het deed mij aan een soort van opgevoerde Telecaster klinken, enorm veel crunch... niet normaal :)

Squier4ever
2 januari 2008, 17:37
Ik heb laatst een mooie rooie bespeeld in Eindhoven en kan volledig beamen wat Yanto zegt. Ze spelen lekker licht (en wegen ook echt niets!!!), blijft goed op stemming en een verschrikkelijk vet geluidje. Het deed mij aan een soort van opgevoerde Telecaster klinken, enorm veel crunch... niet normaal :)

zag ze er laatst ook hangen, verschrikkelijk vette dingen vind ik het.