PDA

View Full Version : Epiphone LP Standard (Plus)



Timp Daddy
2 januari 2008, 00:43
Hey hallo,

Mijn gitaren kennis rijkt totaal niet ver en ik speel al vele jaren op een Ibanez uit de RG serie. Deze bevalt uitstekend maar ik ben toch opzoek naar iets anders.
Het probleem is alleen dat ik honderd procent linkshandig ben...
Nou heb ik wat topics hier af gestruind en wat linkshandige gitaarsites gevonden. Mijn oog is gevallen op de Epiphone LP Standard, Hertiga Sunburst uiterlijk op de body. Waarom ik deze wil weet ik zelf niet eens precies, behalve dat ik hem zoiezo erg mooi vind.
Een lang verhaal hier op gaan hangen over wat ik verder precies zoek in een nieuw gitaar heeft geen zin omdat ik nog nooit een andere gitaar in mijn handen heb gehad behalve de ibanez die ik nu heb. Het enige wat ik een beetje kan zeggen is dat de gitaar minder richting hardrock moet zitten maar wel een warm, vol en helder (maar niet scherp/fel) geluid moet hebben. Na wat ik heb gelezen komt een LP wel in de buurt van dat denk ik, en een Epiphone is budget technisch gezien dat een logische keus?

Maar na dit zweverige verhaal eindelijk mijn echte vraag. Ik ben twee Epiphone LP Standard met Hertiga Sunburst tegen gekomen. Namelijk deze:

http://www.peterverspuy.nl/xx/images/catalogus/resize/450x1000_14574.jpg

http://img529.imageshack.us/img529/3849/lpstandardsbav0.jpg