PDA

View Full Version : Ernie Ball 0.10 Strings



Aeonis
1 januari 2008, 20:52
Ik ben van plan om nieuwe snaren op mn gitaar te zetten en ga Ernie Balls proberen.. Ik heb op het moment 0.10 stock snaren op mn gitaar zitten, geen idee welk merk, maar ik ben tevreden met de dikte..

Nu hebben ze verschillende 0.10 snaren van Ernie Ball, namelijk:
- Ernie Ball Regular Slinky (10-13-17-26-36-46)
- Ernie Ball Regular Slinky Reinforced Plain Strings (10-13-17-26-36-46)
- Ernie Ball Extra Light Nickel Wound Custom Gauge (10-14-20w-28-40-50)

Iemand ervaring met deze snaren?

Wat is het verschil tussen Regular Slinky's (rond de 6-7 euro) en Regular Slinky Reinforced Plain (rond de 9 euro)?

Bij voorbaat dank,
M.v.g. Aeonis~

Pais
1 januari 2008, 21:29
Ik zou zeggen; koop ze allemaal, test ze en vertel t ons. :hippie:

R.W.
2 januari 2008, 10:03
ik zou of de regulars of de reinforced serie proberen,

de regulars is een normale set,
de reinforced in principe ook, maar dan zijn de g b en e snaar bij het balletje extra versterkt zodat ze minder snel breken

EuroCinema
2 januari 2008, 11:19
Het grootste verschil is de omwonden g-snaar in de derde set. Ik vind dat erg prettig, maar het buigt wel een heel stuk lastiger.

Aeonis
2 januari 2008, 11:32
ik zou of de regulars of de reinforced serie proberen,

de regulars is een normale set,
de reinforced in principe ook, maar dan zijn de g b en e snaar bij het balletje extra versterkt zodat ze minder snel brekenBedankt voor de info :)

Ik heb ff gegoogled op die versterking en kwam de volgende informatie tegen:

"Ernie Ball - Reinforced Plain Strings: A patented winding of bronze wire is tightly wrapped around the lock twist of the ball end. String slippage and breakage are minimized at the ball end where these most often occur. RPS strings last longer and stay in tune better than conventional plain strings."

Dat klinkt goed. Ik ga deze maar es ff proberen. Ik zal jullie laten weten wat ik dr van vind :)

JohnLord
2 januari 2008, 12:05
Eigenlijk gaat dit vind ik helemaal nergens over. Snaren spelen en klinken lekker of ze doen dat niet. Kwestie van proberen en testen.

Aeonis
2 januari 2008, 12:18
Eigenlijk gaat dit vind ik helemaal nergens over. Snaren spelen en klinken lekker of ze doen dat niet. Kwestie van proberen en testen.Klopt! Maar in dit geval ging het me vooral om de regular slinky's en regular reinforced plain slinky's.. Wou graag weten wat het verschil was (behalve het prijsverschil van +- 2 euro) en of iemand dr ervaring mee had..

Het is voor mij de eerste keer dat ik mn snaren vervang :P

Petekay
3 januari 2008, 01:15
Ik heb paar setjes Ernie ball regular Slinky .010 gebruikt / en ook superslinky 0.09

Mwah, ben er niet zo weg van, na enige setjes van verschillende merken gaat m'n voorkeur naar d'addario 0.10 op m'n stratje.

Terug naar je vraag, hier het antwoord:
http://www.ernieball.com/faq_content.php?subjectcode=strings

Wiellem
3 januari 2008, 14:47
Ik vind wel dat d'addario snaren van 0,10 snel breken, miss dat ik wel een keer die versterkte ernie balls snaren probeer maar zijn wel veel duurder dan d'addario

JohnLord
4 januari 2008, 09:35
Die Addario'2 0.10 heb ik ook een tijdje gebruikt. Van alles wat ik ooit op mijn gitaar heb gehad roestten ze het snelst, klonken ze alleen de eerste week echt goed en braken ze nog snel ook. Ze zijn wel lekker goedkoop, 4 euro per set als je er 10 koopt. Regular Slinky's vond ik spelen als een 0.12 set en klinken als 0.09. Nu Elixir 0.10 geprobeerd en bevalt uitstekend. Drie maanden lang perfect geluid en geen breuk, kost plm 15 euro, dat dan wwer wel.

Braindead
5 januari 2008, 11:51
Dáddario (0.10) knapten bij mij ook vrij snel. De ernieballs hebben dat een stuk minder. Ik heb zowel de reinforced als de regular geprobeerd maar zou niet kunnen zeggen of dat nou veel uitmaakt. Misschien dat de reinforced iets minder snel knappen maar de ernieball vind ik sowieso niet zo snel knappen dus het eventuele verschil viel mij niet direct op.

Wiellem
5 januari 2008, 12:13
Ik moet wel zeggen dat ik het om de zoveel tijd fijn vind als een snaar knapt, is dan weer een goede reden om een heel nieuw setje erop te gooien. Als de Ernie balls niet zo snel knappen zal ik dus niet zo snel een nieuw setje eriop gooien en dus eerder op een dof oud setje door blijven spelen.

Aeonis
5 januari 2008, 12:43
Heej, iedereen bedankt voor de reacties!

Ik heb er op het moment Ernie Ball 0.10 Regular Slinky's op zitten, omdat ze de Reinforced Regular Slinky's bij beide gitaarwinkels niet hadden.. Ik heb voor de Regular Slinkys +- 8,50 betaald.

Ik kan nog niet beoordelen of ze snel knappen of roesten, maar ze klinken erg goed (zowel electrisch als acoustisch)..

Ik ga na deze snaren nog ff d'addario XL's proberen en toch ook nog ff Elixirs proberen.. Als ik dan weet welke snaren ik het fijnste vind, dan bestel ik ze voortaan bij lordofthestrings.com ;), dat scheelt echt heel wat. (regular slinky's kosten daar bijvoorbeeld 6,75 en reinforced regular slinkys 8,90)

En nog ff een vraagje.. kan het kloppen dat nieuwe snaren in het begin wat stroever zijn? Ze sliden naar mijn mening in ieder geval een stuk slechter.

M.v.g,
Aeonis~

Wiellem
5 januari 2008, 12:51
En nog ff een vraagje.. kan het kloppen dat nieuwe snaren in het begin wat stroever zijn? Ze sliden naar mijn mening in ieder geval een stuk slechter.

Ja heb ik ook altijd, denk dat het normaal is.