PDA

View Full Version : klungel



Digo
1 januari 2008, 20:25
Hoi
Ik heb een probleempje met mijn vrouw, en nu hoor ik u al zeggen "wie niet?". Het zit zo..... ze vraagt me elke keer als ik mijn gitaar neem , of ik niet eens stil kan zijn. Niet echt een aanmoediging he. Dus nu zou ik dit willen oplossen door een elektrische gitaar te kopen en er een hoofdtelefoon op aan te sluiten zodat alleen ik mijn geklungel moet verdragen. Ik ben een fingerpicker en weet niet goed welke elektrische gitaar hiervoor het best in aanmerking zou komen. Als oefengitaar moet ze dus ook geen fortuinen kosten. Weet er iemand raad?

G.G.
1 januari 2008, 20:33
Is er geen plek in het huis, of bepaalde momenten op de dag waar je beter gebruik van kan maken?



Heeft ze er altijd een hekel aan? of alleen een dag of 5 in de 4 weken? :)



Een solidbody, line6 toneport en een pc + koptelefoon lijkt me een goed alternatief.

Dracena
1 januari 2008, 20:36
Ik raad aan om de vrouw in te ruilen voor een maitresse. Die is misschien wat duurder maar klaagt minder. Misschien levert de vrouw tweedehands nog wat op en dan valt het financieel nog mee.

Verder..Gewoon een elektrische gitaar kopen die weinig herrie maakt als er geen versterker op staat (want ook elektrische gitaren zijn soms prima te horen), en een Behringer v-amp of oude pod erbij.

Mr.Fingers
1 januari 2008, 20:48
zeker geen thinline/semihollow/fullhollow elektrische gitaar, want die krengen klinken unplugged zelfs loeihard...

Als fingerpicker heb je waarschijnlijk nood aan een gitaar waar iedere noot goed doorkomt, dus een Les Paul valt ook af (die gaan moddering klinken bij fingerpicken (vind ik))...

Een telecaster/stratocaster misschien?

toneblo
1 januari 2008, 20:51
Kun je je vrouw niet laten modden ?

Mastervolume erop of een stand-by...:satisfie:

B_2_the_a
1 januari 2008, 20:53
zeikwijf!!
zo, kon het niet laten...

mijn vriendin vind het super als ik speel :P

Digo
1 januari 2008, 20:56
Mijn vrouw inruilen is geen optie wegens een prachtexemplaar. Ik kan mij inderdaad naar een andere kamer terugtrekken, maar dan zou ik bijna altijd alleen zitten aangezien ik constant met men gitaar rond zeul. De gitaar met usb aansluiting ben ik op het net ook al tegengekomen maar ik weet nog niet wat de mogelijkheden er van zijn. Bestaan er eigenlijk elektrische gitaren met een zelfde nek als een akoestische gitaar? Ik heb de indruk dat die allen smaller zijn. En als ik speel vind mijn vrouw het ook prettig maar ik ben (nog) geen erg goede gitarist en heb dus veel oefenen en nieuwe nrs leren van doen, en het is niet zo fijn om 2 uur aan een stuk de zelfde 10 noten te horen. Het is trouwens de eerste les van Tommy Emanuelle, "laat je familie er buiten"

wietse
1 januari 2008, 20:57
de oplossing voor een fingerpicker met dit probleem is volgens mij een silent guitar, oa yamaha maakt ze.

Digo
1 januari 2008, 21:06
Thx voor de tip Wietse

Pais
1 januari 2008, 21:26
Je kunt misschien spelen met een stukje spons onder de snaren, vlak voor de brug? Dat doe ik wanneer ik weet dat mn huisgenoten er zat van zijn. Het klinkt voor geen meter eigenlijk, maar daar wen je wel aan en voor dingetjes als fingerpicking kun je evengoed goed horen wat je doet, zonder dat het zo indringend klinkt.

B_2_the_a
1 januari 2008, 21:29
een heeeeeeeeeeeeeele goedkope akoustische gitaar kopen, amper sustain en volume :D

Makor1966
1 januari 2008, 21:38
Een (Squier?) stratocaster en een effectenbakje als de Zoom A2 (akoestische simulatie) hier kun je dan je hoofdtelefoon op aansluiten.

Stratocaster die ik heb maakt unplugged in elk geval minder 'herrie' dan m'n telecaster.

Onmeunig Hans
1 januari 2008, 22:34
Voor een min of meer vergelijkbare kwestie heb ik een pocketpod aangeschaft. Het getengel van mijn strat is het enige dat hoorbaar is voor de andere aanwezigen in de kamer zonder dat het hinderlijk is terwijl ik er toch bij ben. Iedereen hier tevreden.

hans

Rocketman
1 januari 2008, 22:36
Ik heb ook zo'n vrouw gehad. 13 jaar lang. In het begin vond ze het wel leuk dat ik gitaar speelde maar na een hele korte tijd zei ze iedere keer als ik een gitaar aanraakte "ga je nu alweer gitaar spelen?".

Dat heb ik jarenlang volgehouden, ik heb zelfs enkele jaren totaal geen gitaar meer gespeeld.

Achteraf neem ik het mezelf heel erg kwalijk dat ik dit zolang heb getolereerd.

Ik zeg overigens niet dat dat op de TS van toepassing is, maar dit topic vroeg er gewoon om en ik moest het meteen even kwijt.

Onmeunig Hans
2 januari 2008, 12:05
Ik heb ook zo'n vrouw gehad. 13 jaar lang.

Heb gehad, ... voltooid verleden tijd?

hans

The red Strat.
2 januari 2008, 12:25
een solidbody gitaar (made in mexico stratocaster of telecaster, of met wat minder geld een squier affinity tele of strat) en zo'n dingetje van vox :satisfie:
http://www.voxamps.co.uk/amplug/
voor u zou'k zeggen de AC30, tenzij dat ge het classic rock of metal geluid appreciëert :)

en een koptelefoon natuurlijk (niet heel erg duur maar goed, sennheiser headphones ;) )
en je bent vertrokken.

Rinze
2 januari 2008, 12:46
Ik heb ook zo'n vrouw gehad. 13 jaar lang. In het begin vond ze het wel leuk dat ik gitaar speelde maar na een hele korte tijd zei ze iedere keer als ik een gitaar aanraakte "ga je nu alweer gitaar spelen?".

Dat heb ik jarenlang volgehouden, ik heb zelfs enkele jaren totaal geen gitaar meer gespeeld.

Achteraf neem ik het mezelf heel erg kwalijk dat ik dit zolang heb getolereerd.

Ik zeg overigens niet dat dat op de TS van toepassing is, maar dit topic vroeg er gewoon om en ik moest het meteen even kwijt.

Mijn ex vond zelfs met een POD het gitaarspelen nog teveel herrie maken. Alsof dat gesnurk van haar op de bank voor de tv geen lawaai maakte :D maar ja, zij ergerde zich echt overal aan (ik kan trouwens ook vrij irritant zijn)...

sofa
2 januari 2008, 12:49
een solidbody gitaar (made in mexico stratocaster of telecaster, of met wat minder geld een squier affinity tele of strat) en zo'n dingetje van vox :satisfie:
http://www.voxamps.co.uk/amplug/
voor u zou'k zeggen de AC30, tenzij dat ge het classic rock of metal geluid appreciëert :)



Schijnt wel een goed ding te zijn (en dat) voor nog geen 50 Euri.

Makor1966
2 januari 2008, 13:02
Mijn ex vond zelfs met een POD het gitaarspelen nog teveel herrie maken. Alsof dat gesnurk van haar op de bank voor de tv geen lawaai maakte :D maar ja, zij ergerde zich echt overal aan (ik kan trouwens ook vrij irritant zijn)...
Tis niet voor niks je ex :D Maar kan me d'r wel wat bij voorstellen als je avond aan avond zit te pielen op zo'n ding, zeker akoestisch, dat het een keer gaat vervelen. Dan kun je ervoor kiezen om ergens in een kamertje achteraf of boven te gaan zitten of unplugged electrisch te gaan spelen. Ik speel zelf zelden akoestisch 's avonds, meestal electrisch, en dan ook meestal nog unplugged. Zolang ik voldoende tijd heb om overdag wat te oefenen is het niet nodig dat ik 's avonds herrie zit te maken.

Harald
2 januari 2008, 14:15
Fingerpicken op een plank is toch niet alles. Qua solidbodies zou ik dan eigenlijk alleen aan een Tele denken. Een Gretsch is natuurlijk mooi ervoor (als je tenminste in de chet atkins hoek speelt, maar voor celtic en new age achtig werk zou ik al helemaal niet aan een solidbody denken) Het kan wel,m maar is ook totaal anders, oa door de compleet andere sustain die je op een elektrische hebt, en id, de andere hals. Zo'n silent guitar van Yamaha is waarschijnlijk wel een van de betere opties. Tweedehands zie je die vaker voor zo'n 300 a350 Euro langskomen. Zou dan eerder daarvoor kiezen dan voor een goedkoper imitatie van een ander merk.

Maar de enige echt goede oplossing is gewoon met je akoestische gitaar in een andere kamer gaan zitten. Als je echt oefent moet je sowieso niet gestoord worden. Ik wordt daar iig altijd wel gestoord van ;) Je moet je concentreren. Kan best eens zitten pingelen terwijl ik met iemand zit te kletsen, maar dat is geen oefenen.

Heb ik een stuk wat veel herhaling nodig heeft, terwijl ik niet meer al te veel hoef na te denken wat ik moet spelen, vind ik het wel heerlijk om dat bij een film te doen, of een serie als Monk of House, die wel leuk zijn om te kijken (geen telsell of iets dergelijks dus!), maar niet zo intensief dat je niets anders kunt doen. Gelukkig kan mijn vrouw daar goed tegen :)

DeiDRagonas
2 januari 2008, 14:42
Ik heb ook zo'n vrouw gehad. 13 jaar lang. In het begin vond ze het wel leuk dat ik gitaar speelde maar na een hele korte tijd zei ze iedere keer als ik een gitaar aanraakte "ga je nu alweer gitaar spelen?".

Dat heb ik jarenlang volgehouden, ik heb zelfs enkele jaren totaal geen gitaar meer gespeeld.

Achteraf neem ik het mezelf heel erg kwalijk dat ik dit zolang heb getolereerd.


Same here... 10 jaar lang.
In t begin was t interessant inderdaad, maar later was het geluid van een onversterkte electrische gitaar al te irritant en zat ik dus hele avonden boven alleen. Niet erg leuk..

Digo
2 januari 2008, 17:43
Je kunt misschien spelen met een stukje spons onder de snaren, vlak voor de brug? Dat doe ik wanneer ik weet dat mn huisgenoten er zat van zijn. Het klinkt voor geen meter eigenlijk, maar daar wen je wel aan en voor dingetjes als fingerpicking kun je evengoed goed horen wat je doet, zonder dat het zo indringend klinkt.
Dat trucje pas ik soms al toe maar dan met een stukje karton van 1 cm breed tussen de snaren geweven, hoe breder het kartonnetje hoe erger de klankvervorming.

Digo
2 januari 2008, 17:48
Een (Squier?) stratocaster en een effectenbakje als de Zoom A2 (akoestische simulatie) hier kun je dan je hoofdtelefoon op aansluiten.

Stratocaster die ik heb maakt unplugged in elk geval minder 'herrie' dan m'n telecaster.
Klinkt met dit bakje je elektrische gitaar dan als een akoestische?

Digo
2 januari 2008, 17:57
een solidbody gitaar (made in mexico stratocaster of telecaster, of met wat minder geld een squier affinity tele of strat) en zo'n dingetje van vox :satisfie:
http://www.voxamps.co.uk/amplug/
voor u zou'k zeggen de AC30, tenzij dat ge het classic rock of metal geluid appreciëert :)

en een koptelefoon natuurlijk (niet heel erg duur maar goed, sennheiser headphones ;) )
en je bent vertrokken.
Is een leuk ding zulk een vox pocket, maar voor die prijs zou ik dan toch voor de pocketpod gaan die ongeveer even veel kost maar meer mogelijkheden bied.

Rinze
2 januari 2008, 18:03
Is een leuk ding zulk een vox pocket, maar voor die prijs zou ik dan toch voor de pocketpod gaan die ongeveer even veel kost maar meer mogelijkheden bied.

De Pocket Pod is twee keer zo duur hoor...

Digo
2 januari 2008, 18:34
De Pocket Pod is twee keer zo duur hoor...
Inderdaad 99€ en 39€ is wel een verschil. Ik hoor vandaag dat in Duitsland, instrumenten voordeliger zijn in prijs dan in de BeNeLux. Aangezien ik morgen met men vrachtwagen naar Trier zeil ga ik daar eens een kijkje nemen. Met de tips die jullie me gegeven hebben weet ik waar op te letten, bedankt.

wietse
2 januari 2008, 18:43
[QUOTE=Digo Aangezien ik morgen met men vrachtwagen naar Trier zeil QUOTE]

wist wel dat ze in belgië wat achterlopen maar zo erg??
vrachtwagens met zeilen het moet niet gekker worden :D, wel goed voor het milieu, hoop dat je de wind dan wat mee hebt.

toneblo
2 januari 2008, 18:47
(ik kan trouwens ook vrij irritant zijn)... ..dat zeg je niet over jezelf!! en zeker niet tegen je meissie!!!...Denk aan U zelf!!!:satisfie:

Saf
3 januari 2008, 00:22
doe hetzelfde als mij toen mijn vrouw erover begon dat ik teveel zat te pingelen en dat er teveel gitaren in huis waren. Heb voor haar een prachtige rode squier strat opgesnurkt, prachtig afgesteld en haar bij een vriend van mij o pgitaarles gestuurd. Wil je ook nog een basgitaar prima heb ik ook wel voor je. Een elektro-akoestisch voor om het kampvuur etc heb ik ook nog ergens. Resultaat mijn vrouw is blij, zeurt nagenoeg nooit meer over mijn spel of het aantal gitaren, vind de gitaarkamer zelf al leuk. Alleen een probleem IK word af en toe zo moe van die eindeloze barre akkoorden oefeningen ha ha

Samoth
3 januari 2008, 09:50
ik ken het probleem, zelfs bij het onversterkt spelen krijg ik te horen "we moeten altijd naar jouw gitaar luisteren" op zo'n moment heb ik echt de neiging om een cab te kopen, en gewoon es lekker de ramen uit het huis te blazen.
en dat terwijl mn kleinere broetje naar die fucking hip hop luisterd met zn volume op 10.

om de vrede maar te bewaren sluit ik mn gitaar aan op mn pc en gebruik ik amplitube(software om amps te simuleren) + koptelefoon of mn pocket pod.

miss dat k mn microcube de deur uit doe en een nieuwe tube amp koop, klinkt zoveel beter..maja...moeilijk, moeilijk.

Rinze
3 januari 2008, 10:00
Blijkbaar ergeren een hoop huisgenoten zich aan hun gitaarspelende medebewoners. Terwijl bijna iedereen waar ik naar binnen gluur de hele dag de tv aan heeft staan, alsof dat niet irritant is :roll:

axmaster
3 januari 2008, 10:31
Hallo Digo,

Ik heb een tijdje geleden een Aria Sinsonido silent guitar gekocht. Een (soort van) akoestische gitaar die je met (of zonder) hoofdtelefoon kunt bespelen, en veel minder geluid produceert dan een gewone akoestische gitaar. Het ding geeft niet zoveel plezier als een reguliere akoestische gitaar, maar is een acceptabel alternatief voor die situaties waarin je geen of weinig geluid kunt produceren. Ik kan het je aanbevelen!

Er zijn een aantal merken op dit gebied: o.a. Frameworks, Miranda, Soloette, Yamaha, Aria. De Yamaha en de Aria kom ik af en toe tegen in Nederland. (De Aria kost circa € 300 - € 350, de Yamaha rond de € 500). Tweedehands zijn ze natuurlijk goedkoper!

Groet en succes,

Peter

Saf
3 januari 2008, 11:29
of je koopt een echte starters uitvoering voor 95 euro

http://link.marktplaats.nl/138103898

of eentje voor 69 euro

http://link.marktplaats.nl/132190871

wiegersma
3 januari 2008, 11:45
in een andere kamer gitaar gaan spelen,
oordopjes aan je vrouw geven
of zelf oordopjes indoen, zodat jij je vrouw niet hoort

Digo
4 januari 2008, 21:05
probleem bijna opgelost. Ik heb me vandaag een stagg L320 gekocht. Eigenlijk was ik naar de winkel gestapt om een Epiphone Les Paul Special II te halen , maar nadat ik wat gitaren door mijn handen had laten gaan was de stagg diegene die mijn voorkeur kreeg. Heb dan gelijk een Roland cube-15X meegenomen. Het enige dat ik vergeten ben is...... een hoofdtelefoon, je mag drie keer raden hoe blij mijn vrouw was :strat:

nevyn292
4 januari 2008, 21:41
w8 effe, een Epi laten liggen voor een STAGG?

OMG, ik heb geen woorden :chicken: :stop:


edit:

(of toch wel! KLUNGEL!!!!


dat was mijn mening, nog gefeli en hoop dat je dr veel plezier van zult hebben :hippie: )

Laser
10 januari 2008, 12:33
Ik raad aan om de vrouw in te ruilen voor een maitresse. Die is misschien wat duurder maar klaagt minder. Misschien levert de vrouw tweedehands nog wat op en dan valt het financieel nog mee.

Verder..Gewoon een elektrische gitaar kopen die weinig herrie maakt als er geen versterker op staat (want ook elektrische gitaren zijn soms prima te horen), en een Behringer v-amp of oude pod erbij.

Nope, niet akkoord. Maitresse gaat zich gauw als vrouw voelen en ook navenant handelen - dus ook zagen.

Een silent gitaaar ( Yamaha) is dé oplossing. Niks lawaai, is geleverd met koptelefoon en kan overal mee, tot op de plee.

Een nylon silent Yamaha nu op gitaarmarkt, 350 euri.

Orpheo
10 januari 2008, 12:52
moet mijn vriendin flikken. Als ik niet eens effe gitaar mag spelen, is de liefde zo bekoeld. Vriendin, vrouw. allemaal hetzelfde. Ik had in jou plaats eigenlijk een jcm2000 fullstack en een gibson LP gekocht. (mits je getrouwd bent onder huwelijkse voorwaarden; mocht je scheiden, krijgt zij opeens al je gear!!). Hoppa, jij zeiken? ik hard spelen, zodat ik je gezeik niet hoor!

GELUKKIG is mijn vriendin ook gitariste, en snapt ze de aandrang voor spelen :satisfie:

Orpheo
10 januari 2008, 12:57
even gesprek gekopieerd van msn van mij+vriendin.

maar dan zou ik bijna altijd alleen zitten aangezien ik constant met men gitaar rond zeul.
Dan vind ik dat z'n vrouw ook we wat recht van zeuren heeft hoor
Als jij constant zou spelen zou ik je opeten

Ik:
ik speel toch ook constant gitaar?

zij:
neee
Dr zijn genoeg momenten wanneer t niet zo is
en ik vind t fijn om je te horen spelen,maar als dat nou constant zou moeten 24/7..

ik:
ja ok
maar een uurtje per dag moet toch kunnen?
gaat ze lekker effe afwassen, de was doen, strijken, d'r benen harsen, d'r doos scheren
en daarna een geweldige batspartij?

zij:
zo doen wij het.
jij speelt even, ik doe mn eigen dingen
en daarna batsen (Y)
en daarvoor ook nog
en tussendoor soms ook (Y)









Oh gosh ik heb geluk met die meid :cooler:

Tho
10 januari 2008, 16:06
Beste Digo, als ik jou was, had ik m'n vrouw een paar rossen verkocht

Lexvandoef
10 januari 2008, 17:04
even gesprek gekopieerd van msn van mij+vriendin.

maar dan zou ik bijna altijd alleen zitten aangezien ik constant met men gitaar rond zeul.
Dan vind ik dat z'n vrouw ook we wat recht van zeuren heeft hoor
Als jij constant zou spelen zou ik je opeten

Ik:
ik speel toch ook constant gitaar?

zij:
neee
Dr zijn genoeg momenten wanneer t niet zo is
en ik vind t fijn om je te horen spelen,maar als dat nou constant zou moeten 24/7..

ik:
ja ok
maar een uurtje per dag moet toch kunnen?
gaat ze lekker effe afwassen, de was doen, strijken, d'r benen harsen, d'r doos scheren
en daarna een geweldige batspartij?

zij:
zo doen wij het.
jij speelt even, ik doe mn eigen dingen
en daarna batsen (Y)
en daarvoor ook nog
en tussendoor soms ook (Y)

Oh gosh ik heb geluk met die meid :cooler:

Verkapte hallo ik bats post :seriousf:

Ik woon trouwens niet samen ofzo, maar wel op kamers met andere huisgenoten dus ook. Ik hoor ze nooit klagen over het feit dat ik gitaar speel, ze vinde het zelfs leuk en verlangen om de paar dagen een aantal lessen van me :hippie:

Saf
10 januari 2008, 20:08
ste lje voor dat die huisgenoten met je willen batsen...

nevyn292
11 januari 2008, 18:29
geen probleem toch?

sjoerd5
11 januari 2008, 19:26
Jah, het was leuk over batsen, nu weer on-topic.
(je moets als mod tegenwoordig hard optreden)

Lexvandoef
11 januari 2008, 22:48
Ik kan me trouwens best wel voorstellen dat diegene met wie je samenwoont af en toe gek wordt dat gepingel op zo'n snarendoos.

Ik wordt zo af en toe ook depressief als een van mijn huisgenoten gitaar poogt te spelen, het lukt niet echt heel goed, maar hij is wel heel erg koppig :D Ach dat heb ik nu ook nog steeds :)
Het ergste is trouwens nog dattie mijn gitaren jat, hij heeft er zelf geen :D

@nevyn292, mijn huisgenoten zijn allemaal mannelijk-achtig...

JohnLord
12 januari 2008, 11:22
Ik kan er trouwens enorm van genieten als ik anderen, onze drummer bijvoorbeeld, heel krampachtig een A-mineur zie proberen te spelen. Vooral ook omdat mijn eigen eerste gitaarmomenten er zo in herken..........

Luke-wannabe
12 januari 2008, 11:47
Beste Digo, als ik jou was, had ik m'n vrouw een paar rossen verkocht
:seriousf: Mooi forum dit!

En @ Orrref: Wij hoeven niet te weten dat je 6 keer per dag neukt. Thnx :)

Digo
12 januari 2008, 16:32
Waarom zijn jullie tegen een stagg?? Ik ben nog steeds blij dat ik hem gekocht heb , een prima gitaar.

Lexvandoef
12 januari 2008, 16:39
Waarom zijn jullie tegen een stagg?? Ik ben nog steeds blij dat ik hem gekocht heb , een prima gitaar.


Het zijn gewoonweg niet de beste gitaren die er zijn *understatement*. Maar als jij er blij mee is dat het enige wat telt toch?