PDA

View Full Version : Geript



Useless
1 januari 2008, 20:25
Ongeveer een maand geleden heb ik en ruil gedaan met iemand uit Nederland
Aangezien ik in Belgie woon, hadden we een afspraak om elkaar te ontmoeten ergens in het midden
Mijn materiaal was een splinternieuwe Ibanez en een Roland VG-88 ( perfect in orde )
Zijn gitaar was volgens zijn zeggen een in perfecte staat verkerende Fender strat plus
Thuis gekomen met de gitaar begon één van de pickups aan en uit te gaan
Ik heb de gitaar dus binnen gedaan bij een gitaarbouwer
Dit was dus wat er allemaal mis was
De pickup is stuk, de slagplaat was op sommige punten met secondenlijm
vast gemaakt (omdat er vijzen afgebroken waren ) en moest worden vervangen, 1 van de tone controlers was stuk + 2 van de stemschroeven waren stuk ( kostenplaatje van dit alles samen : 250 euro )
Ik heb al veel ruils gedaan, en materiaal verkocht
en dit is de eerste maal dat mij dit overkomt
Moraal van het verhaal: altijd opletten en testen
De persoon in kwestie wil niet reageren op de mails die ik hem stuur
Zijn er soms nog mensen die in het zelfde bootje hebben gezeten?

almarvk
1 januari 2008, 20:28
Deze gaat naar diversen.

wietse
1 januari 2008, 21:11
Ongeveer een maand geleden heb ik en ruil gedaan met iemand uit Nederland
Aangezien ik in Belgie woon, hadden we een afspraak om elkaar te ontmoeten ergens in het midden
Mijn materiaal was een splinternieuwe Ibanez en een Roland VG-88 ( perfect in orde )
Zijn gitaar was volgens zijn zeggen een in perfecte staat verkerende Fender strat plus
Thuis gekomen met de gitaar begon één van de pickups aan en uit te gaan
Ik heb de gitaar dus binnen gedaan bij een gitaarbouwer
Dit was dus wat er allemaal mis was
De pickup is stuk, de slagplaat was op sommige punten met secondenlijm
vast gemaakt (omdat er vijzen afgebroken waren ) en moest worden vervangen, 1 van de tone controlers was stuk + 2 van de stemschroeven waren stuk ( kostenplaatje van dit alles samen : 250 euro )
Ik heb al veel ruils gedaan, en materiaal verkocht
en dit is de eerste maal dat mij dit overkomt
Moraal van het verhaal: altijd opletten en testen
De persoon in kwestie wil niet reageren op de mails die ik hem stuur
Zijn er soms nog mensen die in het zelfde bootje hebben gezeten?

als je nu leert hoe die dingen zelf te repareren, want dit stelt allemaal geen fuck voor, dan kan je je enorm veel geld besparen.
maar het blijft klote en niet netjes.

B.A.
2 januari 2008, 00:38
Heb zelf tweedehands een Aria gitaar gekocht. Hij was ook in 'perfecte' staat, maar toen ik hem wat dichter bekeek, was de topkam kapot. Nu dit vond ik helemaal niet erg, ik snap alleen niet dat mensen dat dan expres niet zeggen en als je hun er attent op maakt 'ow.. ja...'. Nugoed diezelfde verkoper zou me ook nog de tremelo-arm achter sturen, want hij was hem vergeten. Ik gebruik deze nooit, heb de brug meteen vastgezet, maar wou wel is zien of hij dat deed. Dus heb ik mijn adres gegeven... Niets! Zoals verwacht.. Ook geen antwoord meer op mijn mails.
Ja, als mensen echt persé die paar eurootjes voor hunzelf willen houden, mij niet gelaten. Weet je meteen welke de goeie verkopers zijn en welke niet!

Eko
2 januari 2008, 08:09
Als je zelf niks aan kennis hebt van de gitaren wordt het zeer lastig. Dan ben je afhankelijk van de info van de ,,verkoper,, en die is op z`n zachtst gezegd nogal gekleurd. Lees voor een ruil of koop jezelf in door op het net te zoeken naar je gewilde artikel. Wat is er standaard en wat moet er gewijzigd zijn door iemand?
Als ik een gitaar koop voor de verzameling ( niet om te spelen) dan moet ie origineel zijn. Ik geef dat van te voren aan dat ik dat zeer belangrijk vind. Ik vertel ook dat ik voor koop de gitaar uit elkaar haal waar de verkoper bij is. Ik controleer op de bekende zaken zoals veranderde routing en vreemde solderingen. Als men dit op voorhand al niet wil gaat de verkoop gewoon niet door. Ik ben meestal wel bereid om een vraagprijs te betalen , mits ,,inderdaad,, het instrument 100% is.
Als je niets weet over datgene wat je wilt kopen vraag je bijna om problemen. Ga dan op zeker en bezoek een winkel i.p.v. een benzinepomp voor een nieuwe gitaar.

Little Jay
2 januari 2008, 09:38
Ooit eens een Framus akoestisch gitaartje gekocht van marktplaats. De foto was wat wazig en meer fotomateriaal was er niet volgens de verkoper omdat z'n digitale camera kapot was. Op mijn vragen in welke staat de gitaar verkeerde antwoorde hij dat alleen de halspen iets aangedraaid moest worden, maar dat de gitaar verder in orde was.

Ik vermoedde al onraad, maar de gitaar was maar 35 euro en op internet kwam ik wel zijn opgegeven naam en adres tegen, o.a. in het telefoonboek, dus het was in ieder geval een bestaand persoon. Dus ik dacht, ach, als de gitaar in puin ligt heb ik misschien nog een leuk opknap-project. Dat laatste was dus het geval: scheur in het bovenblad van kam tot helemaal onder, stemmechanieken total-loss (verbogen, verroest, stemknoppen weg), scheuren bij de halspocket (bolt-on neck), hals door het bovenblad heengedrukt (!), losse en gebroken resonantie-balkjes, zelfs het halsblok moest opnieuw worden gelijmd en het bovenblad zat eigenlijk nergens meer echt vast. Iets meer dus dan een halspen aandraaien......

Ik had bewust het risico genomen en heb me prima vermaakt met de restauratie maar het verbaast me dat iemand dan staalhard kan zeggen dat alleen de halspen moet worden aangedraaid! Overigens had de verkoper nog wel gereageerd op mijn mailtjes nadien en min of meer zijn excuses aangeboden, maar toch. Eerlijkheid is een lastig iets blijkbaar......

JohnLord
2 januari 2008, 12:08
Ik denk dat dit soort dingen nu eenmaal onlpsmakelijk is verbonden aan vrijblijvende verkoopsites als Marktplaats. Op Ebay bijv. zal het je niet zo snel gebeuren.