PDA

View Full Version : je maakt wat mee



gertdm
4 februari 2003, 22:25
Het lijkt me leuk om de gitaarhumor ook eens in te brengen. Wie heeft wel eens wat geks meegemaakt met zijn / haar akoestiese gitaar?

Ik verschillende dingen, maar deze is wel leuk:
jaren geleden, zuid-Frankrijk, met een groep franse vrienden die ik al erg lang ken, gitaarspelen en ondertussen kaasfondue...nou ja...kirsch-fondue.
s'avonds naar huis, langs het meer lopen...pikkedonker..gitaar op mijn schouder, .en ik moest me toch p..s..en...gitaar op de grond gelegd...klaar...en doorlopen..:smile: men, dat meer ging tekeer,klotserdeklots.ik dacht 'zo dat lijkt de Westerschelde wel' ..eenmaal thuis (tent dus)..voelde ik letterlijk nattigheid...had ik in mijn gitaar staan jeweetwellen...:smile:
De schade bleek, na op zijn kop te hebben gehouden en 2 dagen met rust laten, beperkt.

Ibanez RuleZ
4 februari 2003, 22:47
haha, heb je dat ding nog steeds??

harrald

gertdm
4 februari 2003, 22:58
ja, t was mijn eerste 12string, een triplex
'Kings', nederlandse makelij...:smile:

Buzz
4 februari 2003, 23:39
Zal wel niet meer naar exotisch hout en lijm geroken hebben...

gertdm
4 februari 2003, 23:48
nee haha :smile:

Dirk_Hendrik
5 februari 2003, 09:09
Ik kan hier in mee gaan:

Een jaar of 9 geleden werd ik samen met een aantal vrienden uitgenodigd voor een groot feest. Dit werd gehouden in een vakantiecentrum ergens op de Veluwe en iedereen, een stuk of 50 man in totaal, konden blijven slapen in één van de slaapzalen.

Uiteraard werd er uitgebreid gespeeld/jam-ed en daar de meeste bedden ik de slaapzaal waar ik sliep ongebruikt waren legde ik mijn gitaar op één van de ongebruikte benedenbedjes (stapelbedden e.d.).

Een mij verder onbekend figuur dronk wat meer dan ik, ging eerder slapen en is waarschijnlijk gaan slaapwandelen omdat hij moest P.i.s..en. Droomde dat hij voor de pot stond en deed zijn behoefte. Op een benedenbedje met, jawel, mijn gitaar.

Ik heb em nog steeds trouwens, die gitaar..

Dylan61
5 februari 2003, 10:07
In mijn hippie jaren trad ik in Kreta op in cafe's en op bruiloften om wat geld te verdienen zodat ik langer kon blijven. Ik was 20 en kende al 8 akkoorden.

s'Avonds op het strand bij een kampvuur ook de gitaar erbij, een 12 snarige Triumph.

Kwam er iemand op mij af die samen met mij wilde spelen, allemaal meiden erbij( ik zag er toen nog echt geweldig uit) dus wij samen spelen en het werd steeds drukker en drukker, dus ik dacht we maken indruk, wat bleek, de volgende dag werd ik aangesproken door mensen of ik wist met wie ik samen gespeeld had? Bleek het een beroemdheid uit Canada te zijn.

In de loop van die week heeft hij mij een paar akkoorden geleerd en we konden het goed vinden samen. Zijn naam noem ik niet want hij is nog veel beroemder geworden en ik zie hem nog steeds regelmatig.

Buzz
5 februari 2003, 11:20
Zeg niet dat het Bruce Cockburn was, want dan word ik gek :razz:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Buzz op 2003-02-05 11:21 ]</font>

gertdm
5 februari 2003, 13:05
prachtig die verhalen.....:smile:
Die canadees als dat Bruce Cockburn was dan heb je en mazzel gehad en een goeie gitarist gehoord:)

Dylan61
5 februari 2003, 18:03
Gert vertel jij eens een verhaal.

gertdm
5 februari 2003, 20:28
zie bovenaan.

maar hier nog 1:
ik speelde eens in een locatie met een soort van minipodium. Aangezien ik meestal drie gitaren bij me heb en een klein versterkertje
(toen nog geen AER), was t goed inkrimpen geblazen. Een in de standaard, Een op een koffer en een op mijn knie.
Ik heb wel eens de neiging bij snelle passages flink met mijn linkerbeen mee te stampen. Al zittend op zo'n cafestoel, was die snelle passage er op een moment .
Nu was t in Belgie en ik drink nooit bij optredens. Toen had ik me laten verleiden
tot een Duvel.Awel zulle...
Dus snelle passage...linkerbeen...schuiven die stoel... en ja hoor...de rand van het minipodium bereikt...een poot ernaast
Boem kledder...leuk voor t publiek..ik naast dat podiumpje..gitaar onebschadigd gelukkig.
Maar je voelt je dan toch een joker..:smile: