PDA

View Full Version : Meetrillen van de versterker?



Paulio
1 januari 2008, 18:01
Hey,

Ik merk de laatste tijd dat bij het aanslaan van lage noten ( E, A snaar) mijn versterker een soort zoemend, krakend geluid maakt. Als ik de bas helemaal wegdraai wordt het een stuk minder. Kan het zijn dat iets in de versterker los zit en erg mee gaat trillen of heeft het een andere oorzaak?

Gearjunkie
1 januari 2008, 18:43
Tja, is moeilijk te zeggen zo....

Maar ik denk dat het mogelijk is.

Paulio
1 januari 2008, 19:02
Ja, jammer dat ik geen opname van het geluid kan maken..

Gearjunkie
1 januari 2008, 20:06
Maar zet de versterker eens op een tafel of aanrecht ter inspectie.

Is het bij veel of ook bij weinig volume?
Wat voor een versterker is het?
Resoneert iets in de buurt van de versterker niet?

Paulio
1 januari 2008, 22:38
Waar ik hem neerzet maakt niet uit, maar het is een vox AD30VT. Er resoneren ook altijd wel dingen in de buurt, maar dit komt echt uit de versterker.

RammerStein
2 januari 2008, 00:50
Waar ik hem neerzet maakt niet uit, maar het is een vox AD30VT. Er resoneren ook altijd wel dingen in de buurt, maar dit komt echt uit de versterker.

ik weet het niet zeker hoor...maar ik heb ook die versterker en bij mij zat er nog zo'n blad ofzoiets op, op de bovenkant waar alles op stond wat het was ofzo...maar daar zitten ook van die gleuven waar lucht of wat dan ook door gaat en ik had wel eens dat het blad over die gleuven ging zitten en als er dan lucht uit kwam ging dat blad trillen. misschien heb je hier wat aan :satisfie:

The red Strat.
2 januari 2008, 13:13
tja daar heb ik ook last van bij wat hogere volumes, maar buiten alle vijzen wat aandraaien kan je weinig doen.

Paulio
2 januari 2008, 16:46
Ik heb mijn versterker eens los gehaald, en kwam erachter dat niks echt meetrilde. Nu blijkt dat hetzelfde geluid ook uit de vox van mn vriend komt als ik er met mijn gitaar op speel. Eigenlijk heb ik er alleen last van in de rhytm stand van mn gitaar, dus misschien komt het doordat de speaker het op een of andere manier niet aankan?

sjoerd5
2 januari 2008, 17:22
Klinkt als fretbuzz

Paulio
2 januari 2008, 19:59
Ja, dat dacht ik eerst ook...
Maar dat is t sowieso niet, dat heb ik alleen als ik hard aansla

Bl44t44p
2 januari 2008, 21:49
Interesting! Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem op mijn versterker. Zie mijn topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=102207).

Heb hetzelfde probleem als jij beschrijft, ook alles keer opengeschroefd maar dat haalde niks uit. Conclusie uit mijn topic was echter, vooral omdat er een nieuw probleem bij kwam (een tering hoeveelheid aan treble) dat het aan de buizen lag. Ik ga morgen ff langs een zaak om die in ieder geval te vervangen, ze zijn ook al ruim 2 jaar oud. Die Vox is een valvestate toch? Hoe oud is die buis?

The red Strat.
3 januari 2008, 00:10
'die vox is een valvestate' ?! :???:

TimmU
3 januari 2008, 00:28
'die vox is een valvestate' ?! :???:
er zit 1 buisje in de pre-amp . merk je trouwens bar weinig van.

The red Strat.
3 januari 2008, 19:00
wowow ik ben niet mee. vox heeft een hybride versterker, de valvetronix. en marshall heeft een (crappy) hybride versterker, de valvestate of AVT.
wat is dan in godsnaam een vox valvestate :confused:

Paulio
3 januari 2008, 21:33
Mn versterker is minstens een jaar oud, ( weet niet hoelang hij in de winkel stond en hoeveel hij gebruikt is ). Maar het geluid dat eruit komt is vergelijkbaar met fretbuzz. Je hoort het vooral met vervorming..

Bl44t44p
3 januari 2008, 22:55
wowow ik ben niet mee. vox heeft een hybride versterker, de valvetronix. en marshall heeft een (crappy) hybride versterker, de valvestate of AVT.
wat is dan in godsnaam een vox valvestate :confused:

Nou niet overdrijven ;) Ik bedoelde met "valvestate" gewoon een hybride versterker, vergiste me even in de woorden. Dus ik bedoelde inderdaad de Valvetronix, een transistor versterker met pre-amp buis :)