PDA

View Full Version : welke stemmechanieken



martino3
1 januari 2008, 16:03
hey,

ik heb juist een danelectro dc 59 aangeschaft, tof crappy occasioneel gitaartje, maar de hij ontstemt heel hard, daarom zou ik er nieuwe stemmechanieken willen op plaatsen, iemand een idee welke de beste zijn?

Riky
1 januari 2008, 16:11
kan ook de werking van het hout nog zijn, omdat hij net nieuw is(zoals ik het lees)... de gitaar moet misschien nog wennen aan het "klimaat" bij jou thuis...

martino3
1 januari 2008, 16:18
ben ik me van bewust, t is te zeggen, ik heb hem al een week of twee. heb hem al serieus wat ingespeeld, denk echt dat de enige oplossing is van er nieuwe mechanieken op te zetten. Weet dat dit geen supergitaar is. heb hem vooral voor de uitstraling gekocht en het eigen geluid ervan. Maar ik wil hem toch ietsje bespeelbaarder maken moest dat mogelijk zijn.

nevyn292
1 januari 2008, 16:35
topkam :hippie:

Rormo
1 januari 2008, 18:29
Grafiet in de nut (topkam, zoals gezegd) en brug kan wonderen doen. Anders zou ik nog eerder de nut vervangen of uit laten veilen dan dat ik nieuwe tuners zou kopen...

nevyn292
1 januari 2008, 18:56
kost je een paar euro en wat tijd, beter dan meteen aan de nieuwe tuners, je hebt niks te verliezen :hippie:

Mitch
1 januari 2008, 18:59
Check naast de topkam ook even de sticky in Diversen over het anders besnaren van je gitaar, kan ook een hoop uitmaken.