PDA

View Full Version : Obituary: vrijdag 013 Tilburg



Tho
31 december 2007, 19:10
Gaan er nog mensen naar Obituary vrijdag in de 013? :)

Kaïn
31 december 2007, 21:35
Wellicht! Denk et wel, te lang geleden dat ik bij wat knalharde metal heb gestaan in de 013. Blijft geweldig daar.

Tho
31 december 2007, 22:09
okey tof! Ja het belooft wel wat te worden in ieder geval. Ik ken je kop dus als ik je zie zeg ik wel even hallo ;)

Metal Chick
1 januari 2008, 12:11
Ik zou wel willen, maar Tilburg vind ik net iets te ver weg. Veel plezier alvast.

Tho
1 januari 2008, 15:14
Tnx! Tsja, wij komen ook uit Amersfoort maar we gaan me de auto, dat scheelt al een hoop

Madcow
2 januari 2008, 13:15
Ai, Deze moet ik toch missen :( Ik ben totaal blut verwegen wacken ticket :sneaky: Mja op wacken komen ze toch!

Slowly we rot!!

Tho
4 januari 2008, 16:32
we gaan zo! :D:D

Madcow
4 januari 2008, 17:45
Doe john tardy de groete van mij!!!

http://www.rockeyez.com/interviews/obituary/obituary1.jpg

Metal Chick
4 januari 2008, 18:43
we gaan zo! :D:D

VEEL PLEZIER!!

Krijgen we morgen een verslag?

Tho
5 januari 2008, 13:08
VEEL PLEZIER!!

Krijgen we morgen een verslag?

Dankje! Het was écht fantastisch. Hier het verslagje, puur vanuit mijn standpunt gezien. 013 is sowieso een prachtige zaal, met erg goed geluid, dus het geluid was prima. Erg goeie sfeer ook, maar dat is altijd met metal.

De eerste band uit het voorprogramma heette Avatar. Pure gaymetal. Allemaal hele magere jonge knapen. Veel te veel melodie, veel te weinig gebeuk. Omdat het voornamelijk lead gitaar was, kwam de boodschap dus niet echt over in de zaal omdat dat veel weggedrukt werd door de bass en de drums. Slechte grunter, maar wel een dijk van een stage act! Syngroom heabangen bijvoorbeeld, dat ziet er altijd gaaf uit. Dat moest ik ze mee geven. Ze speelde allemaal met een wireless systeem dus ze waren helemaal vrij op het podium. Daar maakten ze dan ook gebruik van.

Toen speelde Holy Moses. Dat begon er meer op te lijken. Redelijk harde thrash. Deze viermansformatie wist wel van aanpakken want het waren volwassen gasten met de nodige ervaring. De vrouwlijke grunter kon het ook wel, ookal zag ze er uit als een pijphoer. Ze grunt beter dan Angela vind ik. Leuk dat de gitarist wel 4 verschillende Dean gitaren gebruikte. Heerlijk om naar te kijken. Hun stage act was minder actief dan die van Avatar, maar Holy Moses had gewoon meer ballen.

Toen de band waar we allemaal voor kwamen! Ze lieten er geen gras over groeien en knalde er meteen in. John vond het ook niet nodig om te laten weten hoe gaaf hij het vond weer in NL te zijn, dus geen slap gelul, gewoon beuken! :satisfie:
Een hoop nummers van Xecutioner's Return, maar ook een hoop klassiekers zoals Chopped in Half, waarom de overvolle 013 hartelijk op reageerde met een snoeiharde moshpit! De leadgitarist speelde op een PRACHTIGE transparant groene Jackson KV2, dus dat heerlijke Jackson geluid zaagde door de zaal. (love it!!).
één ding heb ik er op aan te merken. John vond het prachtig, en deed zijn best, maar de rest van de band mogen wel wat meer headbangen en doen alsof ze het wél leuk vinden om er te zijn. Hun geluid was in ieder geval fantastisch. Dat klinkt on stage exact hetzelfde als op de ceedees.

Al met al: Obituary deed het érg goed, en het was een super gave avond! En ik hoop jullie er de volgende keer wél te zien ;)

cheers!

Madcow
5 januari 2008, 17:52
Mooi verslagje :) is die kale gitarist weer vrij? hij moest de bak toch in voor rijden onder invloed?

Tho
5 januari 2008, 17:55
Mooi verslagje :) is die kale gitarist weer vrij? hij moest de bak toch in voor rijden onder invloed?

Nee die zit nog steeds. Hij had z'n wijf ook een paar tikken verkocht geloof ik, dus helaas. Niet dat de vervanging onderdeed hoor! Volgens mij was het de gitarist van Deicide!

Metal Chick
6 januari 2008, 16:29
Dat klinkt goed, Tho. Ik ga de volgende keer zeker proberen ook aanwezig te zijn. Ik heb deze mannen al in geen tijden live gezien en dat moet snel veranderen.

Tho
7 januari 2008, 11:00
Dat klinkt goed, Tho. Ik ga de volgende keer zeker proberen ook aanwezig te zijn. Ik heb deze mannen al in geen tijden live gezien en dat moet snel veranderen.

Ja 't was écht zoooo gaaf joh! De volgende keer als er een zware thrash/deathmetal band speelt, en het is een beetje te bereiken lijkt het mij wel gaaf met op met een paar GN metalheads te gaan!

Metal Chick
7 januari 2008, 12:17
Ja 't was écht zoooo gaaf joh! De volgende keer als er een zware thrash/deathmetal band speelt, en het is een beetje te bereiken lijkt het mij wel gaaf met op met een paar GN metalheads te gaan!

Da's zeker een goed plan! Ik ben van de partij.

Ik zit er trouwens nog aan te denken om eind deze maand naar Demia te gaan. Die spelen in de Panama in A'dam.

Tho
7 januari 2008, 12:25
Da's zeker een goed plan! Ik ben van de partij.

Ik zit er trouwens nog aan te denken om eind deze maand naar Demia te gaan. Die spelen in de Panama in A'dam.

Ken ik niet. Wat is dat voorn muziek?

Metal Chick
7 januari 2008, 12:29
Ken ik niet. Wat is dat voorn muziek?

Het is een Nederlandse metalband. Ze hebben net hun eerste album uitgebracht. Die heet Insidious en ik draai hem zo ongeveer grijs. In welk metalsegment ze vallen? Geen idee.

Kijk hier voor meer info: www.demiamusic.com.

Tho
7 januari 2008, 12:34
Het is een Nederlandse metalband. Ze hebben net hun eerste album uitgebracht. Die heet Insidious en ik draai hem zo ongeveer grijs. In welk metalsegment ze vallen? Geen idee.

Kijk hier voor meer info: www.demiamusic.com.

heb even hun myspace gechecked. Technisch prima gedaan, maar die zang er door..
Wat zou het zijn, Metalcore of zo? Zo veel stromingen tegenwoordig :hippie:

Maar als er een aantal GNers gaan ben ik ook wel van de partij!