PDA

View Full Version : geschikt voor oefenen thuis?



axeowner
31 december 2007, 15:52
is een marshall avt150hx en een behringer bg412s 4x12 stereo cab with jensen speakers (400w) nog geschikt om er thuis mee te spelen, of moet zo'n versterker persee hard om er goed geluid uit te krijgen?
en kun je deze op elkaar aansluiten, of gaat de marshall/behringer dan kapot?

Jimwoud
31 december 2007, 16:00
is een marshall avt150hx en een behringer bg412s 4x12 stereo cab with jensen speakers (400w) nog geschikt om er thuis mee te spelen, of moet zo'n versterker persee hard om er goed geluid uit te krijgen?en kun je deze op elkaar aansluiten, of gaat de marshall/behringer dan kapot?
Dat goede geluid krijg je op geen enkel volume, nee geintje.

Als je hem alleen voor thuis wilt gebruiken zou ik niet zo'n stack kopen maar gewoon een combo.

En je moet zo'n combinatie niet ongehoord/gezien kopen. Kan nogal tegenvallen.

Kijk wat je budget is waarvoor je het wilt gebruiken en wat voor stijl je speelt, dan kun je hier wat beter geholpen worden.

En ja je kunt die twee dingen zonder problemen op elkaar aansluiten.

Makor1966
31 december 2007, 16:05
Ligt eraan... wil je de ruiten er aan de voorkant of aan de achterkant uitblazen :D

axeowner
31 december 2007, 16:16
ik speel vooral rock, vooral zoiets als red hot chilli pepers enzovoort.
komt er niet echt uit met de versteker die ik nu heb (zo'n startersding (peavey)
ik weet dat je bij marshall ook veel voor de naam betaald, maar de marshall heeft een goeie scheur.
budget is 300-400 euro (tweede hands, niet nieuw).
zou een avt275 wel geschikt zijn?

LCH
31 december 2007, 16:22
Wat wil je er in mee? Alleen maar thuis spelen? Dan betaal je bij de versterkers die jij noemt véél geld voor de grote speakers en het vele vermogen, terwijl je dat nooit kunt gebruiken. Op huiskamervolume vind ik een vox ad 30 eerlijk gezegd nog beter klinken.

axeowner
31 december 2007, 16:33
oke bedankt

almarvk
31 december 2007, 16:40
...zou een avt275 wel geschikt zijn?

Er is een forumlid die zo'n versterker aanbied. Erg fijne versterkers die live en thuis prima mee kunnen! Zeker geen verkeerde optie denk ik!

Rormo
31 december 2007, 18:41
Wat wil je er in mee? Alleen maar thuis spelen? Dan betaal je bij de versterkers die jij noemt véél geld voor de grote speakers en het vele vermogen, terwijl je dat nooit kunt gebruiken. Op huiskamervolume vind ik een vox ad 30 eerlijk gezegd nog beter klinken.

idd, zowel de 150 als de 275 zijn voor alleen thuis gewoon zware overkill. Die kun je nooit van z'n leven hard zetten.

Gibsonman
31 december 2007, 19:44
Als je hem echt alleen voor thuis gebruikt zou ik gaan voor een Line 6 PODXT. Ik heb er een tijdje terug een gekocht en je kunt daarmee op laag volume (of koptelefoon) de meest vrede gitaarsounds mee creeeren. Echt een aanrader!

Kaïn
31 december 2007, 19:49
Als je hem echt alleen voor thuis gebruikt zou ik gaan voor een Line 6 PODXT. Ik heb er een tijdje terug een gekocht en je kunt daarmee op laag volume (of koptelefoon) de meest vrede gitaarsounds mee creeeren. Echt een aanrader!
Nou inderdaad! Had net de zelfde gedachte. Voor thuis heb je helemaal geen stack nodig of iets dergelijks. Sterker nog dat wil je niet, dat gaat allemaal veel te hard. Uit zo'n POD komt een heel acceptabel geluid voor thuis en je kan ook nog lekker fucken met efectjes enzo.

axeowner
31 december 2007, 21:29
oke bedankt, kzal ook kijken bij de pod van line6. (op marshall ben ik gekomen danzij men leraar (marshall vs 8080 heeft hij)

ik kijk nog wel even, maar heb nu wel een mooi idee voor wat thuis goed is.

JohnLord
1 januari 2008, 16:26
Een stack GAAT niet hard maar KAN hard. Ooit van Kim Wilson geleerd...

guitarnijboer
1 januari 2008, 16:59
Hallo axeowner,

Op MP staan voor rond de 400 Euro verschillende Marshall JTM 60 combo's te koop. 60 Watt buizenversterkers die gegarandeerd minstens 100 x beter klinken dan de beste valvestate. Overleg maar eens met je leraar, misschien wil ie wel mee kijken...

Edit: Een 60Watt buizen versterker is hard zat voor thuis en optredens

(Geen spam want ik heb ze niet en verkoop ze niet)

Rormo
1 januari 2008, 18:42
JAAA, JTM 30 en 60 zijn erg goed. Vele malen beter dan een avt.

JohnLord
1 januari 2008, 20:19
Als je Marshall geluid zoekt, moet je de jtm 30 3n 60 juist niet hebben. Zijn anti Marshall, goede clean, slechte scheur

axeowner
2 januari 2008, 12:17
't gaat me echt om de scheur dat ik de marshall neem ja, daarom koop ik ook een nieuwe, kdenk een valvestate vs265 of valvestate 102R

ACSlater
2 januari 2008, 14:15
't gaat me echt om de scheur dat ik de marshall neem ja, daarom koop ik ook een nieuwe, kdenk een valvestate vs265 of valvestate 102R

Een Valvestate is een transistorversterker en die hoeft dus niet hard om goed te klinken. Het buisje dat erin zit wordt alleen gebruikt voor de distortion en zit in de voorversterker.
Om nu meteen een nieuwe te kopen is zonde van het geld. Er staan zat 2e hands aangeboden en als je besluit om later toch voor een buizenversterker te gaan, kun je de Valvestate weer verkopen zonder groot verlies. Ik zou sowieso niet voor een POD gaan omdat je daarmee alleen over je hoofdtelefoon kan spelen. Het is veel fijner om een versterker met een speaker te hebben. Voor effecten kun je eventueel een multi fx van Zoom of Digitech kopen.

Jellyfish00
2 januari 2008, 14:57
Kan je niet gewoon alleen op de head spelen, zonder cab aan?

axeowner
2 januari 2008, 15:13
neej dat kan niet, zitten geen speakers in (helaas)

maar inderdaad, ga hem gewoon 2e hands kopen, veel goedkoper.

Wickerman
2 januari 2008, 15:35
Kan je niet gewoon alleen op de head spelen, zonder cab aan?

Die head is alleen de versterker zelf, de speakers brengen het geluid voort.
Bekijk het als een combo waarvan het knoppendeel en de speaker (maal 4 dan) apart zitten.

axeowner
2 januari 2008, 17:53
nog even een vraagje als je kunt kiezen tussen een vs265 of vs100head + 4x12 speaker (ik dacht 150w, niet zeker, staat er niet in), voor ongeveer dezelfde prijs? welke is dan het beste

ik weet niet welke 4x12 speaker, alleen dat het merk marshall is.

daar moet ik wel bijzeggen dat de vs100 stoffig is, nog geen idee of het geluid eronder lijd (even bellen straks)

Rormo
2 januari 2008, 18:29
tsja toch beter een 2e hands buizen bak kopen vind ik. Maak je ook geen verlies op want zolang je hem niet sloopt kun je hem in principe altijd voor dezelfde prijs doorverkopen.

LCH
2 januari 2008, 18:47
Wat in godsnaam wil je met een 4x12 thuis? Veel gitaristen hebben voor hun optredens nog niet eens een 4x12. Koop nou gewoon een leuk combootje.

axeowner
2 januari 2008, 19:16
ja oke, kga zondag bij de 265 kijken.
bedankt

Puerco
2 januari 2008, 19:20
Wat in godsnaam wil je met een 4x12 thuis? Veel gitaristen hebben voor hun optredens nog niet eens een 4x12. Koop nou gewoon een leuk combootje.
Auw, die raakt me in mijn hart...Waarom??? In de eerste plaats omdat je natuurlijk hartstikke gelijk hebt. Ten tweede heb ik laatst bij Ceriatone (http://www.ceriatone.com) een JTM45 besteld (mijn droomamp) en omdat ik geen cabinet had zo snel mogelijk één besteld.
Omdat ik nogal twijfelde mijn zoon (19) erbij geroepen die ook gitaar speelt en waarschijnlijk binnenkort met een bandje wil gaan spelen. Dat ging natuurlijk al gauw van: "neem lekker die grote die staat veel stoerder..." en dus is het zo een harley benton met 4x 12" celestion vintage 30 geworden...
Staat dus binnenkort in de huiskamer hier....
Gestoord??? Jazeker!!! Zal binnenkort wel met de wijkagent kennismaken :D
Kun je als je 2 inputs hebt aan elke input 2 speakers hangen eigenlijk of werkt dat alleen lekker als je er een tussenschot tussen zet???

LCH
2 januari 2008, 19:32
Auw, die raakt me in mijn hart...Waarom??? In de eerste plaats omdat je natuurlijk hartstikke gelijk hebt. Ten tweede heb ik laatst bij Ceriatone (http://www.ceriatone.com) een JTM45 besteld (mijn droomamp) en omdat ik geen cabinet had zo snel mogelijk één besteld.
Omdat ik nogal twijfelde mijn zoon (19) erbij geroepen die ook gitaar speelt en waarschijnlijk binnenkort met een bandje wil gaan spelen. Dat ging natuurlijk al gauw van: "neem lekker die grote die staat veel stoerder..." en dus is het zo een harley benton met 4x 12" celestion vintage 30 geworden...
Staat dus binnenkort in de huiskamer hier....
Gestoord??? Jazeker!!! Zal binnenkort wel met de wijkagent kennismaken :D
Kun je als je 2 inputs hebt aan elke input 2 speakers hangen eigenlijk of werkt dat alleen lekker als je er een tussenschot tussen zet???
Zo'n JTM-45 is ook een schitterende amp, gefeliciteerd ermee!

Het gaat er natuurlijk om wat jij vindt. Straks staat er een 4x12 in je woonkamer, maar als je dat mooi en prachtig vindt is daar toch niks mis mee? Mijn advies was alleen maar bedoeld omdat ik bij topicstarter het idee kreeg dat hij zelf niet echt weet wat hij wil. Het gaat natuurlijk niet alleen maar om functioneel en praktisch. Anders zou iedereen met een pocket-PODje rondlopen ;)

Puerco
2 januari 2008, 19:37
Dank je.
Ik vind het ook niet erg om gestoord te zijn hoor, heerlijk gevoel :D
Alleen het wachten tot de boel geleverd word valt niet mee.....