PDA

View Full Version : Welk over drive pedaal raden jullie mee aan om te gaan uit testen?



noud18
31 december 2007, 15:34
Als ik het goed begrijp wordt je clean sound door overdrive sterker.
Dus ongeveer het scheur geluid van acdc wat ik nu nog niet kan spelen maar wel wil leren.Ik ga deze week denk ik naar feed back want ik heb voor kerst 200 euro gekregen. Ik heb zelf al een metal pedaal de digitech death metal maar ik wil ook oude rock gaan spelen en niet alleen metal. Mijn vraag is welk pedaal ik zeker bij feedback moet gaan testen?
Deze heb ik op youtube gezien en leek me wel wat de Visual sound Jekyll and hyde. Is dit een goed pedaal voor bijvoorbeeld acdc? En wat raden jullie mij nog meer aan om daar te gaan testen.
Ik heb nu nug niet veel ervaring met het spelen. Ik kan twee bree akkorden en dat is genoeg voor metal zegt mijn gitaar leeraar maar ik wil ook solos en rifjes leren spelen.Noud

Yannicks
31 december 2007, 15:53
Er is alleen al van Boss een héél groot aanbod aan drive/distortion/fuzz pedalen.
Het makkelijkste om aan te houden is dat overdrive het ligtste is, distortion zwaarder en fuzz is een wipzaag geluid.

Als ik jou was zou ik zowiezo wat boss pedaaltjes proberen als de od-3 de sd-1 en de ds-1. Visual sound is goed spul, daar zul je je niet aan miskopen.

Het is handig bij het openen van dit soort topics om een lijstje op te geven wat je al hebt aan gitaar spullen en wat voor muziek je precies wilt spelen, want alleen ac/dc is een beetje mager :) .

succes

The red Strat.
31 december 2007, 16:20
wat voor amp heb je ?

noud18
31 december 2007, 17:28
Ik heb een starters pack van Ibanez de grx-70
En een digitech death metal pedaal.
Ik wil vooral oldschoollrock en metal leren spelen.Metal lukt al goed nu wil ik Acdc,Deep purple Guns en Roses,red hot chillipepers wil ik gaan leren spelen. Nu speel ik vooral Van Halen,Iron maiden,Nirvana. Ik speel nu ongeveer een jaartje gitaar.

Soulflyhigh
31 december 2007, 18:11