PDA

View Full Version : Welk over drive pedaal raden jullie mee aan om te gaan uit testen?



noud18
31 december 2007, 15:34
Als ik het goed begrijp wordt je clean sound door overdrive sterker.
Dus ongeveer het scheur geluid van acdc wat ik nu nog niet kan spelen maar wel wil leren.Ik ga deze week denk ik naar feed back want ik heb voor kerst 200 euro gekregen. Ik heb zelf al een metal pedaal de digitech death metal maar ik wil ook oude rock gaan spelen en niet alleen metal. Mijn vraag is welk pedaal ik zeker bij feedback moet gaan testen?
Deze heb ik op youtube gezien en leek me wel wat de Visual sound Jekyll and hyde. Is dit een goed pedaal voor bijvoorbeeld acdc? En wat raden jullie mij nog meer aan om daar te gaan testen.
Ik heb nu nug niet veel ervaring met het spelen. Ik kan twee bree akkorden en dat is genoeg voor metal zegt mijn gitaar leeraar maar ik wil ook solos en rifjes leren spelen.Noud

Yannicks
31 december 2007, 15:53
Er is alleen al van Boss een héél groot aanbod aan drive/distortion/fuzz pedalen.
Het makkelijkste om aan te houden is dat overdrive het ligtste is, distortion zwaarder en fuzz is een wipzaag geluid.

Als ik jou was zou ik zowiezo wat boss pedaaltjes proberen als de od-3 de sd-1 en de ds-1. Visual sound is goed spul, daar zul je je niet aan miskopen.

Het is handig bij het openen van dit soort topics om een lijstje op te geven wat je al hebt aan gitaar spullen en wat voor muziek je precies wilt spelen, want alleen ac/dc is een beetje mager :) .

succes

The red Strat.
31 december 2007, 16:20
wat voor amp heb je ?

noud18
31 december 2007, 17:28
Ik heb een starters pack van Ibanez de grx-70
En een digitech death metal pedaal.
Ik wil vooral oldschoollrock en metal leren spelen.Metal lukt al goed nu wil ik Acdc,Deep purple Guns en Roses,red hot chillipepers wil ik gaan leren spelen. Nu speel ik vooral Van Halen,Iron maiden,Nirvana. Ik speel nu ongeveer een jaartje gitaar.

Soulflyhigh
31 december 2007, 18:11
MAxon OD808 nog in de aanbieding ook bij Feedback. Erg lekker pedaaltje voor old school. Voor metal misschien met het scheurkanaal van de versterker er voor.

The red Strat.
31 december 2007, 18:52
Ik heb een starters pack van Ibanez de grx-70
En een digitech death metal pedaal.
Ik wil vooral oldschoollrock en metal leren spelen.Metal lukt al goed nu wil ik Acdc,Deep purple Guns en Roses,red hot chillipepers wil ik gaan leren spelen. Nu speel ik vooral Van Halen,Iron maiden,Nirvana. Ik speel nu ongeveer een jaartje gitaar.
ik stel voor dat je uw ampje en die pedaal verkoopt, en een betere amp koopt, zoals bijvoorbeeld een epiphone valve junior of een fender blues jr.
voor uw genres zou ik wel eerder een peavey valvekinf royal 8 of iets dergelijks aanraden, maar een overdrive of distortion pedaal zal je toch nog nodig hebben.

je zal nooit een overtuigend ac/dc geluid halen uit een transitor met een of ander pedaaltje.

een goeie lampenversterker zal je echt appreciëren, en met daar een goed overdrive pedaaltje bij of een attenuator, kan je pas echt scheuren ;)

peter_heijnen
31 december 2007, 18:59
Probeer deze maar uit als ze die hebben:
http://www.digitech.com/products/DF7/

Hiermee heb je imitaties van de geluiden van de "oertypes" od/ds pedalen in een doosje en kun je dus alle kanten mee op.

noud18
1 januari 2008, 15:31
nog vedere reactie!

Gitaargek
1 januari 2008, 16:37
Ja

Digitech Bad Monkey. Spot goedkoop en een dijk van een sound!

The red Strat.
1 januari 2008, 21:08
ik stel voor dat je uw ampje en die pedaal verkoopt, en een betere amp koopt, zoals bijvoorbeeld een epiphone valve junior of een fender blues jr.
voor uw genres zou ik wel eerder een peavey valvekinf royal 8 of iets dergelijks aanraden, maar een overdrive of distortion pedaal zal je toch nog nodig hebben.

je zal nooit een overtuigend ac/dc geluid halen uit een transitor met een of ander pedaaltje.

een goeie lampenversterker zal je echt appreciëren, en met daar een goed overdrive pedaaltje bij of een attenuator, kan je pas echt scheuren ;)
als ge ni luistert en u geld gewoon geeft aan een of ander crappy pedaaltje en dan een deftig ac dc geluid verwacht, ge doet maar.maar dan niet komen zeuren dat je klank nog altijd niet goed is een dat je geen deftig scheurgeluid bekomt. het is uw keuze en van mij moet ge ni luisteren ze, het is mijn geld ni dus het zal mij worst wezen als ge het verspilt.

'tis maar kwestie dat ge het weet ;)

Benzer
1 januari 2008, 21:16
je moet inderdaad goed uitkijken wat je koopt!

ik heb in het begin ook heel wat geld uitgegeven aan behringer/stagg rommel terwijl je voor een tiental euro's heel wat beter materiaal kan kopen.

Dracena
1 januari 2008, 21:18
als ge ni luistert en u geld gewoon geeft aan een of ander crappy pedaaltje en dan een deftig ac dc geluid verwacht, ge doet maar.maar dan niet komen zeuren dat je klank nog altijd niet goed is een dat je geen deftig scheurgeluid bekomt. het is uw keuze en van mij moet ge ni luisteren ze, het is mijn geld ni dus het zal mij worst wezen als ge het verspilt.

'tis maar kwestie dat ge het weet ;)

Graag gewoon posten in het Nederlands. Er zitten hier niet alleen Belgen. :)

Marshallover
1 januari 2008, 21:51
Voor iets meer dan 200 euro heb je de Fulltone OCD... G E W E L D I G pedaal

The red Strat.
2 januari 2008, 00:09
Graag gewoon posten in het Nederlands. Er zitten hier niet alleen Belgen. :)
ok, will do :)


Voor iets meer dan 200 euro heb je de Fulltone OCD... G E W E L D I G pedaal
of voor een kleine 140 euro met wat Ebay handigheid ;)

zjanke
2 januari 2008, 00:15
€123, beat that :cooler: (ebay en wat geluk)

The red Strat.
2 januari 2008, 23:17
oooh nice :)

noud18
3 januari 2008, 18:55
Ik ben vanddag naar feedback geweest en heb maar een pedaaltje getest de visual sound jekly and hyde en heb hem meteen gekocht.
Dit topic kan dus dicht.
noud

Nielsje
3 januari 2008, 19:20
Hehe, vertel je ons niet eerst even je bevindingen?

Maar gefeliciteerd, het is een fijn pedaal!

noud18
3 januari 2008, 19:24
Ik kan nog niet veel spelen eigelijk alleen maar metal maar ik wil nu acdc gaan leren spelen ,en met de e bre en a bre akoorden lukte het goed en kreeg ik een vet geluid.

Nielsje
3 januari 2008, 19:26
Nou ja, prima :)

Als jij gelukkig bent met je aankoop, dan zijn wij dat ook.
Succes met oefenen!

maar stiekem ben ik wel een beetje benieuwd wat voor akkoorden je nu bedoelt...

The red Strat.
4 januari 2008, 17:37
proficiat !

^ ik denk dat 'bre' barré will zeggen, dus is gok dat e dan F is en A een B :)