PDA

View Full Version : Ervaren gitarist/songwriter zoekt mede-songwriter(s) en muzikant(en)



Otje
31 december 2007, 14:58
"Het speelkwartier is over. Ken je tekst, kom op tijd en zorg dat je je geld krijgt."
---Joost Prinsen

"Why not be the guy who shows up at rehearsal ten minutes early with all of your parts nailed?"
---Steve Morse

Luitjes,

Na een paar jaar muziek gemaakt te hebben in m'n eentje moet 't er nu maar weer 's van komen. Ik heb een stuk of 30 songs liggen (in allerlei genres) en daar moet ik wat mee :). Ik wil een maand of twee besteden aan het vinden van mensen die op muziek kicken, ruimdenkend zijn, hun afspraken nakomen en die net als ik niet opgeven voordat ze hun doel bereikt hebben.

Ik geloof er in om mezelf een (moeilijk maar haalbaar) doel te stellen en dan heel hard te werken om dat te realiseren. Gewoon omdat 't fun is om ergens voor te gáán. Welk doel het wordt weet ik nog niet en dat wil ik ook niet in m'n eentje bepalen.

Als eerste zou ik graag met iemand lekker willen werken aan de songs. Daarna de band uitbreiden. Een zanger zou ideaal zijn, of een pianist (of toetsenist) met een goede stem. Maar iedereen die het leuk vind om songs te schrijven en te arrangeren is welkom (en met muzikanten die zelf niet muziek schrijven maar zich wel herkennen in dit alles maak ik ook graag kennis :) ).


Qua stijl kan het van alles zijn, van instrumentaal tot vocaal, van blues via bluesy jazz en pop naar (harde of minder harde) rock. Prog kan ook, als 't maar geen oeverloos gepiel wordt. Geen metal (dat ligt achter me), geen country (vind ik leuk maar kan ik niet), geen punk (vind ik nix).
Instrumentbeheersing en enige ervaring zijn belangrijk. Je hoeft geen virtuoos te zijn of zo, maar snel dingen kunnen oppakken en uit de voeten kunnen op je instrument is gewoon belangrijk.
Voorkeur voor midden-Nederland (zeg maar het gebied begrensd door Lelystad, Apeldoorn, Utrecht, Amsterdam) maar als er een echte goeie klik is met mensen uit andere regio's dan vind ik daar wel een oplossing voor :).
Ik ben 40. Een Slipknot-coverband zit er voor mij niet in ;).
Ik ben niet te beroerd om met een akoustische gitaar op een barkruk in een kroeg te gaan zitten en samen met een zanger een leuke set te doen. Minder is soms gewoon méér. Voordat je als band met 5 a 6 man je spullen hebt neergezet en de sound voor elkaar hebt.... maar het is wel kicken natuurlijk.
Mijn spulletjes: el. en ak. gitaren, el. basgitaar (kan ik ook mee uit de voeten), een Kurzweil digitale piano en een digitale meersporenrecorder incl. microfoons.


Ik heb een hoop mp3's klaarstaan, dus als dit verhaal je aanspreekt neem dan even contact op via een PM, een reply of een mailtje naar eatmealive188@hotmail.com.

Iedereen een mooi & muzikaal 2008 toegewenst!