PDA

View Full Version : GAS alert



MonkeyFace
31 december 2007, 14:52
Somebody STOP ME!!! :P Ik zit echt zwaar te gassen op een Taylor GS, en dan twijfel ik enkel nog tussen de GS8 (Spruce top, Rosewood back en sides) en GS4e LTD (Fall 2007 limited, spruce top, tasmanian blackwood back en sides, expression system)

Iets zegt me dat januari ook een dure maand gaat worden ;)

axmaster
31 december 2007, 14:57
Beste Monkeyface

Ik kan je geen intelligente reactie geven, maar op basis van wat je schrijft zou ik voor de limited versie gaan. Uiteraard moet je de voor jou meest geschikte gitaar kopen. Je hebt je keuze al terug gebracht tot twee modellen. Als je snel beslist kun je het nieuwe jaar met een nieuwe gitaar ingaan.

Succes en veel plezier met je keuze!

Groet,

Peter

Boom-chick-Franky
31 december 2007, 15:36
Somebody STOP ME!!! :P Ik zit echt zwaar te gassen op een Taylor GS, en dan twijfel ik enkel nog tussen de GS8 (Spruce top, Rosewood back en sides) en GS4e LTD (Fall 2007 limited, spruce top, tasmanian blackwood back en sides, expression system)

Als je d`r zin an hebt, gewoon doen joh!!

Ik vindt het ook prachtige gitaren,en niet dat ik je wil demotiveren, maar............enige tijd geleden zag ik ook het promotiefilmpje van de GS op de Taylor-site, en ook ik was onder de indruk!
Maar toen ik er eenmaal eentje in m`n handen had, viel het `gigantic`geluid me zwaar tegen :sneaky: .
Bovendien gebruikt Taylor ook nog eens standaard 013 snaren om het allemaal nog een beetje op te blazen.
Ik was in eerste instantie ook van plan om zo`n GS aan te schaffen, maar toen ik ze vergeleek met m`n OM Martin met gewone 012 snaren, was de keuze zo gemaakt........
Het enige waar Taylor tot nu toe naar mijn mening de topper in is, is het maken van geweldig goed bespeelbare gitaren, daar kan volgens mij geen ander merk tegenop.Maar sound is ook niet onbelangrijk...........

In ieder geval succes met je keuze!!
Frank

MonkeyFace
31 december 2007, 15:53
@Boom-chick-franky:

je hoeft me niet te demotiveren maar eerlijke meningen zijn altijd handig om zwaar gassende mensen weer even van hun GAS wolk af te trappen ;) Ik heb zelf nog geen GS vastgehad, en al wel meerdere Martins, maar bij een Martin blijf ik me toch enigszins ergeren aan de matige bespeelbaarheid en de vaak exorbitant hoge prijs. Zelfs Taylor is dan prijstechnisch vriendelijker ;)

btw: wat voor Martin heb je?

Gitaar4LifeDude
31 december 2007, 15:55
aub koop 'm niet! zo jouw zin ook weer gedaan...
taylors vind ik over 't algemeen geweldig klinken maar als ik een taylor zou kopne dan zou ik toch voor zo'n jumbo model gaan want "oei" klinken die ff mooi

Boom-chick-Franky
31 december 2007, 16:04
[QUOTE=MonkeyFace
Ik heb zelf nog geen GS vastgehad, en al wel meerdere Martins, maar bij een Martin blijf ik me toch enigszins ergeren aan de matige bespeelbaarheid en de vaak exorbitant hoge prijs. Zelfs Taylor is dan prijstechnisch vriendelijker ;)[/QUOTE]
Direct met je eens, Martins zijn gewoon schandalig duur :stop:
Ik heb zelf een OMC fingerstyle(zie topic" post je akoestische gitaarcollectie")
Bovendien zijn Taylors ALTIJD perfect afgewerkt,wat niet altijd voor alle Martins geldt......En zoals ik ook al zei,de bespeelbaarheid is ongeevenaard.
Als ik nu een Taylor kon vinden ,die het geluid van m`n huidige Martin had,was ik zo over de brug :satisfie:(of de neck van m`n Martin eraf zagen en dan een neck van een Taylor erop :cheerup: )
Maar ik zou gewoon de GS uitproberen, en als hij je bevalt,gewoon doen!!
(By the way, wat kost een GS8 tegenwoordig nog??)

Frank

--=HANS=--
1 januari 2008, 10:55
Als ik een Taylor aan zou schaffen dan zou het zeker een GS worden dus ik snap je GAS aanval wel!
Ongeveer een jaar geleden hield Picker weer eens uitverkoop en stond zijn GS voor een zeeeeeer vriendelijke prijs te koop op gitaarmarkt, ik heb nog steeds spijt dat ik toen niet eerder gereageerd heb :satisfie: Die gitaar stond smiddags op gitaarmarkt en was er geloof ik de volgende dag al weer af.

Succes met je aanval en mocht je bezwijken dan natuurlijk graag een plaatje!

Groet, Hans

*AcousticGuitarMan*
1 januari 2008, 14:42
Somebody STOP ME!!! :P Ik zit echt zwaar te gassen op een Taylor GS, en dan twijfel ik enkel nog tussen de GS8 (Spruce top, Rosewood back en sides) en GS4e LTD (Fall 2007 limited, spruce top, tasmanian blackwood back en sides, expression system)

Iets zegt me dat januari ook een dure maand gaat worden ;)

Dat heb ik ook heel erg maar ik heb ouders die me kunnen stoppen. Die zijn de baas :sneaky:

greencharlie
1 januari 2008, 17:24
zeg mannekes,
gas is besmettelijk, tbegint wel aanstekelijk te worden hoor.
:)

axmaster
1 januari 2008, 19:38
Ik ben zaterdag jl. bezweken voor een Larrivee OM-09 met backs en sides van madagascar rosewood. Maar dat was nog in 2007, dus voor 2008 kan ik zomaar weer een GAS attack krijgen! Succes met je (jullie) jacht!

Groet,

Peter

Boom-chick-Franky
1 januari 2008, 19:45
Ik ben zaterdag jl. bezweken voor een Larrivee OM-09 met backs en sides van madagascar rosewood. Maar dat was nog in 2007, dus voor 2008 kan ik zomaar weer een GAS attack krijgen! Succes met je (jullie) jacht!

Groet,

Peter
FOTOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOS!!!!!!!

Je weet toch Peter, het is verplicht om van nieuwe aanwinsten Foto`s te plaatsen!! :satisfie:
Zo kunnen diegenen die nog geen GAS attack hebben ook weer in de verleiding komen(nou je het zegt, een mooie Taylor GC7 of Larrivee......)

Jij bent 2008 alvast geweldig begonnen!
Frank

MonkeyFace
2 januari 2008, 19:59
Ik heb me tot dusverre nog weten te beheersen (en ik heb nog een paar gitaartjes in de verkoop staan die een nieuwe lieve eigenaar/eigenaresse zoeken ;) ) Maarrr... waarom heeft die Larrivee nog geen topic?!!!

axmaster
3 januari 2008, 09:23
Foto's van de Larrivee volgen binnenkort. Voor een acceptabele kwaliteit moet ik ze bij daglicht maken, en door de week lukt dat niet (vroeg op pad, laat thuis....). Een echte review kan ik pas over een paar maanden geven, eerst het instrument goed leren kennen.

En Monkeyface, verstandig om eerst een paar gitaren te verkopen. Beter één gitaar zonder schulden dan veel gitaren met schulden!

Groet,

Peter

sanderz
3 januari 2008, 19:07
In de Gitarist zag ik in een test een Farida M2NS Parlour. Net als in andere review (http://www.faridaguitars.co.uk/media/farida_m2ns_review.pdf) (PDF alert, 8MB) was men hier zeer lovend over deze parlour.

Het viel me op dat de ‘concurrenten’ (behalve de Simon en Patrick) stuk voor stuk (…) in China worden geproduceerd en aangezien ik uitermate tevreden ben over mijn Blueridge BR63, voel ik er eigenlijk wel voor om dit gitaartje aan te schaffen. Het anti-China sentiment, voorzover ik daar last van had, is degelijk aan het afnemen :satisfie:

Vraag aan jullie: kennen jullie Farida als merk en zo ja, kennen jullie dit model? Of, heb je in de prijsklasse tussen € 250,00 – € 500,00 een leuke parlour met mahonie back&sides en solid (spruce) top. De Farida heeft een ceder top, waar ik ook geen ervaring mee heb, ceder.

Het zou echt een gitaartje zijn voor onderweg en hoeft dus niet per sé high end o.i.d. te zijn.

MonkeyFace
3 januari 2008, 22:46
In de Gitarist zag ik in een test een Farida M2NS Parlour. Net als in andere review (http://www.faridaguitars.co.uk/media/farida_m2ns_review.pdf) (PDF alert, 8MB) was men hier zeer lovend over deze parlour.

Het viel me op dat de ‘concurrenten’ (behalve de Simon en Patrick) stuk voor stuk (…) in China worden geproduceerd en aangezien ik uitermate tevreden ben over mijn Blueridge BR63, voel ik er eigenlijk wel voor om dit gitaartje aan te schaffen. Het anti-China sentiment, voorzover ik daar last van had, is degelijk aan het afnemen :satisfie:

Vraag aan jullie: kennen jullie Farida als merk en zo ja, kennen jullie dit model? Of, heb je in de prijsklasse tussen € 250,00 – € 500,00 een leuke parlour met mahonie back&sides en solid (spruce) top. De Farida heeft een ceder top, waar ik ook geen ervaring mee heb, ceder.

Het zou echt een gitaartje zijn voor onderweg en hoeft dus niet per sé high end o.i.d. te zijn.

volgens mij wilde jij eigenlijk een topic openen ;)

sanderz
4 januari 2008, 09:04
volgens mij wilde jij eigenlijk een topic openen

Volgens mij heb jij me door :satisfie:

Ik vind het altijd zo genant staan:


Hallo, ik wil een gitaar kopen, mijn eisen zijn:

1. Alles massief, dus zowel bovendeksel als de onderkant en die ronde kanten aan de zijkant
2. zes ijzeren snaren
3. goed gestemd

Over de prijs doe ik niet zo moeilijk, zolang het maar tussen de 125,00 en 130,00 euri's is

Ik dacht: hier zijn al een paar neuroten in de weer dus stel ik tussen neus en lippen mijn vraag hier... :sssh:

MonkeyFace
4 januari 2008, 23:18
Volgens mij heb jij me door :satisfie:

Ik vind het altijd zo genant staan:



Ik dacht: hier zijn al een paar neuroten in de weer dus stel ik tussen neus en lippen mijn vraag hier... :sssh:

over je vraag -> ik heb zelf helemaal niets met die body shape, maar ceder lijkt me wel de enige goeie keuze voor bovenblad op een dergelijke body als je niet wilt dat de gitaar een heel schel en dun geluid krijgt. (maar dat is mijn mening) Verder lijkt die Farida me geen slecht ding, maar ervaring heb ik er niet mee.

sanderz
5 januari 2008, 07:36
En ben je er zélf al uit wat je doet?

Heb je eigenlijk ook een reden om het eventueel niét te doen? Behalve dan dat de gitaar in het echt tegen zou vallen.

MonkeyFace
5 januari 2008, 21:55
Holy f**king shit!!! Die GS'en zijn echt te mooi gewoon!!! Ben vandaag bij Feedback in Rotterdam geweest en heb me anderhalf uur lang (tot sluitingstijd ;) ) uitgeleefd op een GS4e LTD en een GS8. Maar het dillemma is zo mogelijk nog groter geworden...

Looks
Qua looks vind ik de GS8 echt verpletterend! :shock: De GS4e is wat soberder, en is wat minder luxe aangekleed, maar dat Tasmanian Blackwood is ook zeker een lust voor het oog.

Sound
Ik heb beide gitaren in alle rust kunnen bespelen in de 'veel-te-dure-gitaren-cabine' van Feedback Rotterdam. Die cabine heeft overigens om de een of andere reden een hele prettige akoestiek. Qua sound zijn de GS4e en de GS8 aan elkaar gewaagd als het gaat om mijn smaak, maar er zijn wel degelijk verschillen. De GS8 heeft wat meer punch in de de bassen, maar het mid is wat modderiger (als je al van modderig kan spreken bij een Taylor). De sustain is in beide gevallen goed, en zowel subtiele fingerpicking als strumming werken goed op de GS. De GS4e heeft ondanks de iets mindere punch in het laag een stuk meer punch dan de Grand Auditoriums die ik nu in mijn bezit heb, en het middenbereik heeft een erg mooi 'open' geluid.

Ook heb ik kort het Expression System dat op de GS4e zit getest, op een voor mij totaal onbekende versterker. Ik heb het niet uitgebreid kunnen testen maar ik vond de sound zeker acceptabel, en goed bruikbaar voor livewerk. Ook is de bediening overzichtelijk en simpel, in tegenstelling tot sommige andere preamps.

Bespeelbaarheid
Het handelsmerk van Taylor -zo heb ik me laten vertellen- is de fantastische bespeelbaarheid. Ik moet zeggen dat beide gitaren netjes waren afgesteld, al had de action op de GS8 iets lager gemogen. De frets zijn netjes afgewerkt, er zitten geen dode punten in de hals, en het ziet er allemaal erg netjes uit. Beide gitaren spelen lekker weg, maar de hals van de GS8 is wat stroever dan die van de GS4e. Dit komt waarschijnlijk door de satin finish op de GS4e hals, en de wat meer glossy finish op de GS8.

Dillemma
Puur op de looks afgaande zou ik voor de GS8 gaan. Het abalone rozet, het high gloss spruce top, de gloss Indian Rosewood zij en achterkanten.. het is allemaal even prachtig, tot de vergulde stemmechanieken en het abalone Taylor logo in de headstock toe. De GS4e is eveneens een prachtige gitaar, maar geeft door zijn wat sobere uitstraling niet direct de indruk dat het om een vrij prijzige gitaar gaat; waar je bij de GS8 vrijwel direct ziet dat het hoogstwaarschijnlijk een prijzig beestje is.
De sobere uitstraling doet overigens niets af aan de kwaliteit, welke uitmuntend is. De afwerking is prachtig, de satin finish op de hals voelt prettig aan, al zal het op de body (zij- en achterkanten zijn ook satin) uitkijken zijn voor beschadigingen in het hout. Qua sound zijn beide gitaren erg indrukwekkend, en spreken zowel de punch van de GS8 als de openheid van de GS4e me erg aan. Als je kijkt naar het prijsverschil en het feit dat de GS4e een Expression System aan boord heeft, zou je al snel besluiten om voor de GS4e te gaan.

Maar ik twijfel nog... de GS8 is wel heeeeeel erg mooi... ik moet nog maar eens goed met mezelf in conclaaf om te besluiten of ik ruim 650 euro meer uit wil geven aan een gitaar die mooier is, maar niet voorzien is van een Expression System, en niet beter of slechter speelt dan de GS4e.

I'll keep you posted!

PS: als er nog mensen zijn die interesse hebben in mijn uitverkoop, PM/mail me maar :)

Pais
5 januari 2008, 22:25
Somebody STOP ME!!!


Je kunt het beste gewoon gassen op gitaren die je lang niet zou kunnen betalen, en er een spaarpotje voor openen. Zo maak je het jezelf een stuk makkelijker. :satisfie: Dus zoek 1 of andere chique bouwer uit wat je 5000 + gaat kosten en zet elke maand braaf 5 euro op je gitaar-spaarrekening. Zo heb je gegarandeerd nog lang plesier van je huidige gitaar

--=HANS=--
5 januari 2008, 23:11
Wat vraagt Feedback eigenlijk voor die gitaren?
Ik bedoel, zijn ze met deze Taylors ook aan het kiloknallen of betaal je hetzelfde als bij bijv. Benelly of Kees Dee?

Ben zelf trouwens erg benieuwd naar de GS5, mahonie met ceder.

Groet, Hans

MonkeyFace
6 januari 2008, 00:52
Wat vraagt Feedback eigenlijk voor die gitaren?
Ik bedoel, zijn ze met deze Taylors ook aan het kiloknallen of betaal je hetzelfde als bij bijv. Benelly of Kees Dee?

Ben zelf trouwens erg benieuwd naar de GS5, mahonie met ceder.

Groet, Hans

Die GS5 moet inderdaad ook eens geprobeerd worden. De GS8 gaat voor tussen de 2200 en 2300 euro (precieze prijs weet ik al niet meer ;) ), en de GS4e voor 1650 als ik me niet vergis.

--=HANS=--
6 januari 2008, 09:03
Dat valt me niet helemaal tegen, zeker niet in vergelijking met andere Taylors. Het blijft veel geld maar 2200-2300 voor die GS8 lijkt me niet gek.

Op de site van Benelly staat o.a. een GS met een Koa body en moet € 3.600,- opbrengen, is een of andere limited editie.

Groet, Hans