PDA

View Full Version : Geluidskaart pc



Thijssie
31 december 2007, 13:54
Sinds kort speel ik in de huiskamer bijna alle muziek af via de pc. De mediaspeler is toch een stuk handiger dan een cdspeler met allemaal losse schijfjes.

Maar er zit toch nog wel een flink kwaliteitsverschil in het geluid van mijn (NAD) cdspeler en de mp3'tjes die via de (on board) geluidskaart door mijn stereo worden afgespeeld.

Iemand tips voor een leuke geluidskaart voor een pc?

Nielsje
31 december 2007, 14:01
Ligt het ook niet een beetje aan de kwaliteit van je mp3's? Tuurlijk zal een betere geluidskaart je sound wat verbeteren, maar met mp3's heb je natuurlijk altijd kwaliteits verlies. ik denk dat je in recording het een en ander wel kan vinden.

Mithrandir
31 december 2007, 14:16
Ik verplaats hem dan ook even naar recording, daar is dit topic beter op zijn plaats.

bass blom
31 december 2007, 14:40
mp3 is minder ja, maar het grootste verschil zal hem in dit geval in de DA (digitaal naar analoog converter) zitten.
tenzij je alleen maar 128k en mindere mp3's afspeelt.
in een NAD cd speler mag je een fatsoenlijke verwachten.
in een simpele pc geluidkaart zit er 1 van een paar cent..

savale
31 december 2007, 14:49
met een beetje geluk heeft je computer een digitale uitgang. Als je dan vervolgens een leuk setje koopt met een digitale in heb je geen last van het slechte kwaliteit van je geluidskaart.

bert k
31 december 2007, 15:43
Ik denk dat een goeie geluidskaart heel veel gaat schelen. Koop dan zoiets als een M-ausio 24/96, die is niet echt heel duur, en die klinkt prima. (Ook makkelijk is dat hij gewoon tulpaansluitingen heeft, dus je knoopt hem zo aan je stereo.)

Thijssie
31 december 2007, 20:24
Ik denk dat een goeie geluidskaart heel veel gaat schelen. Koop dan zoiets als een M-ausio 24/96, die is niet echt heel duur, en die klinkt prima. (Ook makkelijk is dat hij gewoon tulpaansluitingen heeft, dus je knoopt hem zo aan je stereo.)

Tnx, genoteerd!

bert k
1 januari 2008, 13:52
Zeg ik nou M-ausio? Dat moet een nieuw merk zijn. Ik bedoelde M-Audio... :D